esmer Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg har nylig vært og fått en hudanalyse og fått anbefalt å begynne med solbeskyttelse daglig for å unngå rynker. Håper noen kan svare på et par spørsmål Kjøpte en solkrem fra la roche posay til 150 kr. Jeg tenker at det blir veldig dyrt å bruke solbeskyttelse hver dag? Har dere noen billigere løsninger? Lurer også på om det er vits å bruke solbeskyttelse når det er grått vær og regn? All hjelp tas i mot med takk
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Solkrem bruker jeg istedenfor fuktighetskrem. Min kostet 89 kroner. Det er dyrere å pådra seg kreft, så de pengene er vel brukt. Bruker den hver dag i hele sommerhalvåret. Fra mars til uti september. Anonymous poster hash: fd92c...c34 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har sminke og dagkrem med solfaktor i seg (tror foundationen min har spf 25). Som AB sier over, det er dyrere med kreft. Ihvertfall om man dør av det. Det bruker jeg på vinteren også. En flaske med solkrem holder også ganske lenge, så synes ikke 150 kr er ille
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Dette lurer jeg også på, hvilken dagkrem med solbeskyttelse bruker dere? Eller bruker dere ren solkrem? Anonymous poster hash: 14aca...47f
apekatt Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Lurer på dette selv Jeg bruker forresten ikke solkrem når det er grått vær, pleier dere å beskytte huden i de dagene også?
GirlGeek Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Jeg bruker dagkrem med solbeskyttelse hele året. Min erfaring er at ren solkrem blir unødvendig i daglig bruk, når det finnes gode fuktighetskremer som har SPF i seg. Jeg bruker kun solkrem når jeg er i syden eller på stranda om sommeren. Jeg bruker enten en BB-cream fra clinque (SPF 15 elns), eller en mer dyrere en fra dermalogica (SPF 30). Grunnen til at jeg bruker disse er fordi jeg har litt arr etter akne og hudlegen var veldig klar på at jeg måtte bruke dagkrem med spf for å unngå at arrene blir mørkere og ikke forsvinner. (I tillegg er det forbyggende mot rynker )
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Bruker solkrem hver dag, uavhengig av været. Bruker ikke dagkrem med faktor da det ikke gir tilstrekkelig med beskyttelse med mindre man bruker korrekt mengde av det, noe de færreste (meg inkludert) gjør. Jeg har fortsatt ikke funnet én solkrem som jeg virkelig liker, så nå roterer jeg mellom 2-3 stykker. 150kr for en flaske høres ikke så ille ut, men det kommer jo an på størrelsen. De jeg bruker har fra 40 til 250ml, og jeg ville helst ikke brukt 150kr for den på 40ml. Anonymous poster hash: b6b57...743
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Men smører man seg om morgenen, har jo ikke solkremen effekt hele dagen? Man må jo smøre seg med noen timers mellomrom for å opprettholde beskyttelsen. Og det er jo ikke noe særlig å smøre seg på nytt over sminken. Føler at å smøre seg én gang om morgenen bare gir falsk trygghetsfølelse, egentlig... er jeg den eneste som tenker sånn? Anonymous poster hash: 32a6d...11a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Men smører man seg om morgenen, har jo ikke solkremen effekt hele dagen? Man må jo smøre seg med noen timers mellomrom for å opprettholde beskyttelsen. Og det er jo ikke noe særlig å smøre seg på nytt over sminken. Føler at å smøre seg én gang om morgenen bare gir falsk trygghetsfølelse, egentlig... er jeg den eneste som tenker sånn? Anonymous poster hash: 32a6d...11a Kommer helt an på hva man skal den dagen.Skal man være hovedsakelig ute eller sitte inne rett ved et vindu så har du helt rett, da bør man smøre seg jevnlig utover dagen. Hvis man derimot bare skal gå til jobb, sitte innendørs til du går hjem igjen så er det greit å kun smøre seg om morgenen. Det finnes også solkrem i pudderform som er greit å bruke til touch-up i løpet av dagen hvis man bruker sminke Anonymous poster hash: b6b57...743
Nita Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Jeg bruker også dagkrem med solfaktor, Vichy med solfaktor 25. Må dog sies at jeg bor i et varmt og solfylt klima, men begynte å bruke det før jeg flyttet hit. Vel anvendte penger spør du meg Skal jeg sole meg, bruker jeg solkrem med minimum faktor 30, så dagkremen er til de dagene jeg ikke soler meg, eller ikke er spesielt mye i sola. Endret 18. mai 2015 av Nita
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Hva slags Vichy krem er det du bruker som har faktor 25? Har bare funnet opp til 15 på apotekene her. For å svare på spørsmålet så bruker jeg dagkrem med solfaktor hver dag. Skal jeg være ute pøser jeg på med vanlig solkrem med faktor 50(jeg er svært lys i huden så jeg brenner utrolig kjapt. ) Anonymous poster hash: 447c1...a55
Nita Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Hva slags Vichy krem er det du bruker som har faktor 25? Har bare funnet opp til 15 på apotekene her. For å svare på spørsmålet så bruker jeg dagkrem med solfaktor hver dag. Skal jeg være ute pøser jeg på med vanlig solkrem med faktor 50(jeg er svært lys i huden så jeg brenner utrolig kjapt. ) Anonymous poster hash: 447c1...a55 Jeg bruker Vichy Aqualia Thermal, fås på apoteket Endret 18. mai 2015 av Nita
Gjest marizz Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Jeg kan anbefale deg å kjøpe solkrem fra korea(ikke kina, men KOREA). Har ikke prøvd solkrem fra korea selv(men andre hudprodukter) og de skal ligge langt foran oss når det gjelder slikt. De er også greie i prisen!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Jeg kan anbefale deg å kjøpe solkrem fra korea(ikke kina, men KOREA). Har ikke prøvd solkrem fra korea selv(men andre hudprodukter) og de skal ligge langt foran oss når det gjelder slikt. De er også greie i prisen! Hva heter den?Anonymous poster hash: 12cc0...73f
Flyvefisken Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Jeg har solfaktor 15 i dagkremen og alt fra 20-41 i BB creams jeg bruker. BB kremene er fra Korea, koster lite og fungerer over all forventning! Endret 18. mai 2015 av Flyvefisken
Gjest marizz Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Hva heter den?Anonymous poster hash: 12cc0...73f Finnes veldig mange, og har selv ikke erfaringer. Er en gruppe som heter koreansk kosmetikk på facebook, men jeg kan si navnet på noen som er anbefalt der! -Nuganic Cutomize Sun Block Fresh SPF 50PA+++ -CNP Laboratory Tone-Up Protective Sun Cream SPF 42PA+++ -Missha All around safe block mild essence sun milk SPF 45PA+++ -Tosowoong Soft Touch Sun Cream SPF 32PA+++ -Skinfood peach sake sun lotion -ETUDE HOUSE Sun Prise Water Essence SPF30 -Missha - Safe block Aqua sun gel Den jeg har hørt mest om er nok Missha all around safe block osv.. Sikkert veldig forvirrende, men anbefaler deg å søke opp anmeldelser(slik du kan finne den solkremen som passer til din hudtype) eller melde deg inn i koreansk kosmetikk på facebook! :D
super-s Skrevet 18. mai 2015 #17 Skrevet 18. mai 2015 Pass på å ikke bruk for høy faktor da! Tanta mi brukte faktor 50 i mange år, og fikk vitaminmangel av det. Men solkrem med litt faktor er sikkert lurt å bruke
esmer Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #18 Skrevet 18. mai 2015 TS. Takk for mange svar! Solkremen er 50 ml og ganske flytende, men de fleste solkremene på apoteket var på denne størrelsen. Min faste foundation inneholder spf 15, men jeg syns ikke det er tilstrekkelig. Liker også å ta meg fri fra foundation hvertfall 3 ganger i uka; trenger jo beskyttelse da også. Har nettopp investert i en dyr dagkrem fra Clarins som ikke inneholder spf, men uansett tror jeg ikke det er tilstrekkelig med solbeskyttelse kun fra en dagkrem? Er ikke ute i sola så lenge - dagene går for det meste i lesesalen, av den grunn er det innmari surt å bruke penger på sånt menmen, jeg får vell bare fortsette slik eller bestille fra utlandet
esmer Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #19 Skrevet 18. mai 2015 Solkrem bruker jeg istedenfor fuktighetskrem. Min kostet 89 kroner. Det er dyrere å pådra seg kreft, så de pengene er vel brukt. Bruker den hver dag i hele sommerhalvåret. Fra mars til uti september. Anonymous poster hash: fd92c...c34 Hvilken solkrem bruker du ?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 Pass på å ikke bruk for høy faktor da! Tanta mi brukte faktor 50 i mange år, og fikk vitaminmangel av det. Men solkrem med litt faktor er sikkert lurt å bruke En får bare ta vitamin-D-tabletter utenom, det er jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: 61df9...f9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå