Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart å rote meg i et skikkelig økonomisk uføre, og nå prøver jeg å komme meg ut av det. Noe som er lettere sagt enn gjort. Jeg har klart å få et par inkassosaker, som jeg er nødt til å betale før de går vidre og blir dyrere og gjør at jeg i verste fall får en anmerkning.

Det jeg lurer på er, hvis jeg ikke betaler andregangsvarselet mitt hos lånekassen men venter til jeg får "varsel om oppsigelse" Vil da lånet være oppsagt eller er det varselet den siste sjangsen jeg får til å rydde opp før det går til statens innkrevningssentral?

Jeg vet det ikke er en god taktikk å utsette en betaling, men jeg må virkelig betale denne inkassosaken og jeg har ikke penger til begge nå. Som alle andre har jeg mer å rutte med neste måned når jeg feriepenger og skattepenger.

Anonymous poster hash: f7804...ea0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

RING lånekassen og få betalingsutsettelse!

Det DUMMESTE du gjør er å la ubetalte regninger uten å ha dialog med innkreveren!

• Liker 8
Skrevet

Ring lånekassa da vel, og forklar situasjon, så har de mulighet til å utsette betalingsfristen for deg

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er best å kontakte lånekassen og eventuelt inkasso byrå.

Prøv å få til en nedbetalingsplan. Slik at du betaler noe nå.

Lånet blir ikke oppsagt, det går til forfall i sin helhet, kommer du dit ryker kredittverdigheten din totalt.

Anonymous poster hash: e0c69...4ae

Skrevet

Lånekassen er veldig ålreite når det kommer til nedbetaling. Jeg stemmer i med de ovenfor; jeg er sikker på at du finner en løsning hvis du ringer dem!

Skrevet

RING lånekassen og få betalingsutsettelse!

Det DUMMESTE du gjør er å la ubetalte regninger uten å ha dialog med innkreveren!

Som jeg skulle skrevet det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er best å kontakte lånekassen og eventuelt inkasso byrå.

Prøv å få til en nedbetalingsplan. Slik at du betaler noe nå.

Lånet blir ikke oppsagt, det går til forfall i sin helhet, kommer du dit ryker kredittverdigheten din totalt.

Anonymous poster hash: e0c69...4ae

Men med varsel om oppsigelse - er det da oppsagt slik at alt forfaller eller er det absolutt siste sjanse til å rette opp?

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min fikk beskjed om at de kom til å si opp lånet hans om han ikke betalte. Han hadde ikke fått lønn av jobben på en stund. Han ringte Lånekassen for å be om utsettelse, men det var uaktuelt - de ba han låne penger. Ingen nåde der altså .. Og da fikk han HELE lånet på en regning med 2 ukers betalingsfrist.

Anonymous poster hash: 7b29b...ea9

Skrevet

Men med varsel om oppsigelse - er det da oppsagt slik at alt forfaller eller er det absolutt siste sjanse til å rette opp? Anonymous poster hash: f7804...ea0

Det er siste sjanse før lånet overføres til Statens innkrevingssentral. Med andre ord har du den betalingsfristen å forholde deg til før det virkelig brenner.

Lånekassen har for øvrig mulighet til å gi korte betalingsutsettelser, også, sjekk ut dine sider/ring dem. Det koster ikke all verden og kan spare deg for store gebyr.

AnonymBruker
Skrevet

Det er siste sjanse før lånet overføres til Statens innkrevingssentral. Med andre ord har du den betalingsfristen å forholde deg til før det virkelig brenner.

Lånekassen har for øvrig mulighet til å gi korte betalingsutsettelser, også, sjekk ut dine sider/ring dem. Det koster ikke all verden og kan spare deg for store gebyr.

Tusen takk for svar.

Gjest Walden
Skrevet

Samboeren min fikk beskjed om at de kom til å si opp lånet hans om han ikke betalte. Han hadde ikke fått lønn av jobben på en stund. Han ringte Lånekassen for å be om utsettelse, men det var uaktuelt - de ba han låne penger. Ingen nåde der altså .. Og da fikk han HELE lånet på en regning med 2 ukers betalingsfrist.

rart. man kan be om utsettelse 9 eller 12 ganger.

Skrevet

Uansett hvem du skylder penger du ikke kan betale, RING DEM! Det gjelder alt fra kredittkortselskaper, strømleverandører og lånekassen. Det koster deg ingenting og kan spare deg for utrolig mye.

Og siden du vet du får mer penger enn normalt neste måned er det ingenting i veien for å betale med kredittkort nå, og betale det innen de 30 dagene som er rentefrie. Så lenge du ikke faller for fristelsen til å dra på shopping eller storbytur for feriepengene så klart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

rart. man kan be om utsettelse 9 eller 12 ganger.

Man må søke om utsettelse før forfall for terminen.

Anonymous poster hash: eaa90...81c

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken purring var det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...