AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har klart å rote meg i et skikkelig økonomisk uføre, og nå prøver jeg å komme meg ut av det. Noe som er lettere sagt enn gjort. Jeg har klart å få et par inkassosaker, som jeg er nødt til å betale før de går vidre og blir dyrere og gjør at jeg i verste fall får en anmerkning. Det jeg lurer på er, hvis jeg ikke betaler andregangsvarselet mitt hos lånekassen men venter til jeg får "varsel om oppsigelse" Vil da lånet være oppsagt eller er det varselet den siste sjangsen jeg får til å rydde opp før det går til statens innkrevningssentral? Jeg vet det ikke er en god taktikk å utsette en betaling, men jeg må virkelig betale denne inkassosaken og jeg har ikke penger til begge nå. Som alle andre har jeg mer å rutte med neste måned når jeg feriepenger og skattepenger. Anonymous poster hash: f7804...ea0
RompeRusk Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 RING lånekassen og få betalingsutsettelse! Det DUMMESTE du gjør er å la ubetalte regninger uten å ha dialog med innkreveren! 8
maya86 Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Ring lånekassa da vel, og forklar situasjon, så har de mulighet til å utsette betalingsfristen for deg
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Tror det er best å kontakte lånekassen og eventuelt inkasso byrå. Prøv å få til en nedbetalingsplan. Slik at du betaler noe nå. Lånet blir ikke oppsagt, det går til forfall i sin helhet, kommer du dit ryker kredittverdigheten din totalt. Anonymous poster hash: e0c69...4ae
Cathj Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Lånekassen er veldig ålreite når det kommer til nedbetaling. Jeg stemmer i med de ovenfor; jeg er sikker på at du finner en løsning hvis du ringer dem!
Gjest O.G. Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 RING lånekassen og få betalingsutsettelse! Det DUMMESTE du gjør er å la ubetalte regninger uten å ha dialog med innkreveren! Som jeg skulle skrevet det selv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Tror det er best å kontakte lånekassen og eventuelt inkasso byrå. Prøv å få til en nedbetalingsplan. Slik at du betaler noe nå. Lånet blir ikke oppsagt, det går til forfall i sin helhet, kommer du dit ryker kredittverdigheten din totalt.Anonymous poster hash: e0c69...4ae Men med varsel om oppsigelse - er det da oppsagt slik at alt forfaller eller er det absolutt siste sjanse til å rette opp? Anonymous poster hash: f7804...ea0
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Samboeren min fikk beskjed om at de kom til å si opp lånet hans om han ikke betalte. Han hadde ikke fått lønn av jobben på en stund. Han ringte Lånekassen for å be om utsettelse, men det var uaktuelt - de ba han låne penger. Ingen nåde der altså .. Og da fikk han HELE lånet på en regning med 2 ukers betalingsfrist. Anonymous poster hash: 7b29b...ea9
Invicta Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Men med varsel om oppsigelse - er det da oppsagt slik at alt forfaller eller er det absolutt siste sjanse til å rette opp? Anonymous poster hash: f7804...ea0 Det er siste sjanse før lånet overføres til Statens innkrevingssentral. Med andre ord har du den betalingsfristen å forholde deg til før det virkelig brenner. Lånekassen har for øvrig mulighet til å gi korte betalingsutsettelser, også, sjekk ut dine sider/ring dem. Det koster ikke all verden og kan spare deg for store gebyr.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Det er siste sjanse før lånet overføres til Statens innkrevingssentral. Med andre ord har du den betalingsfristen å forholde deg til før det virkelig brenner. Lånekassen har for øvrig mulighet til å gi korte betalingsutsettelser, også, sjekk ut dine sider/ring dem. Det koster ikke all verden og kan spare deg for store gebyr. Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: f7804...ea0
Gjest Walden Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Samboeren min fikk beskjed om at de kom til å si opp lånet hans om han ikke betalte. Han hadde ikke fått lønn av jobben på en stund. Han ringte Lånekassen for å be om utsettelse, men det var uaktuelt - de ba han låne penger. Ingen nåde der altså .. Og da fikk han HELE lånet på en regning med 2 ukers betalingsfrist.Anonymous poster hash: 7b29b...ea9 rart. man kan be om utsettelse 9 eller 12 ganger.
Poserose Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Uansett hvem du skylder penger du ikke kan betale, RING DEM! Det gjelder alt fra kredittkortselskaper, strømleverandører og lånekassen. Det koster deg ingenting og kan spare deg for utrolig mye. Og siden du vet du får mer penger enn normalt neste måned er det ingenting i veien for å betale med kredittkort nå, og betale det innen de 30 dagene som er rentefrie. Så lenge du ikke faller for fristelsen til å dra på shopping eller storbytur for feriepengene så klart. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 rart. man kan be om utsettelse 9 eller 12 ganger. Man må søke om utsettelse før forfall for terminen. Anonymous poster hash: eaa90...81c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Samboeren min fikk beskjed om at de kom til å si opp lånet hans om han ikke betalte. Han hadde ikke fått lønn av jobben på en stund. Han ringte Lånekassen for å be om utsettelse, men det var uaktuelt - de ba han låne penger. Ingen nåde der altså .. Og da fikk han HELE lånet på en regning med 2 ukers betalingsfrist.Anonymous poster hash: 7b29b...ea9 På hvilken purring var det? Anonymous poster hash: f7804...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå