AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Vel..jeg skal mulig prøve meg i utlandet på en jobn. Det er ikke garanti for at jeg vil trives. Og jeg må si opp husleien her jeg bor. Spørsmålet er hvor lett det blir å få noe sted her igjen.. Hva gjør jeg om jeg ikke får jobb igjen her så fort?Anonymous poster hash: d3a89...eab
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Høres usikkert ut. Du bør ha en bufferkonto med nok penger til nytt depositum + en husleie til du eventuelt flytter tilbake. Anonymous poster hash: c67ab...fd7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Tja... spørs jo litt på hvor "her" er og innenfor hvilken bransje du jobber. Ellers enig med første taler, du må ha en buffer! Anonymous poster hash: 1ceff...3c9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Er det ikke slik at nav hjelper til du finner jobb?Anonymous poster hash: d3a89...eab
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Er det ikke slik at nav hjelper til du finner jobb?Anonymous poster hash: d3a89...eab Vet ikke om du er TS eller ei, men uansett.. Er ikke alle selv ansvarlig for sitt eget liv, og å ta gode valg? Prøver du lykken et annet sted, bør du ikke sørge for å ha økonomi eller retrettmulighet i tilfelle det ikke funker? NAV er ikke gratispenger fra seddelpressen, men skattepengene vi alle har betalt inn. NAV skal være der som et sikkerhetsnett hvis du f eks blir syk og ikke kan jobbe, eller trenger hjelp den dagen du mister jobben. NAV er ikke (håper jeg i alle fall) de som plukker opp husleieregningen din fordi du ikke lyktes i utlandet likevel. Skal du si opp jobben, ha en buffer, så du har nok penger likevel hvis du må flytte tilbakeAnonymous poster hash: 9fcc1...446 7
Fjompen Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Du vil få dagpenger av NAV om du ikke har arbeid. Det betinger dog at du har tjent nok tidligere til å opptjene rett til dagpenger. Om du sier opp frivillig så har du også 8 uker hvor du ikke får dagpenger. Jeg er usikker på om du kan tilbringe disse i utlandet, det vil si at det er mulig at de 8 ukene først begynner å telle når du melder deg arbeidssøkende i Norge igjen. Sjekk dette med NAV. Ellers er jeg veldig enig med alle i denne tråden, du må ha en god buffer for å forsøke deg på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå