AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har aldri hatt Facebook, likevel kommer det opp et søk på Facebook når jeg googler navnet mitt, når jeg trykker står det at det ikke er noe resultat. Hva faen? Jeg blir nesten paranoid og tror at noen har laget en tulleprofil i mitt navn for å være jævlig og så har noen rapportert det inn og det er blitt slettet, men fortsatt finnes i google-resultat. Noen som vet? Anonymous poster hash: 3cae0...844
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Navnelikhet? Er det virkelig ditt navn som kommer opp? Jeg har et unikt navn, men ser like vel at Google gir endel treff på et deler av navnet. Treff som ikke har det minste med meg å gjøre. Anonymous poster hash: 55d7e...35b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Det er mitt navn ja og det er helt likt og ingen andre heter det samme. Langt og spesielt. Kan det være pga. Gulesider-opplysninger? Eller kan det være at noen har søkt på navnet mitt noen ganger på Facebook slik at det på en måte er "lagret" der? Anonymous poster hash: 3cae0...844
Anim92 Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Det er mitt navn ja og det er helt likt og ingen andre heter det samme. Langt og spesielt. Kan det være pga. Gulesider-opplysninger? Eller kan det være at noen har søkt på navnet mitt noen ganger på Facebook slik at det på en måte er "lagret" der? Anonymous poster hash: 3cae0...844 Trur det er noe sånt noe. Evt at når man trykker på linken til facebook kommer det noe om at "denne personen er ikke på facebook"?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Trur det er noe sånt noe. Evt at når man trykker på linken til facebook kommer det noe om at "denne personen er ikke på facebook"? Det står at det ikke kommer noe treff når jeg trykker på linken. Men hvilken av alternativene tror du det er? At det er kopiert fra Gulesider? Altså at Facebook blir et slags oppslagsverk? Eller at noen har søkt etter meg og ikke funnet noe? Anonymous poster hash: 3cae0...844
Anim92 Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Det står at det ikke kommer noe treff når jeg trykker på linken. Men hvilken av alternativene tror du det er? At det er kopiert fra Gulesider? Altså at Facebook blir et slags oppslagsverk? Eller at noen har søkt etter meg og ikke funnet noe? Anonymous poster hash: 3cae0...844 Aner ikke, facebook har mange rare, kompliserte algoritmer for å styre så mye de kan av markedsføring og for å få så mange som mulig inn der..
GirlGeek Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Det trenger ikke nødvendigvis å være at noen har opprettet en falsk facebook-konto i ditt navn. Det kan være en markedsføringstriks fra Facebook at når du googler ditt navn, så sjekker de om du har profil hos dem; hvis dette ikke er tilfellet så legger de på et "treff" som lenker videre til facebook. Det de vil er at du skal lage en konto hos dem. Eller så kan det være at google også søker automatisk opp på facebook, selv om du ikke har konto her. Og det er derfor du får opp null treff når du klikker på lenken. Hvis det kommer opp slikt under (med ditt navn selvfølgelig), med en lenker som ser ut som den grønne teksten så kan det være at det er en konto på det navnet. Fornavnetditt Etternavnetditt Profiles | Facebook https://www.facebook.com/public/Fornavnetditt-Etternavnetditt Kanskje du kan be noen bekjente/venner om å søke deg opp på facebook og se om det dukker opp en ekte (men falsk) konto. Endret 19. mai 2015 av GirlGeek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå