AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hva synes dere om at kristne bedriver misjon på skolen/jobben? Det hendte i dag på universitetet at de kristne bedrev misjonering og det endte med høy debatt mellom dem og en gjeng muslimer. Det komiske er at de kristne tapte diskusjonene til slutt, hahaha.Anonymous poster hash: 28b23...c64
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Synes ikke noe om at noen driver misjonering, noe sted. For min del må alle få lov å ha sin egen religion, så sant de ikke prakker den på andre. Misjonering på skole og i jobbsammenheng synes jeg er ekstra ille, da dette er steder andre er nødt tilå oppholde seg, og det er dermed vanskelig å unngå misjonærene. Anonymous poster hash: 1a0d3...8f3 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Det er fritt land. Anonymous poster hash: 74ffe...7ad
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hvilket universitet var dette? Anonymous poster hash: 9dda2...543
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor var det komisk? Synes det er unødvendig å presse sin religion på andre, så lenge man er tro mot seg selv og sin religion burde det ikke spille noen trille hva andre tenker. Synes dog det er verre med ateistene som prøver å avende tradisjoner og kulturer vi har i Norge bare fordi det har religiøse røtter Anonymous poster hash: 2c143...a25 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor var det komisk? Synes det er unødvendig å presse sin religion på andre, så lenge man er tro mot seg selv og sin religion burde det ikke spille noen trille hva andre tenker. Synes dog det er verre med ateistene som prøver å avende tradisjoner og kulturer vi har i Norge bare fordi det har religiøse røtter Anonymous poster hash: 2c143...a25
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Jeg synes det er ufattelig provoserende med mennesker som på død og liv må prakke sitt livssyn/religion på andre!! Grrr, om det er kristene, muslimer, jehovas vitner, ateister eller what not. Utrolig irriterende! Hold det for dere selv folkens! (Jeg er ateist selv men går ikke rundt å prøver å omvende folk! Hvorfor i huleste skulle jeg gjøre det?!)Anonymous poster hash: 01030...987 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Syns at alle skal få lov til å tro det de føler er rett for seg, og hverken muslimer har rett til å kritisere kristne, eller kristne har rett til å kritisere ateister. Hvis de misjonerte på skolen din hadde de nok en avtale med skoleleder, og da burde alle tatt det som en vanlig time og vist dem respekt slik man gjør mot læreren uavhengig om man var enige eller ikke. Anonymous poster hash: dddd5...a98
Puny Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Jeg syntes det samme om religion som med peniser. Det er fint at du har den, det er greit at du er stolt av den, men ikke ta den frem i det offentlige rom, og ikke dytt den med i halsen på små barn 9
Ulveedderkopp Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 (endret) De burde holdt religionen sin privat og ikke plaget andre med den. Synes det er irriterende og uhøffelig med slik oppførsel. Endret 19. mai 2015 av Ulveedderkopp
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Syns at alle skal få lov til å tro det de føler er rett for seg, og hverken muslimer har rett til å kritisere kristne, eller kristne har rett til å kritisere ateister. Hvis de misjonerte på skolen din hadde de nok en avtale med skoleleder, og da burde alle tatt det som en vanlig time og vist dem respekt slik man gjør mot læreren uavhengig om man var enige eller ikke. Anonymous poster hash: dddd5...a98 Ja, la oss ta det som en vanlig time, på mitt universitet blir vi i alle fall oppfordret til kritisk tenkning og å stille kritiske spørsmål. Så ble de stengt til veggs, så har vi gjort det våre lærere vil at vi skal. Misjonering er generelt en uting, og enda verre når de gjør det på steder der andre er nødt til å være. Anonymous poster hash: d02b4...4af 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Vel, ofte har jeg opplevd å få spørsmål fra blant annet folk som lurer på ting angående min trosretning. Jeg synes det er på sin plass ig svare, om jeg bruker bibelen for å vise svaret, så regnes det gjerne som misjonering. Men hvorfor skal de rundt la seg provosere? Har opplevd flere ganger å få negative tilbakemeldinger fra andre rundt, uten at jeg har snakket om religion med andre enn dem som spurte. Og om et religiøst menneske ikke kan misjonere, kan da andre mennesker komme med negative kommentarer ut av det blå? Er det greit?Anonymous poster hash: 2f4cd...17b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Vel, ofte har jeg opplevd å få spørsmål fra blant annet folk som lurer på ting angående min trosretning. Jeg synes det er på sin plass ig svare, om jeg bruker bibelen for å vise svaret, så regnes det gjerne som misjonering. Men hvorfor skal de rundt la seg provosere? Har opplevd flere ganger å få negative tilbakemeldinger fra andre rundt, uten at jeg har snakket om religion med andre enn dem som spurte. Og om et religiøst menneske ikke kan misjonere, kan da andre mennesker komme med negative kommentarer ut av det blå? Er det greit?Anonymous poster hash: 2f4cd...17b En ting er å svare på konkrete spørsmål når noen spør, men så er det a time and a place for alt; sitter dere i stor gruppe/på fest/rundt et middagsbord osv så synes jeg det holder å svare raskt og bytte tema, eller si at det kan du gjerne forklare på tomannshånd. Unødvendig å sitte å utbrodere og ta over hele samtalen med religiøst snakk for å svare på et spørsmål. Derimot er det ikke ok at kommer med kritikk av deg som troende. Det må de respektereAnonymous poster hash: 01030...987 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Det står jo i Bibelen at de skal misjonere, så da er det naturlig at de gjør det. Jeg synes det er mye værre ting som prakkes på oss enn noen bibelord i dagens samfunn. Anonymous poster hash: 641fd...312
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #15 Skrevet 19. mai 2015 All misjonering bør forbys ved lov! Tror du på noe, hold det for deg selv og ikke lek skinnhellig ved å prakke det på andre mennesker!Anonymous poster hash: 21cbd...cdd 1
Yzma Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 Jeg var på besøk hos venninnen min, så fikk vi besøk av Jehovas vitner. Dere kan tro vi latet som at vi var lesbiske. he he he he
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Syns faktisk det er verre med human etisk forbund sin fordømmelse av all religion, enn at en mann står på gaten med vakttårnet i hånden. Det er bare å si nei takk og gå videre om du ikke vil høre.mAnonymous poster hash: 72bb9...a37 1
mijaa Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Jeg reagerer mest på at dette ble gjort i en skolesammenheng, det er da vel ikke lov? Kan hende det er annerledes på universitet/høyskole, men i den offentlige grunnskolen er det strengt forbudt å forkynne/misjonere, i alle fall. Og det synes jeg er bra! Religion på den måten har ingenting i en skolesammenheng å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå