Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg var nettopp en tur på Oslo City og handlet en topp. Den hang på "opp til 50 %"-stativet og hadde en stor gul lapp med 449,00 på.

Kom hjem og tok selvsagt av det gule klistremerket for å sjekke prisen, og der står det euro 35 og dollar 44. Sto ingen norsk pris.

Slo opp dette på valutakalkulator på nettet og fikk dette til å bli 290-320 norske kroner. Altså før "rabatt".

Har ingen mulighet til å bytte toppen, da det står tydelig at salgsvarer ikke byttes. Men må si meg skeptisk til prissettingen. Innspill til dette?

Anonymous poster hash: fc9cd...06f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den norske prisen er (mye) høyere enn den britiske og amerikanske

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, det var 35 pund, ikke euro, som sto på den. Blingser litt med tegnene. Dette er cirka 405 norske kroner. Dette er også før rabatt.

Skrevet

Slettes ikke uvanlig, og de står fritt til å prissette forskjellig i forskjellige land.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har de lov til å selge en vare som har kostet 35 pund for 449 kr og kalle det 50% avslag?

Anonymous poster hash: 435c3...2c5
Skrevet

Når det står "opp til" så betyr ikke det at den spesifikke varen er på 50%. Det betyr at varene som henger på stativet har alt fra 0-50% rabatt, og det er et ganske vanlig salgtriks. Så tror kunden at den får halv pris.

Men det står vel på kvitteringen hvor mye som var i avslag?

• Liker 4
Skrevet

Men har de lov til å selge en vare som har kostet 35 pund for 449 kr og kalle det 50% avslag?

vet du at den ikke har kostet 900 kroner da?

AnonymBruker
Skrevet

Den har jo ikke kostet 35 pund i Norge, det er vel utsalgsprisen på den i Storbritannia. Jeg hadde forstått deg hvis det stod "399 kr." på en lapp under, men hva den koster i andre land har jo ikke noe å si.

I tillegg er det vel heller ingen som har lovet at den faktisk er satt ned med 50 %, hvis den bare hang på et stativ med "opp til 50 % rabatt". Selve ordlyden tilsier jo at langt fra alle varer på stativet er satt ned med så mye som 50 %. Hadde alt på stativet vært så kraftig rabattert hadde det naturlig nok ikke bare stått "opptil". Kanskje litt ufint, men synes ordvalget gjør at det er greit.

Anonymous poster hash: 58163...5c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekket kvitteringen, der står det Rabatt 649,00 - 30,82 % 449,00

Det jeg fant merkelig, var at det ikke står noen pris i norske kroner på selve klesplagget. Nesten som om de har skutt i blinde og falt på en pris. Står altså ingen førpris (norske kroner) på lappen på plagget.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg fant merkelig, var at det ikke står noen pris i norske kroner på selve klesplagget. Nesten som om de har skutt i blinde og falt på en pris. Står altså ingen førpris (norske kroner) på lappen på plagget.

Burde du ikke sjekket dette I butikk? Sjekker du ikke førpris når du handler? Varen kunne I utgangspunktet bare være satt ned 12 present.

Anonymous poster hash: 81233...0bb

AnonymBruker
Skrevet

Burde du ikke sjekket dette I butikk? Sjekker du ikke førpris når du handler? Varen kunne I utgangspunktet bare være satt ned 12 present.

Skiltet viste bare et stort 50% og jeg antok at det var 50% av den gule prisen. Litt flaut at jeg ikke sjekket dette bedre. Da jeg kom til kassen var jeg så flau at jeg ikke turte å si at jeg ikke ønsket varen likevel :P

Men i ettertid er det mangelen på norsk før-pris jeg reagerer på :)

Gjest Canario
Skrevet (endret)

På noen av varene vi får inn på min jobb er det prislapper med euro på. Disse kan heldigvis klippes av da det er en ekstra lapp, men skulle vi solgt varen til samme pris hadde vi gått konkurs. Flere ganger er prisen lavere enn innkjøpsprisen vår.

Det er ikke svindel. Norge er dyrt. Sånn er det bare.

Endret av Canario
AnonymBruker
Skrevet

På noen av varene vi får inn på min jobb er det prislapper med euro på. Disse kan heldigvis klippes av da det er en ekstra lapp, men skulle vi solgt varen til samme pris hadde vi gått konkurs. Flere ganger er prisen lavere enn innkjøpsprisen vår.

Det er ikke svindel. Norge er dyrt. Sånn er det bare.

Riktig..

og av og til glemmer betjeningen å prise alle varene når utenlandske lapper kommed med. De skal egentlig printe ut egne lapper til hvert plagg.

Før pris skal alltid opplyses.

Men som sagt, dette er da ikke noe å være flau over :-) Du må tørre å spørre, si at du ikke ønsker varen. Nå er det jo kanskje for sent om du har dratt av lappen, jeg kjenner heller ikke til byttereglene på OASIS på salg.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg fant merkelig, var at det ikke står noen pris i norske kroner på selve klesplagget.

Plagget kostet 649 NOK ordinært og var satt ned med 30,82% (?) og kostet nå 449?

Anonymous poster hash: 52ba5...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...