Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har søkt om stipend og lån fra lånekassen siden jeg begynner på folkehøgskole til høsten. Men er det slik at jeg får stipend og ordinært lån, og så blir 40% av det lånet omgjort til stipend når jeg fullfører året, det også? Eller får jeg "bare" stipendet og hele lånet må betales tilbake uansett? Blir litt forvirret, så setter stor pris på svar, hehe.

Anonymous poster hash: abfdc...3dd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullfører du året (dvs ikke får mer enn 20% fravær er det vel) så blir 40% av lånet omgjort til stipend ja :)

Nå husker jeg ikke eksakt hvor mye man får til sammen, men la oss si du får 100 000, så er da 60 000 lån og 40 000 er stipend:)

Anonymous poster hash: 70b63...a85
AnonymBruker
Skrevet

Fullfører du året (dvs ikke får mer enn 20% fravær er det vel) så blir 40% av lånet omgjort til stipend ja :)

Nå husker jeg ikke eksakt hvor mye man får til sammen, men la oss si du får 100 000, så er da 60 000 lån og 40 000 er stipend:)

Takk for svar! :) Så det vil si at det lånet på 60 000 er der uansett om jeg fullfører eller ikke?

Anonymous poster hash: abfdc...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Du får lån, og dersom du får året godkjent får du gjort om noe av lånet til stipend. Ved ikke godkjent skoleår (pga feks fravær) blir hele summen fra lånekassen lån og må betales tilbake.

Anonymous poster hash: 9ad5b...06b
AnonymBruker
Skrevet

Fullfører du har du 60 000 i lån.

Fullfører du ikke har du 100 000 i lån.

Så ja, de 60 000 må du uansett betale tilbake. :)

Men det er en overkommelig sum. Jeg har til sammen litt over 200 000 i studiegjeld. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...