AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Har brukt sele i noen mnd nå, pga vår bare olstrer og står/sitter i flere timer etter legging dersom vi ikke har selen på.. Bruker vi derimot selen, så finner han roen med en gang og sovner innen 15min uten en eneste protest! Har prøvd noen netter nå uten sele igjen, men det blir bare tull og det går flere timer før han evnt "gir opp" siden han har det fritt til å reise seg osv.. Hiver tutt og bamse på gulvet som jeg må inn og gi utallige ganger for han sovner ikke uten og griner for han ikke klarer å ta de tilbake selv..... Anonymous poster hash: 7c71f...218
langbein86 Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Hva er dette for en sele? Har ikke hørt om noe sånt jeg 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Har aldri brukt sele om natten. Hva er du holder på med, TS??Anonymous poster hash: d11df...fdb 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Synes det er grusomt at noen bruker sæle på barne sitt om natten! !! Grenser til barnemishandling!Anonymous poster hash: d248a...1ea 2
LindaM Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Den oppførselen du beskriver ang å kaste ting på gulvet er helt normalt, og noe man må igjennom med små barn uansett hvor slitsomt det er. Vet at seler ble brukt av noen for mange år siden, men trodde ikke det var å få tak i lenger. Det er virkelig ikke greit å lenke fast barnet i senga.. Hvem er det som har rådet dere til dette? 2
minister-mio Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Er dette sånn sele for å ikke falle ut av vogna? De bør brukes for barnets sikkerhet, ikke for å lenke de fast så de gir opp og sovner til en mer bekvem (for deg) tid. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Nå får dere gi dere litt her, beskylde TS for barnemishandling? Hvis ungen ble mishandlet hadde han vel hylt og skreket med sæle på og ikke sovnet? Han føler seg vel trygg med sælen på. Slutt og slenge ut slike beskyldninger. Anonymous poster hash: d73f7...f41 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Er det sånn sovepose med seler du mener?Anonymous poster hash: 17c9f...8db
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Har aldri hatt behov for å binde fast ungene i senga nei.Anonymous poster hash: 4c80f...580 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Sove i sele? Høres ut som kvelningsrisiko... Anonymous poster hash: 38185...cf8 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 nå var det fryktelig mye synsing fra folk uten at de vet hva det er snakk om en gang. Kanskje greit å vente med fordømmelsene til dere vet at det er på sin plass? TS, tror nesten du må forklare hva slags sele det er snakk om om du vil ha relevante svar... Anonymous poster hash: f2274...c44
Fantorangmamma Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Selen var min beste baby investering ungene la seg fint ned uten og surre rundt i senga. Jeg slutta omtrent når de var 1 år. det gikk veldig fint.
charactouy Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Vi sluttet når ungen fant på å sette seg opp i senga (i søvne), vippe beina under selen og bli liggende fast på magen. Hadde sovepose med stropp rundt madrassen. En stund lot vi baby sovne først før vi hektet av stroppen for natten, så baby ble vant til å sove fritt. Selve posen brukte vi mye lenger. Å ligge 'fast' (stor frihet inni posen, men baby får ikke reist seg eller snudd seg lenger enn til siden) er ikke ubehagelig for babyen. En baby som ikke har det behagelig, sovner ikke. Ts: så lenge baby sovner fint med sele på, er det bare å fortsette. Om du bruker type vognsele, vil jeg heller anbefale sovepose med stropp. Så kan du etter hvert løsne stroppen når baby har sovnet en periode før du legger baby uten å feste.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #15 Skrevet 19. mai 2015 Hjelpes.. Trodde det var mer vanlig enn det virker som her ja. Fikk råd av ei venninne som har brukt dette på sine to barn også, som ofte våknet av å ligge på magen uten å klare snu seg tilbake etc. Må legge til at "selen" er en babydan sovepose med fester på sidene og selve beltet som man har under madrassen for å hindre at barnet snur seg over på mage..... Han viser ingen tegn til ubehag i posen, mer trygghet. Og sovner innen kort tid og sover natta gjennom i 9-10 timer.... Har allid selv sett på "sele" som noe forferdelig, men hadde ikke utsatt mitt barn for ubehag! Og synes oppfinnelsen på denne er midt i blinken Anonymous poster hash: 7c71f...218 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 En baby som ikke har det behagelig, sovner ikke. Jo det gjør den !!!Anonymous poster hash: d248a...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Er det en sånn her?http://toffeliten.no/images/babydan%20sovepose.jpg Kan liksom ikke se at det skulle være den helt store torturen, jeg da...Anonymous poster hash: f2274...c44 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Brukte pose med sele til han var litt over et år. Da måtte vi ta den av, for han sovnet sittende, og det fungerte ikke mer. Det ble noen kvelder jeg måtte sitte og holde han nede i sengen, deretter gikk det seg til. Sovepose med sele er et helt vanlig produkt. At barna som frekventerer her inne anser det som barnemishandling er bare å overse.Anonymous poster hash: 5b6a9...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 Det hadde jeg ALDRI gjort. Tenk deg selv å bli bunne fast når du skulle sove! Fysj! En unge som snur seg på magen kan godt ligge på magen. Klarer den å snu seg er den så stor at han/hun kan ligge på magen. Er det fare for at babyen detter utav senga så får du kjøpe ei anna seng! Tenk på binde fast sitt eige barn! Anonymous poster hash: 39143...e1d 3
charactouy Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 Jo det gjør den !!!Anonymous poster hash: d248a...1ea Ikke uten helsikes mye spetakkel. Her tok vi på posen, hektet fast, sa god natt og hørte ikke et pip før neste morgen med mindre baby bæsjet eller var syk/hadde andre former for ubehag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå