AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Mens mange andre klarer det. jeg fanger rett og slett ikke opp ord og setninger :/ føler meg dum..liksom at jeg mangler noe. er det fler som har dette problemet? Anonymous poster hash: e8b81...f62
VampireLadyXXL Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Ja, både jeg og et par andre jeg kjenner har prata om det. Det er frustrerende, for en venninne kan høre en sang en gang og kan dermed hele teksten. Mens jeg kun konsentrerer meg om beat/melodien, og kanskje plukker opp ett ord her og der. Men er forskjell på folk. For min del har jeg blitt mer bevisst på å plukke opp hva sanger handler om, enn jeg har vært tidligere. Og hører nå på sanger jeg har hørt 100 ganger før, og først nå innser jeg hva sangen handler om.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 De sier at en kun plukker opp rundt 9 av 10 ord per låt, alt avhengig av sjanger. For de fleste er det kun refrenget som åpent kan gengis fra minnet. Som med alt annet går dette på repetisjon også, slik at du med all sannsynlighet sjenner til hver eneste note i din favorittlåt, for ikke å snakke om teksten Anonymous poster hash: 61d04...615 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Dette er veldig normalt. Jeg sliter også med det, både på norsk og andre språk. Jeg sliter også med å oppfatte vanlig tale når det er mye annen lyd rundt meg. For eksempel i kantinen på jobb, har ikke nubbsjangs til å følge med i samtalene når det er så mye lyd fra alle kanter. Det er jo det samme i musikk, instrumenter og alt annet forstyrrer så jeg ikke klarer skille ut ordene. Anonymous poster hash: 2f23e...cf9 2
Silfen Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hører aldri hva folk synger. Derfor kan jeg type en setning fra hver sang.
debattanten Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Folk er forskjellig med forskjellige talenter og egenskaper. Selv hører jeg stadig på musikk og gjerne sanger om igjen og om igjen, men husker aldri tekst eller tar til meg meningen med teksten. Jeg hører mer på instrumentene, melodi og den slags.
Gjest Eiss Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hører aldri hva folk synger. Derfor kan jeg type en setning fra hver sang. Vil di være med på karakoke?
Gjest Eiss Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Jeg er likedan, men det er mest fordi jeg egentlig ikke bryr meg så mye om teksten. Det var dog "verre" tidligere, men melodien har alltid vært viktigst for meg. Jeg foretrekker egentlig instrumentalmusikk uten vokal. Men gjør det noe da? Du kan nynne melodien
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Åherregud denne tråden har "reddet" noe jeg har hatt angst for i nesten år nå! I mitt miljø er det nemlig veldig mange musikknerder, de skal gjerne "teste" andre hele tiden om de kan like mye som de, og jeg kan selvfølgelig ikke alle ord i alle sanger og har innbilt meg at alle baksnakker meg pga det. Godt å se at jeg ikke er alene! Husker spice girls når jeg var yngre "aaah serriwerriwant watti really really want" (tell me what you want what you really really want) Anonymous poster hash: d0110...57e 1
Gjest Hofmann Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Åherregud denne tråden har "reddet" noe jeg har hatt angst for i nesten år nå! I mitt miljø er det nemlig veldig mange musikknerder, de skal gjerne "teste" andre hele tiden om de kan like mye som de, og jeg kan selvfølgelig ikke alle ord i alle sanger og har innbilt meg at alle baksnakker meg pga det. Godt å se at jeg ikke er alene! Husker spice girls når jeg var yngre "aaah serriwerriwant watti really really want" (tell me what you want what you really really want) Anonymous poster hash: d0110...57e "i wanna, i wanna, i wanna, i wanna, i wanna shemushemushemishemu syggasekk aaah" Jepp, samme her. 2
Fandenivoldsk Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er ogsaa saann. Sinnsykt irriterende naar jeg faar en sang paa hjernen, for jeg kan ikke synge den inni hodet, det blir bare saann "it`s jgwjgjwkgh me and kwghwkghjgm me"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå