AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg har søkt nettet rundt men finner ikke svar på det jeg lurer på, og håper derfor det er noen som er drevne kildeskrivere i APA 6th her. Jeg tar hjemmeeksamen i grunnleggende sykepleie og har brukt den samme boka, geriatrisk sykepleie, som kilde fire ganger i oppgaven. Jeg har derimot brukt forskjellige kapitler de fire gangene jeg har brukt den, og samtidig har alle kapitlene forskjellige kapittelforfattere. Kort sagt: hvordan skriver man opp kildene når man har brukt samme bok, men med flere forskjellige kapittelforfattere? Må jeg skrive opp kilden som "kapittel i bok" fire ganger på referanselisten, altså oppgi samme bok (geriatrisk sykepleie) i fire separate punkter men med forskjellig navn på kapitlet jeg har brukt, altså slik? Brodtkorb, K. (2014). Respirasjon og sirkulasjon. I M. Kirkevold, K. Brodtkorb & A. H. Ranhoff (Red.), Geriatrisk sykepleie (s. 375-389). Oslo, Gyldendal Akademisk Eller er det en annen måte å gjøre det på? Kan jeg feks. skrive boka som kilde men punkter med kapitlene under? Synes det ser så rart ut når jeg har oppgitt samme bok som kilde 4 ganger men med forskjellig kapitteltittel og kapittelforfatter.. Anonymous poster hash: 382c3...b92
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 kildekompasset.no Anonymous poster hash: 6a353...70c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg har søkt nettet rundt men finner ikke svar på det jeg lurer på, og håper derfor det er noen som er drevne kildeskrivere i APA 6th her.Jeg tar hjemmeeksamen i grunnleggende sykepleie og har brukt den samme boka, geriatrisk sykepleie, som kilde fire ganger i oppgaven. Jeg har derimot brukt forskjellige kapitler de fire gangene jeg har brukt den, og samtidig har alle kapitlene forskjellige kapittelforfattere. Kort sagt: hvordan skriver man opp kildene når man har brukt samme bok, men med flere forskjellige kapittelforfattere? Må jeg skrive opp kilden som "kapittel i bok" fire ganger på referanselisten, altså oppgi samme bok (geriatrisk sykepleie) i fire separate punkter men med forskjellig navn på kapitlet jeg har brukt, altså slik?Brodtkorb, K. (2014). Respirasjon og sirkulasjon. I M. Kirkevold, K. Brodtkorb & A. H. Ranhoff (Red.), Geriatrisk sykepleie (s. 375-389). Oslo, Gyldendal Akademisk Eller er det en annen måte å gjøre det på? Kan jeg feks. skrive boka som kilde men punkter med kapitlene under? Synes det ser så rart ut når jeg har oppgitt samme bok som kilde 4 ganger men med forskjellig kapitteltittel og kapittelforfatter.. Anonymous poster hash: 382c3...b92 Ja, du fører hvert kapittel for seg. Se kapittel i bok med redaktør: http://www.hioa.no/LSB/Oppgaveskriving/APA-stilen/Henvise-til-boeker#bokkapittelAnonymous poster hash: 06785...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå