Gjest Canario Skrevet 19. mai 2015 #1 Del Skrevet 19. mai 2015 Samboeren min skal være forlover. Jeg har aldri vært i bryllup før. Er lenge til, men jeg liker å planlegge i god tid. Hva i allverden har man på seg? Kan jeg bruke bunaden eller blir det i overkant? Vet ikke om det blir sommer eller vinter da det er noe papirer som må i gjennom (hun er ikke norsk) men må jo ha alternativer. Noen som har tips til fine kjoler som passer i bryllup? Ikke mer enn en tusenlapp, jeg er 162cm og 52 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. mai 2015 #2 Del Skrevet 19. mai 2015 Du kan fint bruke bunad, men etter min erfaring er det kanskje flest som bruker dette i kirka men ikke på festen. Det er masse fine kjoler på zalando under 1000 kroner. SÅ lenge du er liten og nett er det sikkert en smal sak å finne noe som passer. https://www.zalando.no/dameklaer-sommerkjoler/?price_to=1023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. mai 2015 #3 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Knelange er gjerne det foretrukne i bryllup. Unngå hvitt og sort og se på festkjoler her også. https://www.zalando.no/dameklaer-sommerkjoler/?price_to=1023&length=knelang.middels Endret 19. mai 2015 av DreamOn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Del Skrevet 19. mai 2015 Bare unngå hvitt, svart og rødt. Anonymous poster hash: d4ba9...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 19. mai 2015 #5 Del Skrevet 19. mai 2015 Ikke bruk hvit kjole ihvertfall. Første gang jeg var i bryllup hadde jeg det, men det var også det eneste jeg hadde. Litt flaut å få kommentar på det, menmen. Jeg var der ikke fra begynnelsen heller da, så det gikk vel greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Del Skrevet 19. mai 2015 Kommer også veldig annerledes på kleskoden. Anonymous poster hash: 74e44...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. mai 2015 #7 Del Skrevet 19. mai 2015 Kommer an på om bryllupet har en kleskode eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 19. mai 2015 #8 Del Skrevet 19. mai 2015 Så jeg bør satse på bunad til kirken og skifte til festen? Tviler på at det blir noen veldig spesifikk kleskode egentlig, men jeg vet jo ikke for sikkert. Er ikke noen bråhast, er ikke satt noen dato en gang, så jeg vet vel mer når det nærmer seg. Men som sagt så liker jeg å planlegge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. mai 2015 #9 Del Skrevet 19. mai 2015 Så jeg bør satse på bunad til kirken og skifte til festen? Tviler på at det blir noen veldig spesifikk kleskode egentlig, men jeg vet jo ikke for sikkert. Er ikke noen bråhast, er ikke satt noen dato en gang, så jeg vet vel mer når det nærmer seg. Men som sagt så liker jeg å planlegge Er ikke vanlig å bruke bunad i bryllup med mindre det ikke står spesifisert... Ei heller å skifte antrekk. Aldri opplevd. Husk på følgende: Ikke bruk hvitt Fokuser på enten ben eller utringing Knelang kjole er (nesten) alltid innenfor Det er ofte en kleskode, ta utgangspunkt i denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 19. mai 2015 #10 Del Skrevet 19. mai 2015 Okei. Godt jeg har kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
si_nei Skrevet 19. mai 2015 #11 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Er ikke vanlig å bruke bunad i bryllup med mindre det ikke står spesifisert... Ei heller å skifte antrekk. Aldri opplevd. Dette varierer kanskje litt fra sted til sted, men der jeg kommer fra er bunad veldig vanlig. Har vært i åtte bryllup de siste årene (både i Norge og i utlandet), og har brukt bunad i alle sammen. Har skiftet mellom vielsen og middag i de fleste, men noen ganger også etter middag (før "festen"). Skal i bryllup igjen i sommer, og bunad til vielsen er en selvfølge. Bunad er jo så pynta som det kan bli, og passer til alle kleskoder. Samtidig blir det lettere å finne et antrekk til selve festen når det ikke må være "kirkevennlig". :-) Haha. Hilsen bunadsfrelst, tydeligvis. ;-) Endret 19. mai 2015 av si_nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2015 #12 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg er også vant til at bunad er høyst gangbar mynt i bryllup, og mye brukt. Med et sommerbryllup og 25 - 30 varmegrader så kan det være godt å kunne bytte til en lettere, knelang kjole etter at den off. delen av bryllupet er over og festelighetene starter. - ellers er bunaden god som gull hele bryllupet til ende. (kan bli litt trangt om plassen ved bordet når man skal dandere 4,5 - 5 meter skoning under bordet, men det har altså gått riktig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 19. mai 2015 #13 Del Skrevet 19. mai 2015 Eg må også seie at bunad bør vere fint innanfor, altså. Så får ein vurdere om ein bør skifte, for den bunaden er jo ganske varm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. mai 2015 #14 Del Skrevet 19. mai 2015 Dette varierer kanskje litt fra sted til sted, men der jeg kommer fra er bunad veldig vanlig. Har vært i åtte bryllup de siste årene (både i Norge og i utlandet), og har brukt bunad i alle sammen. Har skiftet mellom vielsen og middag i de fleste, men noen ganger også etter middag (før "festen"). Skal i bryllup igjen i sommer, og bunad til vielsen er en selvfølge. Bunad er jo så pynta som det kan bli, og passer til alle kleskoder. Samtidig blir det lettere å finne et antrekk til selve festen når det ikke må være "kirkevennlig". :-) Haha. Hilsen bunadsfrelst, tydeligvis. ;-) Åh, det må være fint! Der jeg kommer fra er dette ikke vanlig, ellers er jeg helt enig med deg. Her er det vanlige kjoler som gjelder Dersom en skulle stilt i bunad her, hadde det stått i innbydelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 20. mai 2015 #15 Del Skrevet 20. mai 2015 Dersom en skulle stilt i bunad her, hadde det stått i innbydelsen. Anten det, eller så blir det formidla via jungeltelegrafen. Eg har som oftast ikkje sett nokon kleskode, eg, men det har skjedd at folk har sagt uformelt at det er ønskjeleg at dei som har bunad stiller i bunad. Men uansett, bunad er aldri feil, altså. Eg brukar alltid å prøve å unngå bunad, så eg har ein lei tendens til å få med meg at det er ønskjeleg med bunad. Blir like grinete kvar gong, men dreg no fram stakken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå