Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takstmann kommer på fredag, fotograf mandag morgen. Jeg har så ufattelig dårlig tid, og vet ikke hvor eller hva jeg skal begynne med :-(

Tips til hva takstmann alltid sjekker? Hvordan jeg kan forberede meg?

Anonymous poster hash: 3695a...61a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takstmannen vet nok dette selv. Du trenger ikke hjelpe ham.

Anonymous poster hash: a1e93...060

• Liker 1
Skrevet

Takstmann er ikke noe stress, han ordner seg selv. Til fotografen må du jo vaske og ordne, men det burde megler ha underrettet deg om...?

AnonymBruker
Skrevet

Takstmannen skal se hvordan stand boligen er, så det hjelper sikkert litt og ha det ryddig. Så måler han opp boligen etterpå.

Anonymous poster hash: 17cf4...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ryddingen og vaskingen klarer jeg. Er bare stress å pakke bort saker og ting når man ikke har ett sted å legge dem fra seg. Boden er full og jeg overtar ikke min nye leillighet før I juli:(

Skjønte det slik på megler at hun ønsket mest mulig bort av gjenstander og ting og tang

Er ett par dører jeg egentlig kunne byttet ut...mest håndtakene...men vet ikke om det er noe takstmann legger betydeligvekt på? Eller kan jeg ordne dette før visning?

Anonymous poster hash: 3695a...61a
Skrevet

Takstmannen vil se på dørene dersom de er slitte. Det vurderes som utdatert og slitte overflater. Er resten ok så betyr det lite totalt sett. Da jeg skulle ha fotograf så stappet jeg alt inn i skuffer, skap, bil og bod :D

AnonymBruker
Skrevet

Takstmann vil se på oveflatene, men vel så viktig er elanlegg, rørsystem, avtrekk, fuktighet på badet, muligheter for sopp i leiligheten, tetthet rundt vinduskarmer og dører, areal og bygningsmasse.

Anonymous poster hash: f1b6e...05a

AnonymBruker
Skrevet

Greit å ha alle papirer klare. F.eks dokumentasjon på eventuell oppussing slik at han lett kan kontrollere at det er fagmessig utført. Gjør jobben hans lettere, og sparer dere for etterarbeid.

Anonymous poster hash: 26370...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...