AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Vi har ei jente på 3.5 år. De to siste mnd har hun hatt et ønske om at vi sitter inne på rommet til hun sovner. Noen kvelder gjør vi det, andre kvelder ikke. De kveldene vi ikke sitter der så sovner hun raskt, mens de kveldene vi sitter der bruker hun lang tid på å sovne. Jeg tror vi må slutte med dette. Jeg tror ikke hun vil vi skal sitte der fordi hun er redd, men fordi hun syns det er koselig. Jeg kommer til å innføre at hun kan sitte på fanget under barnetv og få nærhet og kos da, så blir det eventyr, litt prat om dagen på sengekanten for så å gå ut. Jeg er redd for at om vi fortsetter med å sitte der så blir det en uvane. I tillegg kjenner jeg at jeg blir irritert når jeg sitter der inne i 40 min før hun sovner. De dagene vi ikke sitter der så sier vi bare at i dag passer det ikke, og da sier hun bare ok, så jeg er nesten 100 prosent sikker på at hun ikke er redd. Hva tenker andre om dette?Anonymous poster hash: 536b4...e68
Gjest agnesb Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 (endret) du har vel egentlig svare selv.. ser ikke poenget med og sitte der med ei "så stor jente" om jeg kan si det når hun, som du sier, ikke later til å være redd. Da hadde det såklart vært en annen sak. Stor nok til å si det hadde det vært tilfellet og tenker jeg. Endret 19. mai 2015 av agnesb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Det hadde jeg nok prøvd å kutte ut.Anonymous poster hash: 7746f...d1f
duplexx Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Hadde sittet der uansett. Hun gir jo uttrykk for at hun ønsker kontakten. Selvfølgelig holder hun seg våken, da får hun jo tid med dere, hun koser seg sikkert masse! Den tiden og kontakten hun får av dere de hele 40 min. er mye viktigere enn at hun skal være flink og sovne fort :-) Endret 20. mai 2015 av duplexx 2
GammelKaktus Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Jeg hadde blitt sittende, barna er ikke små så lenge så jeg vil ikke angre på noe jeg ikke har gjort så jeg hadde tatt de 40 min med et smil 1
Gjest Magdalene Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Jeg hadde kuttet det ut. Ungene her får masse nærhet og kos før de legger seg. Du skriver jo selv at hun blir distrahert og bruker mye lenger tid på å sovne når dere sitter der, kontra når dere ikke sitter der. Så lenge hun ikke er redd, hadde jeg lett sluttet med det.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Hva med å møte henne på halvveien? Fortelle at du må gjøre ett eller annet annet som hun ikke synes det er spesielt gøy å være med på (rydde, vaske el.l),fordi du må ha tid til dette, så er det ikke sikkert du kan sitte helt til hun sovner, men du vil gjerne sitte der med henne f.eks. i 15 minutter. Anonymous poster hash: d0d92...0de
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Hva med å møte henne på halvveien? Fortelle at du må gjøre ett eller annet annet som hun ikke synes det er spesielt gøy å være med på (rydde, vaske el.l),fordi du må ha tid til dette, så er det ikke sikkert du kan sitte helt til hun sovner, men du vil gjerne sitte der med henne f.eks. i 15 minutter. Anonymous poster hash: d0d92...0de I kveld tok vi barnetv på fanget mitt. Ved legging så ble det sanger også satt jeg i fem-ti minutter hvor vi snakket om dagen i dag og andre ting, deretter gikk jeg ut på kjøkkenet og romsterte der så hun hørte at jeg var tilstede I løpet av fem min sov hun. Jeg spurte også om hun var redd for noe. Hun var redd for ulver svarte hun, så jeg forsikret henne om at det kom aldri ulver inn til oss fordi mamma sitter alltid å passer på, og døra har vi alltid låst. Hun syns det var bra og hun la seg godt til rette og pakket henne godt inn i dyna ❤Anonymous poster hash: 536b4...e68 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå