AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er en person som har klart å rote meg bort i økonomiske problemer. Jeg har en eiendom jeg kan sette pant i og vurderer å søke Blue Step å samle lånene mine. Er det noen som har erfaring derifra? Anonymous poster hash: d4f81...d50
Pengebingen Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Nye lån er aldri løsningen på økonomiske problemer. Du må slutte å låne penger, du må prioritere å betale ned gjeld, du må kutte utgifter, øke inntekter, spare penger så du har noe i bakhånd... Slik kommer du ut av økonomiske problemer heller enn å bare utsette problemet med et nytt lån. Ikke svaret du ville ha sikkert - men det eneste svaret om du vil ut av dine økonomiske problemer en gang for alle. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Nye lån er aldri løsningen på økonomiske problemer. Du må slutte å låne penger, du må prioritere å betale ned gjeld, du må kutte utgifter, øke inntekter, spare penger så du har noe i bakhånd... Slik kommer du ut av økonomiske problemer heller enn å bare utsette problemet med et nytt lån. Ikke svaret du ville ha sikkert - men det eneste svaret om du vil ut av dine økonomiske problemer en gang for alle. Hun/han skal jo ikke søke nye lån, men samle alle i ett og sikkert få bedre rente . Endret 19. mai 2015 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Nye lån er aldri løsningen på økonomiske problemer. Du må slutte å låne penger, du må prioritere å betale ned gjeld, du må kutte utgifter, øke inntekter, spare penger så du har noe i bakhånd... Slik kommer du ut av økonomiske problemer heller enn å bare utsette problemet med et nytt lån. Ikke svaret du ville ha sikkert - men det eneste svaret om du vil ut av dine økonomiske problemer en gang for alle. Jeg vet det er dårlig å låne for å betale - det er en grunn til at jeg har havnet i det uføre jeg er i. Men alle pengene mine går til å betale gjeld, og jeg klarer ikke betale mer en minstesummen. Derfor hadde det vært fint å samle alt og betale på et lån i stedenfor flere Anonymous poster hash: d4f81...d50
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Jeg er en person som har klart å rote meg bort i økonomiske problemer. Jeg har en eiendom jeg kan sette pant i og vurderer å søke Blue Step å samle lånene mine. Er det noen som har erfaring derifra?Anonymous poster hash: d4f81...d50 Om du har eiendom du kan bruke som pant en det bedre å ta kontakt med en vanlig bank heller enn en dyr bank som bluestep.Anonymous poster hash: 96bee...f34 1
Pengebingen Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Jeg vet det er dårlig å låne for å betale - det er en grunn til at jeg har havnet i det uføre jeg er i. Men alle pengene mine går til å betale gjeld, og jeg klarer ikke betale mer en minstesummen. Derfor hadde det vært fint å samle alt og betale på et lån i stedenfor flere Anonymous poster hash: d4f81...d50 Du får ikke mindre gjeld av det. Hva annet har du tenkt å foreta deg? Du må jo øke inntekten eller redusere utgifter slik at du klarer å betale mer ekstra ned på gjelden. Refinansiering endrer ikke holdninger og vaner, det bare flytter lån, og for noen gir det et ekstra overskudd som da også går med i forbruksgaloppen. Sier ikke at det gjelder deg TS, men det er mange gode grunner til å være skeptisk til å se refinansiering som en løsning på et gjeldsproblem. Det beste er ofte å endre på prioriteringer og gjøre tiltak for å betale ned gjelden slik den er i dag. Best for fremtiden fordi det krever en holdningsendring der du innser at du ikke kan bruke penger du ikke har. Og at det svir i lang tid etterpå. Man kan fort bli gjeldsallergiker når man skjønner hvor mye som må ofres for å komme seg ut av dum gjeld Og dét er en varig endring, i motsetning til en "enkel" refinansiering og at livet fortsetter som det har gjort hittil (bare at du føler du har mer penger å rutter med). Men, det kan selvsagt være tilfeller hvor man ikke har noe valg, men da vil jeg heller anbefale hjelp fra gjeldsrådgiver hos NAV og få hjelp til å inngå avtale med dagens kreditorer. Er du heldig, og det er gammel gjeld hvor mye består av renter og gebyrer, så kan du faktisk også få slettet noe. Eller de kan gå med på 0 i rente osv. Den forhandlingsmuligheten får du heller ikke ved å refinansiere hele beløpet. Da kan det lønne seg å forhandle direkte med kreditorene i stedet for å refinansiere til lavere (men allikevel høy) rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå