AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Har lest litt rundt omkring at istedenfor å spare penger langsiktig på sparekontoen bør jeg investere i aksjefond. Er det noen som vet om det er noe sted man kan se utviklingen de forskjellige fondene har hatt? Eventuelt, er det noen som kan tipse meg om fond? Bør jeg legge alt i et fond eller dele det utover flere? Jeg har en liten lokal bank (Sparebanken Narvik), hvis jeg går å spør dem, vil de ha peiling på slikt og vil kunne hjelpe meg?Anonymous poster hash: 2ab0d...5f5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Sparebanken kommer til å selge deg et av sine egne Eika-fond. Eika er de som før het Terra, men det navnet ble så belastet etter Terra-skandalen at de byttet. Det letteste er å sette opp en spareavtale i globale indeksfond, f.eks. KLP AksjeVerden Indeks på http://klp.no. Anonymous poster hash: 6f3e2...af8 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Tusen takk! Tror jeg gjør det ja!Anonymous poster hash: 2ab0d...5f5
Musicman Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 (endret) KLP har lave gebyrer. Du blir ikke flådd av avgiftene du betaler til fondstilbyderen. KLP er derfor et godt valg. KLP sine fond gjør omtrent det samme som oljefondet gjør, nemlig å spre pengene utover så mange store selskaper i verden som mulig til en lavest mulig kostnad. KLP AksjeVerden indeks er veien å gå, ja. De siste månedene med store svingninger i kronekursen mot dollar og euro har gjort at aksjefondenes verdier har svingt veldig mye også. Hvis du ikke vil at fondskursene skal påvirkes av valutasvingninger, så kjøper du KLP Aksjeglobal IV. Du kan også kjøpe KLP Kombinasjon. Sett opp en spareavtale i ett eller flere av disse KLP-fondene. Endret 20. mai 2015 av Musicman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå