Gå til innhold

om jeg blir arb.ledig, hva skjer med husleien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel..jeg skal mulig prøve meg i utlandet på en jobn. Det er ikke garanti for at jeg vil trives. Og jeg må si opp husleien her jeg bor. Spørsmålet er hvor lett det blir å få noe sted her igjen.. Hva gjør jeg om jeg ikke får jobb igjen her så fort?

Anonymous poster hash: d3a89...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres usikkert ut. Du bør ha en bufferkonto med nok penger til nytt depositum + en husleie til du eventuelt flytter tilbake.

Anonymous poster hash: c67ab...fd7
AnonymBruker
Skrevet

Tja... spørs jo litt på hvor "her" er og innenfor hvilken bransje du jobber. Ellers enig med første taler, du må ha en buffer!

Anonymous poster hash: 1ceff...3c9
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at nav hjelper til du finner jobb?

Anonymous poster hash: d3a89...eab

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at nav hjelper til du finner jobb?Anonymous poster hash: d3a89...eab

Vet ikke om du er TS eller ei, men uansett.. Er ikke alle selv ansvarlig for sitt eget liv, og å ta gode valg? Prøver du lykken et annet sted, bør du ikke sørge for å ha økonomi eller retrettmulighet i tilfelle det ikke funker?

NAV er ikke gratispenger fra seddelpressen, men skattepengene vi alle har betalt inn. NAV skal være der som et sikkerhetsnett hvis du f eks blir syk og ikke kan jobbe, eller trenger hjelp den dagen du mister jobben.

NAV er ikke (håper jeg i alle fall) de som plukker opp husleieregningen din fordi du ikke lyktes i utlandet likevel.

Skal du si opp jobben, ha en buffer, så du har nok penger likevel hvis du må flytte tilbake

Anonymous poster hash: 9fcc1...446

• Liker 7
Skrevet

Du vil få dagpenger av NAV om du ikke har arbeid. Det betinger dog at du har tjent nok tidligere til å opptjene rett til dagpenger. Om du sier opp frivillig så har du også 8 uker hvor du ikke får dagpenger. Jeg er usikker på om du kan tilbringe disse i utlandet, det vil si at det er mulig at de 8 ukene først begynner å telle når du melder deg arbeidssøkende i Norge igjen. Sjekk dette med NAV.

Ellers er jeg veldig enig med alle i denne tråden, du må ha en god buffer for å forsøke deg på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...