AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Hei. Jeg ble dessverre svindlet på finn, men har kontonummeret til hun som solgte varen. Derfor ringte jeg banken for å høre om de kunne finne henne. Jeg tok en hvit løgn og sa at jeg hadde overført penger til feil konto. De skulle ta kontakt med henne, for så å ringe meg opp igjen. Var det dumt å lyve? Får jeg konsekvenser for det? :-S Det var heldigvis ikke min egen bank jeg løy til. Anonymous poster hash: 22ead...805
aalyah Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Hei. Jeg ble dessverre svindlet på finn, men har kontonummeret til hun som solgte varen. Derfor ringte jeg banken for å høre om de kunne finne henne. Jeg tok en hvit løgn og sa at jeg hadde overført penger til feil konto. De skulle ta kontakt med henne, for så å ringe meg opp igjen. Var det dumt å lyve? Får jeg konsekvenser for det? :-S Det var heldigvis ikke min egen bank jeg løy til. Anonymous poster hash: 22ead...805 Det går nok bra. Hun blir nok OBS på det nå! Har du ikke noe kontaktinformasjon på henne? Ett telefonnummer?Hvordan har dere kommunisert? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Det går nok bra. Hun blir nok OBS på det nå! Har du ikke noe kontaktinformasjon på henne? Ett telefonnummer?Hvordan har dere kommunisert? Vi har kommunisert gjennom e post. Alt jeg har av kontaktinformasjon er navn og kontonummer. Om det er hennes ordentlige navn vet jeg ikke. Men siden jeg hadde kontonummeret så kontaktet jeg DNB, sånn at de kunne ta kontakt med henne. Venter bare på at DNB skal ringe meg opp igjen. Føler meg litt råtten som løy til banken, men gjort er gjort. Det er jo ikke det verste man kan lyve om. Sa bare at jeg hadde overført penger til feil konto, men sannheten er jo at hun har svindlet meg. Om hun ikke gir meg pengene tilbake, så annmelder jeg henne. Anonymous poster hash: 22ead...805
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Banken kan ikke vite hvem av dere som er svindler, og når du lyver om hvorfor du vil ha tilbake pengene så blir ikke sjansen større for at du får dem. I verste fall kan du bli anmeldt for svindelforsøk siden ikke det er sant at du overførte feil. Anonymous poster hash: c9142...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Banken kan ikke vite hvem av dere som er svindler, og når du lyver om hvorfor du vil ha tilbake pengene så blir ikke sjansen større for at du får dem. I verste fall kan du bli anmeldt for svindelforsøk siden ikke det er sant at du overførte feil. Anonymous poster hash: c9142...7ee Det får da være måte til. Det der er bare tull. TS; Skal du i banken din i morgen så ville jeg bare vært ærlig. Lykke til En hvit løgn skader ingen, fortell bare at du var flau Anonymous poster hash: 6a210...73f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Det får da være måte til. Det der er bare tull. TS; Skal du i banken din i morgen så ville jeg bare vært ærlig. Lykke til En hvit løgn skader ingen, fortell bare at du var flau Anonymous poster hash: 6a210...73f Ok takk. Ja jeg skal reise rett til banken i morgen og forklare alt sammen. Ja det er sant, jeg løy ikke fordi jeg vil lage bråk, men rett og slett fordi det er døds flaut. Jeg var naiv og dum som trodde at jeg skulle få kjøpe den telefonen. Fra ts. Anonymous poster hash: 22ead...805
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Ok takk. Ja jeg skal reise rett til banken i morgen og forklare alt sammen. Ja det er sant, jeg løy ikke fordi jeg vil lage bråk, men rett og slett fordi det er døds flaut. Jeg var naiv og dum som trodde at jeg skulle få kjøpe den telefonen. Fra ts. Anonymous poster hash: 22ead...805 Du er ikke naiv og dum, det er selgeren som er dum og et suppehode! Ja, bare forklar banken alt sammen. Faen for en kjerring. Skulle reist på døra å banka henne for deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 6a210...73f 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Du er ikke naiv og dum, det er selgeren som er dum og et suppehode! Ja, bare forklar banken alt sammen. Faen for en kjerring. Skulle reist på døra å banka henne for deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 6a210...73f Takk!! Ja vi kunne dukket opp på døra hennes sammen, og fått med oss et par sterke menn. Dette er helt utrolig. Tror neppe jeg får pengene mine igjen, men skal i allefall annmelde henne om banken ikke kan gjøre noe. Anonymous poster hash: 22ead...805
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Takk!! Ja vi kunne dukket opp på døra hennes sammen, og fått med oss et par sterke menn. Dette er helt utrolig. Tror neppe jeg får pengene mine igjen, men skal i allefall annmelde henne om banken ikke kan gjøre noe. Anonymous poster hash: 22ead...805 Ja, jeg ringer noen kompiser og tar med meg brødrene mine. Kanskje noen menn på KG joiner? ikke la henne slippe unna! Anonymous poster hash: 6a210...73f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Ja, jeg ringer noen kompiser og tar med meg brødrene mine. Kanskje noen menn på KG joiner? ikke la henne slippe unna! Anonymous poster hash: 6a210...73f Do it! Kontakter deg når jeg finner ut navn og adresse. Nei hun skal ikke få slippe unna. Reiser til banken i morgen så får vi se hva de sier da. Fikk melding fra finn.no om at flere har rapportert henne for svindel, så jeg er tydeligvis ikke den eneste. Håper hun blir tatt og får sin straff...Møkkamenneske. Anonymous poster hash: 22ead...805
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Det får da være måte til. Det der er bare tull. Det som kommer til å skje i denne saken er at banken tar kontakt med kunden deres. Hvis hun svarer at overføringen ikke er en feil og er betaling for noe hun har solgt så er det umulig for dem å vite hvem som har svindlet hvem. Det mest sannsynlige for dem er likevel at TS har løyet. Dette er ganske lett å skjønne hvis man prøver å se saken fra bankens side og ikke TS som dere allerede har sympati med. Anonymous poster hash: c9142...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Det som kommer til å skje i denne saken er at banken tar kontakt med kunden deres. Hvis hun svarer at overføringen ikke er en feil og er betaling for noe hun har solgt så er det umulig for dem å vite hvem som har svindlet hvem. Det mest sannsynlige for dem er likevel at TS har løyet. Dette er ganske lett å skjønne hvis man prøver å se saken fra bankens side og ikke TS som dere allerede har sympati med. Anonymous poster hash: c9142...7ee Ja men hun kan jo ikke ta betaling når jeg ikke har fått varen, for da har hun jo svindlet meg. Så saken står vel forsatt på min side. Fikk denne e posten fra finn.no:Hei!Vi kan opplyse at brukeren med FINN-kode ****** på FINN.no har blitt rapportert til oss som svindel.Vi ser at du har vært i kontakt med denne brukeren i forbindelse med annonse med overskrift "******", og ønsker å advare da vi har mistanke om at brukeren har uærlige hensikter.Vi anbefaler at du ikke har videre kontakt med vedkommende.Dersom du allerede har blitt utsatt for svindel anbefaler vi at du tar kontakt med sikkerhetsavdelingen på FINN.no ved å sende en e-post til [email protected] Dette kan vel jeg vise banken om de tror at det er jeg som er svindleren her. Anonymous poster hash: 22ead...805 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Banken kan ikke vite hvem av dere som er svindler, og når du lyver om hvorfor du vil ha tilbake pengene så blir ikke sjansen større for at du får dem. I verste fall kan du bli anmeldt for svindelforsøk siden ikke det er sant at du overførte feil. Anonymous poster hash: c9142...7ee tull! når brukeren på finn i tilegg blir rapportert til finn for svindel så har nok ts litt mer å stille opp med enn svindleren. finn har alle annonser så blir jo ikke vanskelig å se hvem som har prøvd å selge varen Anonymous poster hash: 970be...192 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Det som kommer til å skje i denne saken er at banken tar kontakt med kunden deres. Hvis hun svarer at overføringen ikke er en feil og er betaling for noe hun har solgt så er det umulig for dem å vite hvem som har svindlet hvem. Det mest sannsynlige for dem er likevel at TS har løyet. Dette er ganske lett å skjønne hvis man prøver å se saken fra bankens side og ikke TS som dere allerede har sympati med. Anonymous poster hash: c9142...7ee tull! finn har all info i denne saken så ts har ikke noe å frykte. brukeren på finn er i tillegg rapportert for svindel så er enkelt å legge sammen to og to Anonymous poster hash: 970be...192 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #15 Skrevet 19. mai 2015 tull! finn har all info i denne saken så ts har ikke noe å frykte. brukeren på finn er i tillegg rapportert for svindel så er enkelt å legge sammen to og to Det kunne de kanskje gjort hvis TS hadde fortalt sannheten, men var det den informasjonen TS ga til banken? Det var et retorisk spørsmål... Anonymous poster hash: c9142...7ee
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 Banken kan vel ikke tvangsflytte pengene tilbake? Det har de vel ikke lov til, det er ikke som om denne personen er dømt for svindel heller. Uskyldig inntil motsatt bevist osv. Anonymous poster hash: 54f3a...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Dette er TREDJE tråden om denne saken, enten anmeld eller get over it!Anonymous poster hash: e7a3c...8f0 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Skjønner ikke hva du vil at banken skal gjøre jeg? De har taushetsplikt og kan ikke oppgi et kvekk av opplysninger. De kan kontakte kunden for å høre om hun har mottatt uriktige penger. Eneste de kan gjøre er å ringe for å opplyse om at penger er overført uriktig. De kan ikke overføre noen penger tilbake (selvom du hadde overført feil) og de kan ikke gi opplysninger om kontohaver.Anonymous poster hash: 16853...519 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 TS, det er aldri klokt å lyve fordi du selv da virker lite troverdig. Hvis banken du har vært i kontakt med er noe som helst seriøs, vil du ikke få opplyst kontoeiers navn/ adresse. (Forutsetter da selvfølgelig at selger ikke har oppgitt sitt riktige navn til deg) Banken kan uansett ikke gjøre noe for deg. Du har slik jeg forstår deg selv betalt til selgers kontonummer, dette har ikke banken lov til å føre tilbake til deg. Det er samme pokker om banken tror deg eller ei, du må anmelde selger til politiet hvis du mener hun har svindlet deg. Til politiet tar du med kvitteringen fra nettbank på betalingen samt eposten fra Finn. Banken vil gi info om kontoeier til politiet, ikke til deg. (Så gjenstår det å se om politiet gidder å gjøre noe da..) (Og ja jeg jobber i bank)Anonymous poster hash: 7e59b...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 TS, det er aldri klokt å lyve fordi du selv da virker lite troverdig. Hvis banken du har vært i kontakt med er noe som helst seriøs, vil du ikke få opplyst kontoeiers navn/ adresse. (Forutsetter da selvfølgelig at selger ikke har oppgitt sitt riktige navn til deg) Banken kan uansett ikke gjøre noe for deg. Du har slik jeg forstår deg selv betalt til selgers kontonummer, dette har ikke banken lov til å føre tilbake til deg. Det er samme pokker om banken tror deg eller ei, du må anmelde selger til politiet hvis du mener hun har svindlet deg. Til politiet tar du med kvitteringen fra nettbank på betalingen samt eposten fra Finn. Banken vil gi info om kontoeier til politiet, ikke til deg. (Så gjenstår det å se om politiet gidder å gjøre noe da..) (Og ja jeg jobber i bank)Anonymous poster hash: 7e59b...9a7 Ok. Takk for svar. Men da er det ikke vits å reise til banken i morgen tidlig da? Det er altså politiet jeg må gå til? Anonymous poster hash: 22ead...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå