Gå til innhold

En god protein hårkur:

Midnattsol

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt denne og den var så bra at jeg må bare dele det med dere. :)

"Oppskriften" fra frisøren:

-Vask håret med en god shampo

-Håndkletørk håret

-Ha i hårkur og la den virke i 5 minutter (om den sitter i lengre er det ok, den stopper å virke etter 5 min uansett) Konsentrer deg om lengdene og gre håret med en kam når kuren er i for å fordele den godt

-Skyll

-Håndkletørk håret igjen og ha i en god balsam, gre.

Håret blir kjempemykt og godt etterpå. Anbefales! :tommelsmil:

Lurt å kjøpe på LF også for den koster over 200 kr i salongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Protein bygger opp skadet hår, men gjør ingenting for hår som bare er tørt, da det kan gjøre håret sprøtt så det brekker. Derfor altså balsam eller fuktighetsgivende kur etterpå.

Jeg har selv denne kuren (har farget og stripet hår, som sliter på håret), og etter at jeg har brukt den, bruker jeg Joico Moisturizer, som er en ren fuktighetskur som skal sitte i håret i fem minutter. To kurer i stedet for en, men det funker utmerket.

Begge to lukter syntetisk banan; Moisturizer-kuren lukter bedre enn K-Pak-en, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja..grunnen til balsam etterpå (fikk jeg høre) var at kuren lukker ikke "skjellene" i hårstråene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Og ja..grunnen til balsam etterpå (fikk jeg høre) var at kuren lukker ikke "skjellene" i hårstråene.

Jepp, og la den gjerne sitte i noen minutter, for å tilføre håret fuktighet. Jeg liker kuren (minus lukta), og siden jeg planlegger masse lyse striper når jeg skal til frisøren neste uke, er jeg glad den står i dusjen hos meg. :)

Liker du lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har masse lyse striper i hele håret. :)

Synes lukta er helt ok. Redken All Soft som jeg ellers bruker er bedre da. Har forresten en spray fra Redken som jeg også brukte i dag xxxxxxxxxxxxxxx og jeg lurte på en ting. Skal man bruke balsam i tillegg når man bruker den sprayen eller skal det droppes?

Liten avsporing...

Link slettet. Du hadde glemt å logge ut fra siden ;-). Hege (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Ifølge www.makeupalley.com er den sprayen helt genial, og du kan også bruke den som leave-in, og ikke skylle den ut. Hver andre eller tredje dag er nok. Tror ikke du trenger balsam i tillegg til den sprayen, håret blir nok mykt nok.

www.makeupalley.com er genial; du kan søke opp anmeldelser av alle typer produkter, og jeg har knapt hatt bomkjøp etter at jeg startet med det.

Jeg har ikke testet All Soft selv, men har hørt at det er den beste serien til Redken, så nysjgjerrigheten kommer nok til å seire før eller siden. Jeg er bare redd det kan ta knekken på håret mitt, som er sinnssykt glatt i utgangspunktet.

Nå planlegger jeg å klippe meg helt kort (har litt over skulderlangt hår nå, og går kun i hestehale), så alle innkjøp er utsatt til jeg ser hva jeg virkelig trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Det er så mange gode anbefalinger her inne så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne :klø:

Hvordan er håret ditt, da? Er det tørt og brusete? Langt? Farget, stripet e.l? Enkelte hårtyper trenger proteiner (kjemisk behandlet hår), andre som er tørre, men ikke så slitte, trenger mer en kur som gir næring og fuktighet til håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hehe. Takk. :wink: Fint at noen passer på her.

Kan man bruke den som leave in altså? Fint å vite, da skal jeg prøve det også.

Her er altså sprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er håret ditt, da? Er det tørt og brusete? Langt? Farget, stripet e.l? Enkelte hårtyper trenger proteiner (kjemisk behandlet hår), andre som er tørre, men ikke så slitte, trenger mer en kur som gir næring og fuktighet til håret.

Tja skal vi se.

Det er langt og veldig tykt.

Sprøtt, tørt og bruser seg veldig i fuktige omgivelser.

Blir veldig fort tørt nederst i hvertfall. Ser ut som en kost.

Har også noen lyse striper i samt 2 andre mørke farger.

Det høres nesten ut som om jeg trenger begge kurene

:-? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår er også langt, tykt og bruser lett når det er fuktig. Tuppene blir slitte og de blir som en kost - som du sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...