siesta Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 ( om dette er lagt inn i feil gruppe håper jeg noen kan ordne det ) Er litt matt ... av enkelte av og til , og spes i dag. Datteren min har en venninne som bor i samme gate . De går også i samme klasse. Denne jenta har andre klassevenninner hun holder sammen ( datteren min er ikke inkludert der , men lager ikke noe sak ut av det ) med , likeså min datter...Jentene er ofte uenige seg imellom, det hender min kommer inn og gråter . Men jeg sier at dette må de ordne opp i selv ( ikke alvorlige saker ) og kan ikke vite hvem som har rett/ galt da jeg ikke var tilstede...DVs jeg favoriserer ikke ..Moren til den andre jenta sendte meg en melding for en tid tilbake , og spurte hva som var problemet...jeg svarte at det ikke var alvorlig og at de nok ordnet opp selv... .. Det var bare snakk om at " den sa .. hun sa ,,,jeg gjorde,,," jentene er 11 år , så litt må en vel regne med. Jeg sa til min jente at hun skulle bruke mer tid på andre venner , en trenger ikke være bestevenn med naboen , så lenge det blir konflikt av ingenting .. så kan de sees sånn innimellom.. I går skulle jeg inn på FB å se om denne moren hadde tatt bilder 17 mai ettersom jeg glemte kameraet ...men da hadde hun slettet meg fra vennelista ... Ble bare litt paff... har ikke tenkt å si noen , men synes nesten det er litt ...tja barnslig ... hva synes dere ? Vi er tross alt naboer.. og har ikke noe uoppgjort ... 2
Chiyo Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Hvis hun har slettet deg på grunn av en sånn bagatell så er det vel ikke noe tap. På den annen side... det kan jo være en misforståelse. Kanskje hun ikke har ment å gjøre det. 2
siesta Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2015 Hun slettet mannen min også... men tap er det ikke og han har jo faktisk ikke sagt / skrevet ett eneste ord.. 2
Gjest O.G. Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hun lever gjennom ungene og datteren er gullungen altså...
Chiyo Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Kanskje hun tok det ille opp og trodde at du ikke syns datteren hennes var bra nok for datteren din? Litt dumt hvis dere er naboer, men det er ikke noe tap om hun er så hårsår at hun bare sletter folk fra Facebook uten å ha konfrontert dem en gang. Veldig barnslig oppførsel fra en voksen dame.
siesta Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Takk for svar måtte bare få litt utløp. .. Vi har ingenting usagt , bare denne såkrangelen mellom døtrene våre. .. og denne moren er høyere utdannet enn meg , så mulig vi er litt annenrangs ( dog bare en spekulasjon ..) Endret 18. mai 2015 av siesta
Gjest snoopy_93 Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Min mor var alltid den som skulle beskytte datteren (meg) fra den "fæle" delen av verden og ville også hjelpe så mye som mulig - selv i venninnekrangler. Min far var mer som deg; lot barna ordne opp selv når det bare var fillesaker. Det er jo slik vi lærer? Å gjøre ting selv, selv om det er vanskelig og tøft. Jeg har ihvertfall blitt veldig bevisst på meg selv og hvor mine grenser går for hva som er greit og ikke ved å faktisk måtte ta tak i problemet selv. (Med råd fra voksne som ikke gikk inn i krangelen for å ordne opp for deg) Jeg ville ikke brydd meg om moren til venninna, for hun vil jo uansett ta sin datters side i saken i stede for å være nøytral og høre begges side av saken.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Kan ikke være datteren som har slettet dere da? Eller en real opprydding der alle perifere ble slettet? Høres ut som en barnslig reaksjon dersom det er pga konflikten mellom barna. Anonymous poster hash: c64d2...828
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Det er i 11-årsalderen mobbing ofte begynner. Kanskje hun føler at datteren din mobber og at du ikke gidder å følge det opp? Det er jo litt deilig å blokkere irriterende mennesker fra både facebook og livet sitt. Anonymous poster hash: fd575...095 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Ikke alltid jenter i den alderen "ordner opp selv". Faktisk kan de ofte trenge voksen inngripen, uten at jeg skal si at det burde vært gjort her. Kanskje hun synes du er den typen mamma som det ikke nytter å snakke med. Det kan også være du er over gjennomsnittet irriterende på facebook. Mye trening, husarbeid, middager og "god morgen"? :D Anonymous poster hash: 36bb3...f1a
siesta Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2015 Når en poster noe her får en av og til helt hinsides kommentarer... det vet jeg jo ... Men jeg har e helt vanlig FB side og poster helt vanlige ting , ikke verken trening , flotte ferier, mat, ect... MEN det jeg ville fram til er at om en reagerer slik som voksen , hva lærer en da barna Den siste " småkrangelen " gikk på at denne andre jenta ikke kunne skjønne at min datter kunne ha venner med hjem ettersom vi har så lite hus ... jeg sa som sant var at det skulle hun ikke bry seg om ..kan da ikke ringe ned til moren å prate om det . Mitt råd til henne er at da at en holder seg med de man trives best sammen med , uten å lage oppstyr . Mobber er datteren min ikke , der må jeg stole på at det lærene forteller meg faktisk stemmer ( ift siste foreldresamtale forrige mnd). Og hadde jeg fått beskjed om noe annet ville jeg selvsagt tatt tak i det ....
minister-mio Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Det er ikke så rart det blir konflikter med nabojenta. Moren er jo en forferdelig rollemodell som ikke vil kommunisere.
siesta Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #13 Skrevet 19. mai 2015 Denne moren kom forresten oppom meg før ungene begynte i samme klasse ( de ble omgjort etter 4kl) Hun var så lei av alt utestengingen fra noen av jentene i hennes datters klasse. Min jente hadde det kjempefint i sin , ingen problem. Denne såkranglingen startet når de begynte sammen i klasse.... og som jeg sa innledningsvis , denne andre jenta har venner som min datter ikke inkluderes med i det hele tatt. Dette er jenter hun ikke har noe til felles med likevel, så det gjør henne ingenting. Hun har sine venner som er opptatt av det sammen som henne ... Kan de ikke da finne venner selv , uten at vi voksne har noe med det , og må slette hverandre på FB av den grunn..
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Det er da vel ikke krise om hun slettet deg på FB! Virker som om du tar veldig på vei for det. Anonymous poster hash: 47a1e...f0e 1
siesta Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #15 Skrevet 19. mai 2015 Nei,overhodet ikke krise ...ble bare litt paff. Tenkte egentlig å høre om andre gjerne hadde opplevde noe lignende og evt hva de gjorde. og om de ville brydd seg om det ? Men nå kan moderator bare stenge tråden
Gullik Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 Det kan være andre grunner til at hun slettet deg som venn enn du tror. Et godt tips for et bedre liv, ikke bry deg katta om hva som skjer på Facebook.
Bestevenninna di Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Det kan jo være at hun føler du stenger henne ute i fra hennes egen metode i oppdragelsen. Når hun spørr hva som har skjedd, sett fra din, din datters side, er det for å håndtere konflikten som best hun kan. Når du avfeier henne med din egen oppdragelsesmetode blir det krasj. Det jeg lurer på er: Hvorfor vil du ikke være samarbeidsvillig og bare fortelle henne det hun spurte om så kan hun gjøre hva hun føler for hjemme hos seg. For mwg høres det ut som hun sikkert føler på ditt overformynderi, og dét finner hun sikkett veldig frustrerende
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Jeg må innrømme at jeg har slettet naboen fra fb i "affekt", etter at de satt og snakket sammen og ikke hilste, og attpåtil begynte å hviske til hverandre da jeg nærmet meg... Barnslig? Ja, så klart. Men ikke legg så mye i det. Få et godt liv, meld deg ut av facebook....jeg vurderer det sterkt! Anonymous poster hash: c9e5f...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå