Gå til innhold

Menn fra gårder er mer tantete enn bygutter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min erfaring er at menn som er oppvookst på en gård (f.eks. i indre Østfold, Bærum, etc.) er mindre voksne, mindre erfarne og mindre modne enn andre by-menn.

Menn fra gårder har et tett forhold til sin mor, og hun vil ikke slippe sønnen sin av syne. Sønnen må stadig hjem til gården for å hjelpe med maling, brødbakst osv.

Slike sønner blir derfor gjerne litt feminine og de er oppvokst med bondementalitetet og småborgerskapets "smil 24 timer i døgnet og vær alltid positiv". Klag aldri, og krangle aldri med noen! Slike menn har gjerne vært medlem bondeblide 4H på landet....

Og noen ganger havner de i yrker i storbyene som kundebehandler på telefon, securitas-vekter, inkasso-medarbeider eller håndtverker.

Slike menn skal en jente passe opp for og være litt skeptisk til! Hold dere unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn
:hoho: For noe tull.

Tull? :sjarmor:

Jeg syns det virker som Gjest har gitt seg ut på seriøs forskning angående dette temaet. Jeg var ikke klar over at alle bondegutter var sånn, men fint å bli opplyst. Godt jeg ikke er vokst opp på landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, mulig det.

Men de guttene jeg vet om som er oppvokst på gård, hogger veden, slakter pinnekjøttet og skyter middagen sin selv.

I motsetning til gutter av den typen jeg har vokst opp med, omgås og lever sammen med (bygutter), det eneste de skyter er fienden i dataspill, og middag er toroposer og grandiosa... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min erfaring er at de aller verste er dem som har vokst opp i bygårder. De har liksom fått med seg både det mest tantete fra gårdstradisjonen og det mest kvisete fra bytradisjonen.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den opprinnelige tråden her er bare tøv. Jeg har vokst opp på "bondelandet" i Østfold (Skjeberg). Dette er et sted hvor "alle kjenner alle", ihvertfall i ytre Skjeberg (Området stasjonsbyen, områdene rundt Skjebergkilen og området mellom Sandbakken og Halden). Bondebarna er veldig forskjellig akkurat som oss andre. Det var alt fra mammagutter til de værste bøllene i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og småborgerskapets "smil 24 timer i døgnet og vær alltid positiv". Klag aldri' date=' og krangle aldri med noen! ...[/quote']

:sjokk::grinele:

Ja, bønder krangler ALDRI!!!

de er aldri sure eller vrange de, bare smilende og snille bestandig!!! :grinele::grinele:

Du kjenner mange skjønner jeg.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil bare understreke at mitt innlegg ikke var tøv. jeg er i bærum fem dager i uka, og formerlig DRUKNER i kåte, femi gla'bønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
(ok da' date=' det var bare tøv likevel. kødda.)[/quote']

:o måkke kødde med sånt!! var på god vei til bussen jeg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...