Gå til innhold

Hvorfor er noen gutter mer populær enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten var ute med 2 single studievenninner av meg i går, det er årevis siden jeg og kjæresten har vært på et ordentlig utested, normalt går vi bare på konserter og restauranter.

Vi hadde spist middag hos venninnene mine og fått vin der tidligere så kjæresten min spanderte noen runder på de når vi var ute, men hver gang han var i baren og kjøpte drikke til seg selv eller oss, så kom han i snakk med jenter. En gang så jeg en jente komme løpende fra andre siden av rommet for å snakke med han.

Jeg ble så nysgjerrig hva de ville at jeg skygget han en gang og hørte hva de sa, og de spurte hva han het, hva han skulle senere, og at han måtte bare komme og snakke med henne osv.....

Stedet var fullt av menn, hvorfor stresser jenter sånn med å snakke med han? Når han sitter på et bord med 3 jenter?

Idag våknet jeg opp til at en fyr hadde prøvd å voldta en jente i byen, jeg antar dette skjer fordi han har blitt avvist gang på gang over tid. Jeg tenker vel at hvis jenter går etter de samme guttene så er det noen som velges bort og ikke får noe oppmerksomhet. Hvorfor er det slik?

Igår når vi gikk hjem så jeg noen menn gå rundt i joggebuske, allværsjakke og lue, jeg skjønner jo at de ikke får seg noe, men det kan ikke være så vanskelig å kle seg noe lunde bra?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten var ute med 2 single studievenninner av meg i går, det er årevis siden jeg og kjæresten har vært på et ordentlig utested, normalt går vi bare på konserter og restauranter.

Vi hadde spist middag hos venninnene mine og fått vin der tidligere så kjæresten min spanderte noen runder på de når vi var ute, men hver gang han var i baren og kjøpte drikke til seg selv eller oss, så kom han i snakk med jenter. En gang så jeg en jente komme løpende fra andre siden av rommet for å snakke med han.

Jeg ble så nysgjerrig hva de ville at jeg skygget han en gang og hørte hva de sa, og de spurte hva han het, hva han skulle senere, og at han måtte bare komme og snakke med henne osv.....

Stedet var fullt av menn, hvorfor stresser jenter sånn med å snakke med han? Når han sitter på et bord med 3 jenter?

Idag våknet jeg opp til at en fyr hadde prøvd å voldta en jente i byen, jeg antar dette skjer fordi han har blitt avvist gang på gang over tid. Jeg tenker vel at hvis jenter går etter de samme guttene så er det noen som velges bort og ikke får noe oppmerksomhet. Hvorfor er det slik?

Igår når vi gikk hjem så jeg noen menn gå rundt i joggebuske, allværsjakke og lue, jeg skjønner jo at de ikke får seg noe, men det kan ikke være så vanskelig å kle seg noe lunde bra?

Det handler om "å ha det" og at kvinner gjerne ser etter de samme mennene. Felles for disse mennene er at de ser bra ut, er ambisiøse og er sosialt oppegående. Jeg vet selvsagt ikke om dette gjelder i ditt tilfelle, men generelt er det gjerne slik. At andre kvinner er interesserte fungerer ofte som en "kvalitetsmarkør" ovenfor andre kvinner.

Voldtekt handler ikke alltid om at han har blitt avvist av alle kvinner, det er ofte en maktdemonstrasjon. Det kan selvsagt skyldes det, men mange psykisk syke voldtekstmenn kan fremstå både sosialt oppegående og vellykkede utad.

Anonymous poster hash: c9c09...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du vet svaret selv... Det er visse ting hos menn de fleste vil ha. Utseende (og da mener jeg ikke modell-kjekk men normalt utseende), status, karriere, utdannelse, egen leilighet, trygghet, humor os.v.

Anonymous poster hash: d5d28...6e7
Gjest Gjest_lakrispia
Skrevet

Litt provoserende at du drar voldtekt inn i det her og nesten sier det er kvinners feil at de blir voldtatt fordi de prøver seg på de mennene de synes er attraktive. Har du hørt om evolusjon? Det er visse trekk man ser etter i en partner (ubevisst og bevisst) som gjør at vi helst vil være sammen med han/henne. Hvorfor valgte du kjæresten din fremfor den feite butikkmedarbeideren på kiwi med rørleggersprekk og røykeånde?

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det handler om at man kommer inn i en positiv eller negativ sirkel. Noen gutter har f.eks. genene på sine side, og har vokst opp i et miljø og rundt mennesker der de har utviklet sosiale egenskaper, evne til å snakke for seg osv. I oppveksten er de kanskje vant til å omgås jenter, og har foreldre som passer på at de kommer inn på rett spor, sosialt, karrieremessig osv. De får bra respons fra jenter, og får mer selvtillit hvilket har en selvforsterkende effekt da jenter responderer positivt på selvsikre menn. Har man i tillegg kjæreste gir det enda et signal om at man er attraktiv, samt at man er åpen for forhold.

Så har du de i motsatt tilfelle som blir nedstemt av avvisning, blir bitre og sinte på kvinner hvilket selvsagt fører til at kvinner styrer unna (da man lukter desperasjon og bitterhet lang vei).

Det er ikke vanskelig å kle seg bra nei, men det er jo totalen som teller. Jeg tror det er lett å tenke "jeg blir aldri en damemagnet uansett, så hvorfor bry seg...". Mindre ting som en god klesstil, god kroppsholdning, et fast håndtrykk etc. er jo ikke avgjørende i seg selv, det er summen av alt. Og dersom man har seilt akterut mht. utdannelse og karriere så er ikke det rettet opp over natten.

Jeg ser akkurat det samme hos jenter. Kjenner en del jenter som ser veldig bra ut, anstrenger seg mye for utseende, stil m.m. Og noen som resignerer totalt, de tenker at de uansett ikke kan måle seg med de peneste, og da er det liksom ikke vits..Så utvalget blir veldig 'polarisert'.

AnonymBruker
Skrevet

En del jenter virker å mangle sosiale antenner. Jeg var ute på byen nå på 17 mai og danset med en venninne, rimelig klart at vi danset sammen siden vi holdt rundt hverandre. 2 forskjellige jenter prøvde fysisk å separere meg og venninna da vi danset. Ikke på en hyggelig måte heller, det gjorde faktisk vondt begge gangene for de var så hardhendte. Ikke akkurat vanskelig for jenter å finne noen å danse med på et utested heller, uten at det hadde vært en unnskyldning

Det over er selvsagt mindretallet av jenter, men det som er ganske vanlig er at jenter prøver seg på menn de tror er populære. Samme er egentlig med menn, de ønsker å være venner med folk de tror er populære. Det er jo også litt kjipt, at de som har flest venner fra før og kanskje ikke ønsker flere venner er de folk ønsker å være venner med, mens de som er venneløse må jobbe hardt for å få venner.

Anonymous poster hash: 942db...8da
AnonymBruker
Skrevet

Har du voldtatt noen før ts?

Anonymous poster hash: 76039...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar nok feil når du tror at noen menn voldtar fordi ingen kvinner vil ha dem. Det kan hende det utgjør en veldig liten andel av alle voldtekter. Bare 1/4 av alle voldtekter er overfallsvoldtekter, og de fleste som begår slike voldtekter har psykiske problemer eller personlighetsforstyrrelser. 3/4 av alle voldtekter skjer der offer og gjerningsmann kjenner hverandre, og ofte har de eller har hatt et forhold allerede.

Over til hovedtemaet ditt. Jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å forklare det du spør om, men det har flere årsaker, ikke bare en.

Kvinner vil ha det som andre kvinner vil ha. Det er alltid mye mer spennende med det som andre har enn det man enkelt kan få selv. Hvis en kvinne allerede har valgt en mann er han også kvalitetsgodkjent.

Noe av det handler enkelt og greit om utseende. Noen menn er mer heldige der enn andre. Da tenker jeg på normalt slankbygde menn. Menn som er overvektige sliter i snitt enda mer.

Mye av det handler også om hvor man var i det sosiale hierarkiet fra ca. 11-12 års alder til og med VGS. I skoleklasser er det ofte veldig definert hvem som er de kule og hvem som er de ukule. Hvis man som jeg hadde litt sære interesser på ungdomsskolen hjelper det ikke at man er den flinkeste i alle fag, velbygd, veltrent og ser ganske bra ut, man blir definert som ukul. Det sitter ofte dypt selv når det sosiale hierarkiet blir mye løsere definert når man kommer inn i høyere utdanning og deretter arbeidslivet.

Med hensyn til det å kle seg bra er det mulig du har et poeng, men jeg tror det går mest på det å ikke kle seg totalt som en slusk. Det er mulig jeg tar feil, men jeg har aldri brydd meg om klesmote, og har allikevel opplevd en liten håndfull diskrete tilnærmelser fra kvinner. En mann med mye dameerfaring ville sikkert tatt det videre til enten sex eller et forhold, men når man var ukul i tenårene og aldri fikk noen dameerfaring er det ikke så enkelt.

Anonymous poster hash: a1215...25f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ville ha han nettop FORDI han satt alene på bord med 3 andre jenter. Han var tydeligvis populær hos jenter og jenter vil alltid går for en mann som er omsvarmet av andre damer, han må jo være verdt det!

Anonymous poster hash: 888ec...ae9
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet det samme i mange tråder ..men er en mann sammen med flere jenter hvor som helst så har de godkjent han som attraktiv og da blir andre også interessert automatisk.

Kommer samme mannen inn alene så må han skape en sosial "hub" eller klynge i den settingen først hvor helst flere kvinner parter med han ..da vil raskt alle de andre kvinnfolkene også komme.

Jeg har prøvd dette selv, du snakker og starter en samtale rundt baren med ei jente...hun er ikke så veldig interessert - om du da snur deg å starter samtalen (ved siden av hun første) med ei som gjerne er litt lavere på utseendeskalaen så vil hun første straks sloss om å få oppmerksomheten igjen.

Anonymous poster hash: bbc77...dd4

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Når det kommer til kjæresten din så er han vel kjekk, og de jentene hadde nok sett han sammen med dere så da hadde de fått social proof/sosiale bevis på at han er oppegående. Fra psykologien vet man at mennesker bruker enkle heuristikker når det kommer til å ta beslutninger/gjøre seg opp en mening.

Uansett, når det kommer til dette med at noen menn er populære og andre ikke så tror jeg det er to ting som spiller vesentlig inn. Det ene er utseende(gener) og det andre er miljø. De kjekkeste guttene som var noe utadvente på barne/ungdomsskolen min fikk kjærester fort og dermed også erfaring. Vi som var mer nerdete og sjenerte fikk lite erfaringer med jenter selv om det var flere jenter som likte oss. Vi turde jo ikke å prøve oss og jentene var usikre selv. Guttene i min gjeng var kanskje 5-6 år senere etter med å skaffe seg noe erfaring sammenlignet med de "kule" guttene. Det er klart at de fikk et stort fortrinn da de var mye flinkere enn oss til å flørte osv.

Jeg tror også det er viktig å ha noen gode rollemodeller(Være i et godt miljø) som vet hvordan de skal være rundt jenter. Har man slike rolleomodeller får en observert hvordan man skal oppføre seg rundt jenter. På den måten får man opparbeidet seg gode atferdsvaner noe som er ganske vesentlig når det kommer til suksess med damer.

Så er det også slik at en del menn preges også at initiativbyrden generelt ligger hos mannen. Det gir absolutt en fordel med å være kjekk, men hvis man ikke klarer å komme i kontakt med jenter hjelper det fint lite. Det hjelper også lite dersom man er reservert og ikke klarer å snakke for seg. Jeg vet om flere kjekke menn som trenger en "aggressiv dame" fordi de ikke klarer å stå for sjekkingen selv. Generelt trenger man gode sosiale ferdigheter for å være populær hos damene, slik er det bare, og dersom man ikke får opparbeidet seg disse ferdighetene naturlig i oppveksten, så er det ikke noe som man bare får sån plutselig seinere i livet. En av grunnene til at upopulære menn forblir upopulære er fordi de ikke gjør jobben som trengs for å skaffe seg de sosiale ferdighetene og eller et interessant liv. Det er akkurat som om de ikke forstår at de faktisk må jobbe noe for å oppnå de resultatene de vil ha. Eventuelt så gidder de bare ikke å gjøre innsatsen.

.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Idag våknet jeg opp til at en fyr hadde prøvd å voldta en jente i byen, jeg antar dette skjer fordi han har blitt avvist gang på gang over tid. Jeg tenker vel at hvis jenter går etter de samme guttene så er det noen som velges bort og ikke får noe oppmerksomhet.

Hehe.. Du er definitivt en mann. Bare en bitter, bortvalgt mann ville kommet med det provoserende utsagnet der.

Anonymous poster hash: e7838...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe.. Du er definitivt en mann. Bare en bitter, bortvalgt mann ville kommet med det provoserende utsagnet der.

Anonymous poster hash: e7838...3a1

Skriver under på den! Usannsynlig at noen oppegående hoster opp slike møkkatanker.

Anonymous poster hash: 3df3e...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på den! Usannsynlig at noen oppegående hoster opp slike møkkatanker.

Anonymous poster hash: 3df3e...5c0

Håper du vet at det også finnes kvinner der ute som mener det er jenters feil at de blir voldtatte, bare fordi de gikk drita fulle i miniskjørt gjennom parken i mørket midt på natta? Det er ikke slik at alle kvinner tenker som du gjør, at kvinner aldri har noe ansvar i det hele tatt for å forhindre voldtekt.

Derfor kan det godt tenkes at TS er en kvinne. Det er ikke slik at alle menn tenker som TS og alle kvinner tenker motsatt.

Anonymous poster hash: aa4fe...b03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler om at man kommer inn i en positiv eller negativ sirkel. Noen gutter har f.eks. genene på sine side, og har vokst opp i et miljø og rundt mennesker der de har utviklet sosiale egenskaper, evne til å snakke for seg osv. I oppveksten er de kanskje vant til å omgås jenter, og har foreldre som passer på at de kommer inn på rett spor, sosialt, karrieremessig osv. De får bra respons fra jenter, og får mer selvtillit hvilket har en selvforsterkende effekt da jenter responderer positivt på selvsikre menn. Har man i tillegg kjæreste gir det enda et signal om at man er attraktiv, samt at man er åpen for forhold.

Så har du de i motsatt tilfelle som blir nedstemt av avvisning, blir bitre og sinte på kvinner hvilket selvsagt fører til at kvinner styrer unna (da man lukter desperasjon og bitterhet lang vei).

Det er ikke vanskelig å kle seg bra nei, men det er jo totalen som teller. Jeg tror det er lett å tenke "jeg blir aldri en damemagnet uansett, så hvorfor bry seg...". Mindre ting som en god klesstil, god kroppsholdning, et fast håndtrykk etc. er jo ikke avgjørende i seg selv, det er summen av alt. Og dersom man har seilt akterut mht. utdannelse og karriere så er ikke det rettet opp over natten.

Jeg ser akkurat det samme hos jenter. Kjenner en del jenter som ser veldig bra ut, anstrenger seg mye for utseende, stil m.m. Og noen som resignerer totalt, de tenker at de uansett ikke kan måle seg med de peneste, og da er det liksom ikke vits..Så utvalget blir veldig 'polarisert'.

Nei, det finnes selvsagt ingen mellomting mellom bitre samfunnshatere og kjekke, suksessfulle menn...

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder barflørting, så er jo overflatiske trekk som utseende det viktigste. Man kan ikke se på en person om han har gode verdier, er morsom eller interessant. Så i de settingene går man etter utseende og denne kompisen er sannsynligvis kjekk eler har et typisk utseende som mange jenter liker.

De peneste jentene får også mer oppmerksomhet fra menn på byen.

Der kan være noen unntak da noen personer skinner det litt gjennom at de er arrogante og hos noen mindre pene er sjarmen veldig sterk.

Anonymous poster hash: 1f30c...6f9
AnonymBruker
Skrevet

Mye av det handler også om hvor man var i det sosiale hierarkiet fra ca. 11-12 års alder til og med VGS. I skoleklasser er det ofte veldig definert hvem som er de kule og hvem som er de ukule. Hvis man som jeg hadde litt sære interesser på ungdomsskolen hjelper det ikke at man er den flinkeste i alle fag, velbygd, veltrent og ser ganske bra ut, man blir definert som ukul. Det sitter ofte dypt selv når det sosiale hierarkiet blir mye løsere definert når man kommer inn i høyere utdanning og deretter arbeidslivet.

Med hensyn til det å kle seg bra er det mulig du har et poeng, men jeg tror det går mest på det å ikke kle seg totalt som en slusk. Det er mulig jeg tar feil, men jeg har aldri brydd meg om klesmote, og har allikevel opplevd en liten håndfull diskrete tilnærmelser fra kvinner. En mann med mye dameerfaring ville sikkert tatt det videre til enten sex eller et forhold, men når man var ukul i tenårene og aldri fikk noen dameerfaring er det ikke så enkelt.

Anonymous poster hash: a1215...25f

Både og. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom hvor "kul" man var i skolegården og dametekke. Det kan være en fordel, men langt fra alltid, vet om mange som havnet på kjøret etter ungdomsskolen.

Skrevet

Nei, det finnes selvsagt ingen mellomting mellom bitre samfunnshatere og kjekke, suksessfulle menn...

Og det har hva med saken å gjøre? Alle forstår at det er masse imellom....

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor

Anonymous poster hash: 2581e...32e

AnonymBruker
Skrevet

Et usedvanlig godt utseende er det absolutt viktigste statussymbolet et menneske kan være i besittelse av, så utseende har nok veldig mye å gjøre med det du har observert. Andre former for status er såklart rikdom, makt og annerkjennelse, men det er vel heller usannsynlig at disse kvinnene skulle kunne lukte seg fram til det hos en fyr de bare har sett i en bar. Så her har nok utseende alt å si.

Ellers er det også en stor fordel at han er omsvermet av andre kvinner. Det at han sitter med 3 andre jenter er en god grunn for andre kvinner å prøve seg på ham, ikke en grunn for dem til ikke å prøve seg på ham. Det har med kvinners hang til konformitet å gjøre, behovet for bekreftelse og godkjennelse av omgivelsene rundt seg. Samme prinsipp som gjør at en mann har vesentlig større sjans til å få seg noe dersom han går med giftering på byen. Faktisk har dette fenomenet vist seg å være så effektivt, at også mange single menn går med giftering på byen for å øke sine sjanser.

Anonymous poster hash: 2a2a8...6bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...