Gå til innhold

Kristin Halvorsen: Fahrenheit911 er ren propaganda

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Gledelig ord fra Halvorsen,ikke ofte jeg får sjansen til å høre det

http://www.nrk.no/nyheter/kultur/4023390.html

SV-leder Kristin Halvorsen mener "Fahrenheit 9-11" er ren propaganda.

- Dette er en virkningsfull propagandafilm. Ingen må tro at dette er en objektiv dokumentar. Det er en film som bruker alle effekter for å vise hvor mye det amerikanske folk ble manipulert av Bush for å få satt i gang krigen mot Irak.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Valhalla, jeg tror de fleste er fullstendig klare over at du ikke ser på Fahrenheitfilmen som en god dokumentar. Men likevel må man få lov til å se den, den danner et perspektiv på ting.

Og si meg en ting, hva er det du bedriver, om ikke heavy Bush-propaganda??

Skrevet

Valhalla - det er ingen her inne, som har sagt at F9-11 er objektiv... Men, hva om du også diskuterer litt andre ting? Begynner å bli litt lei dine gjentagende argumenter om F 9-11. Sett noen andre spennende filmer i det siste? Hva slags filmer liker du? Drama, thriller, komedie eller action. Jeg er faktisk altetende (også politiske dokumentarer), men liker godt å bare bli underholdt en gang i blant. :wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei har ikke sett noen i det siste siden jeg ikke har tv. Så King arthur på kino for noen uker siden

Gjest Anonymous
Skrevet
- Dette er en virkningsfull propagandafilm. Ingen må tro at dette er en objektiv dokumentar. Det er en film som bruker alle effekter for å vise hvor mye det amerikanske folk ble manipulert av Bush for å få satt i gang krigen mot Irak.

Utrolig gledelig, Valhalla, dersom du er enig i dette utsagnet! :)

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei ,jeg tenkte nok på første delen,men hvis jeg hadde kuttet ut andre del hadde du klaget på det også

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaja, gledelig var det jo uansett!

Skrevet
Nei ' date='jeg tenkte nok på første delen,men hvis jeg hadde kuttet ut andre del hadde du klaget på det også[/quote']

Vil nok tro at til og med jeg skulle finne en del spiselige utsagn fra både Carl I. og de enda lengre til høyre, hvis jeg bare hørte det jeg ville høre...

Skrevet
Gledelig ord fra Halvorsen,ikke ofte jeg får sjansen til å høre det

http://www.nrk.no/nyheter/kultur/4023390.html

SV-leder Kristin Halvorsen mener "Fahrenheit 9-11" er ren propaganda.

Ja, gledelig at hun innrømmer at det amerikanske folket ble manipulert. Og fint hun synes den er virkningsfull. Da kanskje vi slipper å måtte se Bush tråkke i salaten de neste fire årene.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Valhalla, jeg går ut i fra at du faktisk ikke har sett filmen?

Gjest Valhalla
Skrevet

Selvsagt ikke,jeg støtter ikke Mike al-Moor med mine penger. Jeg har sett hans tidligere arbeider og har sett nok omtale av denne "dokumentaren" til at jeg ikke gidder å se den

Gjest Anonymous
Skrevet

Trist. Da går du blant annet glipp av syv magiske minutter der den handlekraftige George W. Bush stotrer seg gjennom en barnebok etter at han har fått greie på anslaget mot Twin Towers.

Ingen manipulasjon (kanskje bortsett fra det sannsynligvis manipulerte bildet av Osama Bin Laden som tar Bush bakfra) kan være så sterk.

Now watch this drive!

Gjest Valhalla
Skrevet

Ja han gjorde det,hva så. Kerry har sagt at han selv satt i 30 minutter uten å kunne tenke da han så det første flyet treffe. Bush taklet situasjonen svært bra. De 7 minuttene spilte ingen rolle.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja han gjorde det' date='hva så. Bush taklet situasjonen svært bra. De 7 minuttene spilte ingen rolle.[/quote']

Eh...jo, de viser blant annet at lesing nok ikke var hans beste fag på skolen.

Uansett er det en sterk film, selv om du nok er den eneste av KG-brukerne som har tatt den, eller frykten for den, alvorlig.

Gjest Valhalla
Skrevet

Den er alvorlig fordi enkle sjeler går på budskapet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Den er alvorlig fordi enkle sjeler går på budskapet.

Det er der du tar fundamentalt feil. Enkle sjeler stemmer på Bush, dette er en internasjonalisering av REMA-prinsippet "Det enkle er ofte det beste." Du ser det samme her i Norge, bare i mindre omfang. For tiden er det nærmere 20 % som faktisk ønsker å gi sin stemme til FrP's enkle, dog ikke praktisk gjennomførbare, løsninger.

De som er mest positive til denne filmen er selvsagt dem som aldri kunne tenkes å stemme på Bush, men som tar filmen for det den er.

På samme måte; de som tok sterkest avstand fra Bin Hagens motbydelige Muhammed-stunt er selvsagt å finne blant de 84 % som uansett ikke vil finne på å stemme på ham (eller partiet, da, formelt sett).

Så du kan dempe aggresjonsnivået; jeg har liten tro på at filmen vipper valgresultatet. Den jobben overlates til Swift Boat Vets og andre Right Wing Nutcases sponsored by The White House

Gjest Valhalla
Skrevet

Eller Moveon.org og lignende sponset av Kerry's venner?

Swifboat vet's har raised some valid points mot Kerry.

Hvor er bevisene dine for at de er sponset av det hvite hus forresten,Kerry og uavhengige grupper for demokratene har fått utrolig mye penger i støtte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har vi vært gjennom i minst en tråd tidligere, Valhalla. For deg vil det uansett være sånn at én side bare lyver og den andre siden har rett i sine løgner. Jeg for min del synes det er mest alvorlig at slike motbydeligheter, uansett side, faktisk blir mer eller mindre akseptert i det som i egne øyne er verdens største og beste demokrati.

I høst får vi håpe at det ikke er presidentens familie som til sist avgjør valget, slik det skjedde i Florida for fire år siden.

For å si det med Steve Earle: We're watching you, Jeb!

Sånne merkverdigheter forbindes også med land og kulturer som vestlig orienterte mennesker gjerne tar avstand fra.

Skrevet

det som er helt forbløffende er hvordan det er mulig å hisse seg mer opp over en smule suggestiv kryssklipping man ikke engang har sett (og som mennesker tross alt må gå aktivt inn for å oppsøke, og videre BETALE for å se) enn valgfusk, nepotisme, krig, tortur, og swift boat vets- type propaganda.

valhalla, hvis du mener at sbv har noe for seg og ikke har fått med deg forbindelsen til bush, er det helt utrolig sløvt av en person som selv hevder å være meget oppdatert på denslags. sanseapparatet ditt må jo ha en helt usedvanlig evne til å blokkere ethvert inntrykk som strider mot dine sementerte oppfatninger.

å praktisere solipsisme på gutterommet kan sikkert være tilfredsstillende for noen, men egner seg mindre godt som argumentasjonsteknikk ute i den virkelige verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...