AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 I fjor flyttet vi i nytt hus. Her hvor huset vårt er, var det masse trær og det så ikke ut. Alle husene rundt er 13-14 år gamle så de er godt opparbeidet. Siden vi flyttet inn har vi påkostet rundt 50 tusen på uteområdet. Der hvor vi har thuja er det ei veigrøft, og den ser sååå stygg ut. Jeg husker i fjor sommer hvor mye jeg gremet meg over den. Uansett hvor fint vi ordner det til rundt huset så ødelegger denne veigrøfta det. Den er lang og dumpete, masse ugress og steiner. Naboen har sagt til oss at vi bare kan rake det og legge på jord og strø kort gress. Men det er ikke så lett. Pluss at den grøften tilhører ikke oss men kommunen. Jeg har tenkt å ringe kommunen og høre med dem om de kan gjøre noe. Hva tror dere? Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: 245d2...11f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Ingen som hadde gjort noe?Anonymous poster hash: 245d2...11f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Vi klipper grøfta mellom hagen vår og fortauet med plenklipper. Enkelste løsning er trolig slik som naboen din sier.Anonymous poster hash: 11a2f...0c6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Vi klipper grøfta mellom hagen vår og fortauet med plenklipper. Enkelste løsning er trolig slik som naboen din sier.Anonymous poster hash: 11a2f...0c6 Det er ikke bare ugress i den, masse små og store steiner så ikke så smart å gå over den med gressklipper.Anonymous poster hash: 245d2...11f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Det er ikke bare ugress i den, masse små og store steiner så ikke så smart å gå over den med gressklipper.Anonymous poster hash: 245d2...11f Når du har hatt på jord og sådd gress går det helt fint. Tviler på at kommunen gidder ta kostnaden med det, det de bryr seg om er at grøfta skal ta unna vann. Anonymous poster hash: b4289...b64 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Nei. Dere har kjøpt et hus, og liker dere ikke det rundt eller i nærheten av huset så burde dere ikke kjøpt det. Alle kan ikke få det som de vil, og kommunen har nok med andre ting enn å drive å luke i grøftene utenfor husene til sære folk. Da får dere heller luke i den selv om dere ikke klarer å la vær å henge dere opp i den. Anonymous poster hash: 5410b...486 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Min mor hadde samme problemet for noen år siden, hun løste det med et lass jord og blomsterfrø. Det ble fantastisk flott, nå passer det seg selv for det meste. Hun må luke litt før St.Hans, men så er det blomstereng der det så ut som et kaos av grus, steiner, ugress, døde planter og røtter. Anonymous poster hash: d69a3...62a 2
Sen ve ben Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Herregud for noe svar. Det er helt utrolig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Min mor hadde samme problemet for noen år siden, hun løste det med et lass jord og blomsterfrø. Det ble fantastisk flott, nå passer det seg selv for det meste. Hun må luke litt før St.Hans, men så er det blomstereng der det så ut som et kaos av grus, steiner, ugress, døde planter og røtter. Anonymous poster hash: d69a3...62a Hvis det var ment som en grøft som skulle ta unna for vann så er jeg ikke så sikker på om det var så lurt av moren din å fylle den igjen....Anonymous poster hash: 2dc7f...71f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Herregud for et spørsmål er det mulig... Folk er virkelig bortskjemte og tror at hele verden dreier seg om dem og atpå til at kommunen skal komme å gjøre det flott for alle hus og folk! Hva blir det neste, regner med at postmannen skal komme å tilby dere kake og te også? Anonymous poster hash: 5410b...486 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Hvis det var ment som en grøft som skulle ta unna for vann så er jeg ikke så sikker på om det var så lurt av moren din å fylle den igjen....Anonymous poster hash: 2dc7f...71f Det er fullt mulig å legge på jord og så til langs sidene på ei grøft uten å fylle den igjen. Anonymous poster hash: b4289...b64 1
Gjest chiki Skrevet 20. mai 2015 #12 Skrevet 20. mai 2015 Vi holder på å fylle grøfta vedisden av hagen vår med pukk. Så tenker vi å ta singel på topprn. Den vil fortsatt drenere vann, men se penere ut. Og den vil ikke bli gjenngrodd som tidligere år
Blå politibil Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Grøfta er kommunens ansvar, men de kommer ikke til å stelle den for deg. De har verken tid eller økonomisk kapasitet til å stelle den. Foreslår en telefon til teknisk etat, va og vei avdeling. Hør om det er greit at du legger et tynt matjord lag i den og sår med plen eller blomstereng frø. Da har du alt på ditt rene, du slår selv grøften om dette blir nødvendig. Kommunen blir bare glad for at noen gidder å bry seg såpass om nærområdet sitt at de ønsker å forskjønne det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Antagelig stikkrenne. La den være. For øvrig klarer jeg ikke å skjønne hvordan noe dere ikke ser fra egen hage kan skape så mye irritasjon. Anonymous poster hash: 42045...3fc
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #15 Skrevet 21. mai 2015 Antagelig stikkrenne. La den være. For øvrig klarer jeg ikke å skjønne hvordan noe dere ikke ser fra egen hage kan skape så mye irritasjon. Anonymous poster hash: 42045...3fc Vi ser det, og det veldig godt. Takk for svar alle sammen. Kommunens mann har vært hos oss og er enig med oss, så dette skal bli fikset og godt blir det tsAnonymous poster hash: 245d2...11f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #16 Skrevet 21. mai 2015 Vi ser det, og det veldig godt. Takk for svar alle sammen. Kommunens mann har vært hos oss og er enig med oss, så dette skal bli fikset og godt blir det tsAnonymous poster hash: 245d2...11f Oi, merker jeg håper at dere ikke bor i samme kommune som meg..! Håper virkelig at byråkratene i min kommune forvalter skattebetalernes midler på enn mer fornuftig måte enn å bruke dem til forskjønnende av grøfter til glede for én enkelt innbygger...!Anonymous poster hash: 833c4...c8a 3
Millimani Skrevet 21. mai 2015 #17 Skrevet 21. mai 2015 I fjor flyttet vi i nytt hus. Her hvor huset vårt er, var det masse trær og det så ikke ut. Alle husene rundt er 13-14 år gamle så de er godt opparbeidet. Siden vi flyttet inn har vi påkostet rundt 50 tusen på uteområdet. Der hvor vi har thuja er det ei veigrøft, og den ser sååå stygg ut. Jeg husker i fjor sommer hvor mye jeg gremet meg over den. Uansett hvor fint vi ordner det til rundt huset så ødelegger denne veigrøfta det. Den er lang og dumpete, masse ugress og steiner. Naboen har sagt til oss at vi bare kan rake det og legge på jord og strø kort gress. Men det er ikke så lett. Pluss at den grøften tilhører ikke oss men kommunen. Jeg har tenkt å ringe kommunen og høre med dem om de kan gjøre noe. Hva tror dere? Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: 245d2...11f Vi ser det, og det veldig godt. Takk for svar alle sammen. Kommunens mann har vært hos oss og er enig med oss, så dette skal bli fikset og godt blir det tsAnonymous poster hash: 245d2...11f Det må være opp til hver enkelt hva man vil gjøre med sånt, men det er jo greit at du har ringt kommunen og de har kommet med en mening om det. Oi, merker jeg håper at dere ikke bor i samme kommune som meg..! Håper virkelig at byråkratene i min kommune forvalter skattebetalernes midler på enn mer fornuftig måte enn å bruke dem til forskjønnende av grøfter til glede for én enkelt innbygger...!Anonymous poster hash: 833c4...c8a Vel... Det er forskjell på store og små kommuner, kommunens prioriteringer og ditt og datt. I min kommune og nabokommunene virker det som utsmykking av rundkjøringer er viktigere enn f.eks. eldre-omsorgen. Forstå det den som kan 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #18 Skrevet 21. mai 2015 Oi, merker jeg håper at dere ikke bor i samme kommune som meg..! Håper virkelig at byråkratene i min kommune forvalter skattebetalernes midler på enn mer fornuftig måte enn å bruke dem til forskjønnende av grøfter til glede for én enkelt innbygger...!Anonymous poster hash: 833c4...c8a Det er ikke kommunen som skal stå for det, men vi selv. Det var greit at han kom hit og ga oss tips hvordan vi skal gjøre det, og hva vi har rett på og ikke.Anonymous poster hash: 245d2...11f 1
Blå politibil Skrevet 21. mai 2015 #19 Skrevet 21. mai 2015 Det er ikke kommunen som skal stå for det, men vi selv. Det var greit at han kom hit og ga oss tips hvordan vi skal gjøre det, og hva vi har rett på og ikke.Anonymous poster hash: 245d2...11f Så bra, dere blir fornøyd og kommunen får forskjønnet grøften sin gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå