Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er min baby 13 mnd, og det er 4,5 mnd siden jeg sluttet helt å amme. Likevel er ikke mensen tilbake!

Jeg temper og bruker EL-tester, har gjort det siden mars, ingen klar eggløsning, og temperaturer som ikke viser eggløsning. Har hatt en merkelig "mens", men tror ikke det har vært EL i forkant.

Hva kan dette komme av?

Vi ønsker så gjerne å prøve på nr 3, men blir veldig frustrert av å ikke vite om jeg har EL..

Er det vita å gå til legen, eller skal jeg vente?

Etter forrige fødsel fikk jeg tilbake mensen etter 13 mnd, men "bare" 1 mnd etter ammeslutt..

Anonymous poster hash: 40e25...f47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en kontrolltime og snakk med legen din om det. Mensen burde komme snart etter så lang tid etter ammeslutt

Anonymous poster hash: 2709f...512

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ja kanskje jeg skulle gjort det? Hva er "behandling" om ikke mensen kommer snart egentlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ja kanskje jeg skulle gjort det? Hva er "behandling" om ikke mensen kommer snart egentlig?

Nei det vet jeg ikke :( Aner ikke om det finnes noe som kan sette i gang menstruasjonen. Men jeg vet at ei venninne av søsteren min gikk uten menstruasjon rundt et år etter at hun avsluttet amming, så det er vell flere.

Har ikke hørt hva legen eventuelt sjekket hos henne, men søsteren min snakket om at hun hadde rast ned drastisk i vekt etter ammingen, noe som ofte kan utsette menstrusjon. Har du hadd vektnedgang da? Lite næringsopptak som kan forårsake sen mens?

Krysser fingrene for at du får den tilbake snart, skjønner det er litt stressende, men husk at stress i seg selv kan utsette den. Men ta en tur innom legen, så får du nok litt mer info om dette:) Den kommer tilbake skal du se ;)

Anonymous poster hash: 2709f...512

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mensen 5 mnd etter at jeg sluttet og amme.

Anonymous poster hash: ec7d9...df6

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre jeg ikke er alene om å være så treig! Håper den kommer snart...

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Primolut N er vel ganske vanlig å bruke for å få mensen (samme som man bruker for å utsette mensen).

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan får man det? Ser for meg en lang prosess med lege, vente på spesialist og deretter primolut? Eller kan fastlegen skrive ut dette?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Men hvordan får man det? Ser for meg en lang prosess med lege, vente på spesialist og deretter primolut? Eller kan fastlegen skrive ut dette?

Kommer an på legen din... Fastlegen kan skrive det ut, men hvis han/hun ikke har erfaring på dette kan det hende han/hun heller ønsker å henvise deg videre. Det kan ta noen måneder før du får time hos gynekolog i så fall, men det er jo ikke så dumt, for mest sannsynlig kommer mensen tilbake av seg selv innen den tid.

Eventuelt kan du gå rett til privat gynekolog.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du kan få provera også. Fikk det av gynekologen under utredning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...