Gå til innhold

Leggkrampe

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har noen gode tips mot leggkramper? Våkner stort sett alltid på netteve av at leggen er hard og med en skikkelig krampe i. Det er utrolig vondt innimellom, og skulle gjerne hatt noen tips hvis det er noen mulighet for å "forebygge" dette.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det der har jeg også lurt på. Jeg får ofte kramper i leggen og under foten i løpet av/etter trening, og det er ikke godt...

Har funnet ut at det skjer når jeg presser en muskel inn i en "stilling" for lenge, eller strammer muskulaturen i for lang tid uten å tøye den ut igjen.

Jeg løser det ved å strekke ut gjennom hele treningsøkta, men kan ikke helt se hvorfor det skjer med deg midt på natta - uten å ha trent på forhånd.

Hmmm... Strekker du forresten ut etter at du har trent? Tviler på at det er grunnen, men hadde vært litt gøy å vite...

Skrevet

Det problemet hadde jeg også, og fikk et tips om at det kunne være potassium-mangel. Bananer inneholder masse potassium, så jeg begynte å spise mye bananer. Har sjelden sånne krampeanfall nå.

Skrevet

Altså, med mye bananer mener jeg minst en hver dag.

Skrevet

Jeg har også ofte hatt sånne kramper om natta, men nå er det lenge siden sist. Kanskje pga bananer? Det siste halve året har jeg faktisk spist en banan i spisepausene på jobben.

Skrevet

Jeg har hatt krampe i leggen maaange ganger... faktisk synes jeg ikke det er så vondt... for man får et slags kontroll over krampen... blir nesten slik at man strammer/trener muskelaturen uten å gjøre noe som helst.... akkurat som de greiene man får kjøpt på tv-shop....

En litt sånn god/vond følelse.... dere vet noe smerte kan være av det gode.... f eks når man drypper stearin(lys) på sine hender....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...