AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Familien min skal nå skaffe seg en hund, og det blir enten en rottweiler eller schäfer. Det skjer nok ikke med det første, da de vil ta seg god til til å bestemme seg, finne oppretter osv. Jeg bor ikke hjemme lengre, men er en del hjemme i ferier osv. Vi har også en katt. En veldig, veldig sær katt. Hun er ikke særlig kosete, men det hender hun blir litt oppmerksomhetssyk i blant. Hun tåler ikke å se andre dyr, spesielt katter, og blir da utrolig sinna (når de er på "hennes" territorium). Hun kommer ofte hjem fra slåsskamper, men er egentlig ganske pysete av seg, for etter hun har tøffet seg opp, løper hun inn og har gjerne tissa en skvett i tillegg... Jeg er bare litt bekymret. Om de går til anskaffelse av en valp, hvordan skal det gå med katten? Jeg får vondt hver gang jeg ser hvor lite hun liker andre dyr, og er redd hun aldri vil vende seg til at en hund er i hennes hus og hage. Vet at det ofte er slik at kattene er sjefen i huset, men jeg tror det eneste hun hadde gjort hadde vært å gjemt seg vekk og vært sint og redd... Hvordan skal man gå frem? Hun kan ikke se andre puser i hagen uten å frese og slå etter den fra vinduet.. Erfaringer? Anonymous poster hash: 142df...901
FMBLys Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Kanskje de burde testet dette med å passe noens hund før de kjøper en valp? Har de sagt noe om hva de skal gjøre hvis det ikke funker med katten og hunden? Og hvor gammel er katten? Ofte er det vanskeligere med katter som er eldre og vant til å være alene. Kan gå hvis katten er under tre år, det gjorde det til oss når vi skaffet valp. Men katter er forskjellige, og den katten vi skaffet hadde bodd med en hund med de tidligere eierne - så det hjelper ho en del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå