Gå til innhold

Brodern besvimte på utested

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Jeg var ute i går. Hadde med broren min. Han er bare 18. På vorspielet drakk vi noen øl, han drakk en sekspakning med 0.33. På utestedet kjøpte jeg en rusbrus til han. Gikk for å danse med ei venninne, mens brodern og typen til venninna mi snakket sammen.

Plutselig kom typen til venninna mi og dro meg bort fra dansegulvet. Broren min lå besvimt på gulvet. Jeg snakket rolig til han helt til han kom til seg selv igjen. Dørvaktene ville kaste han ut, men han klarte nesten ikke å gå. Han prøvde å reise seg, men besvimte igjen. Dette gjorde han vel en 4 - 5 ganger, ikke sikker. Til slutt fant jeg ut at jeg måtte bære han (hvor fikk jeg superkreftene fra, foresten? Jeg er ganske tynn og spinkel, broren min veier 90 kg! :o ) Dørvaktene var unge, og visste ikke hva de skulle gjøre. De stresset han bare, broren min altså, så jeg sa til dem at vi klarte oss alene. Ved hjelp av typen til venninna mi fikk vi han ut nødutgangen. Han spydde på veien, og etterpå virket han helt fin.

Jeg ville dra på legevakten, men det blånektet han. Vi dro til en venninne av meg, som er lege. Hun mente at han var ok, men at enten burde jeg sove på samme rom som brodern og sjekke han hver halvtime, eller hun måtte legge han inn på sykehuset. Han valgte seff det første alternativet. Jeg sov på rommet hans i natt, sjekket pusten hver halvtime, og pulsen annenhver time. Alt virket normalt.

Han skal bestille legetime hos venninna mi neste uke, slik at hun kan få sjekket han.

Jeg tror at det var kombinasjonen av at han ikke hadde spist noe særlig den dagen, at han ikke er så veldig vant til å drikke, pluss at det var dritvarmt på utestedet. Mulig han ble dehydrert. Tenkte litt på epilepsi, men det finnes ingen kjente tilfeller av det i familien. Noen som har peil på hva det kunne ha vært? Han går definitivt ikke på noe narko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med din teori ang. matinntak. Allikevel er jeg sikker på at det ikke skader å få det sjekket, man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

unge mennesker og alkohol. Lite mat, kansje vert oppe lenge osv..varmt i lokalet. Øl virker vanndrivende. Så vet de lite om hva de tåler egentlig.

best å få sjekket ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Lite mat og drikke, dro ut, drakk kun èn øl og besvimte med et dunk i gulvet. Heelt ute og kjørte. Det ekleste jeg noen gang har opplevd. Fikk konstantert epilepsi etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Han nekter seff å informere mamma om dette. Noe jeg skjønner godt, siden hun sannsynligvis kommer til å få noia. Fikk jo nesten noia selv, hehe. Han er bare 18, så han bor fremdeles hjemme. Har jo et ess i ermet da, han nekter å gå til lege :-? , derfor har jeg nå jeg truet med at hvis han ikke gjør det, må jeg fortelle det til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...