Gå til innhold

Uforsiktige barn som leker..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 4 år har nylig begynt å leke med nabobarna. Nabobarna er mellom 5-7 år. De kommer ofte hit og vil ha med sønnen min ut for å sykle, gå på lekeplassen rett ved eller leke i hagene til en av de andre barna på trampoline ol.

Sønnen min er veldig selvstendig og har alltid trivdes med eldre barn.

Jeg derimot synes det er skummelt å slippe han ut helt på egen hånd, men kan heldigvis følge med på dem fra alle vinduer og dører her og vi alle bor ganske tett.

Dette er ett ganske tettbebygd strøk med mange hus, så det er en del trafikk her. Vi bor dog rett ved en barnehage og det er mye barn i område her, så bilene må jo ta hensyn.

Men her om dagen mistet jeg de ut av syne, og gikk ut etter de. Da hadde de fosvunnet lenger ned i gata og holdt på å kaste blomster ut i veien, for så å se bilene kjøre over blomstene. Etterpå løper de to 7 - åringene over veien for å se bilene kjøre over blomstene derfra, men fra en bilist sitt ståsted så det jo ut som om ungene hadde tenkt å hoppe ut foran bilen.

Jeg ga alle ungene tilsnakk å fortalte de hvor farlig det er, og at de ikke må gjøre sånn, og tok deretter med meg sønnen min hjem.

Nå er jeg redd for å sende sønnen min ut med disse igjen. Har bedt de om å bare holde seg i denne gata, men plutselig er de over i neste gate. Og foreldrene til de andre barna virker ikke til å følge med stort på hva de gjør. Bør jeg ta det opp med de? Når barna ikke sykler gjennom gate vi bor i, må de jo lure på hva de driver med? Er glad for at sønnen min har fått seg lekekamerater, men kjenner jeg blir redd hver gang jeg lar han få gå ut med de, redd for at de skal skade seg eller fly i veien..

Anonymous poster hash: d5510...917

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på sjuåringer og fireåringer. Fireåringer flest er impulsive og tenker ikke konsekvenser. Mine får ikke gå ut og leke alene uten tilsyn av voksne slik. Sjuåringer kan vurdere situasjoner litt mer enn yngre barn og passe på seg selv, men de kan på ingen måte ha ansvar for å passe på andre barn! Hvis du ikke stoler på at ditt barn er moden nok til å passe på seg selv ute, så kan han ikke være uten tilsyn. Spesielt ikke i et strøk med mye biltrafikk (som det gjerne er rundt barnehager pga henting/bringing).

Anonymous poster hash: 0abc7...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...