AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har nettopp spist ei skål med jordbær, appelsin og pære. 4 jordbær, to spiseskjeer med pære og tre-fire spiseskjeer med appelsin. Altså, ikke en hel pære eller appelsin, fortsatt mye igjen (kuttet opp en av vær). Men føler meg full, at magen er full, men ikke mett. Hvor godt metter frukt egentlig? Anonymous poster hash: 86bff...751
JimmyOlsen Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Frukt er godt, men det er ikke noe måltid i mine øyne. Det er som å spise vann. Funker greit når det er litt lenge til lunsj eller middag, men ikke noe å bli mett av.
Vaffel Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er glad i frukt, men de fleste sortene metter veldig dårlig. Frukt har generelt høyt vanninhold og syrlighet, noe som ikke skaper metthetsfølelse. Verstingene er naturligvis eple/pære, som på mange måter har den motsatte effekten. Har lært at jeg bare spiser disse før et annet måltid
Thorn Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Det er nok veldig forskjellig fra person til person. Jeg blir ganske mett av frukt, særlig epler og appelsiner. Kan godt spise et eple til frokost klokka åtte og ikke bli sulten igjen før lunsj i tolvtiden.
Nan Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Jeg synes ikke frukt alene metter i det hele tatt. Har lært meg til å kombinere med andre ting om jeg er sulten. For eksempel litt peanøttsmør på bananen eller litt vaniljekesam til eplet.
Florence Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Jeg blir også full i magen av frukt, litt samme følelsen som når man har drukket litt for mye vann på kort tid. Det skvulper nesten litt Legg til litt peanøttsmør eller kesam hvis du vil gjøre det til et mellommåltid.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er av samme oppfatning som dere. Dersom jeg spiser kun frukt som et lite måltid så prøver jeg å velge de som metter litt, slik som banan. Dersom noen har noen andre tips til frukt som metter er det bare å fyre løs. Anonymous poster hash: 09126...e4f
fotosyntesen Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Det finnes vel frukt med lav GI som kan gi en slags metthetsfølelse. Jeg tror eple har lav Gi og vil holde blodsukkeret mer stabilt enn en banan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå