tussi84 Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 I flere tråder her inne blir man angrepet. Mange klarer ikke å se på sak og angriper heller person. Hvor er det blitt av det å behandle hverandre høflig. Det er helt ok å ikke være enig i et innlegg men man trenger ikke å komme med nerverdigene kommentarer for det. Folk har ulike behov og vi er alle mennesker. Hvorfor behandle hverandre som dritt?? Diskuter sak og ikke person. Er det så mye å forlange? Moderatorene skal redigere og fjerne masse av denne person hetsingen. Men det er ofte det ikke skjer da det går igjen i utrolig mange tråder. Om en ung jente uten jobb velger å få barn feks så er det jo svar som.. herregud å dum du er osv. En ting er å mene at noen er dum, men man trenger ikke å skrive det direkte. Ord kan såre også selv om man ikke vet hvem du er. Det går fint ann å skrive ting på en hyggelig måte og fortsatt holde seg til sak. HHvorfor kan vi debattere på en hyggelig og sakelig måte. Være hyggelig mot hverandre og prøve å forstå hverandre til tross for at vi ikke er enig. Det er ikke hyggelig å få dritt kommentarer slengt etter seg. Jeg synes denne er fin. Hver mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Den regelen er det tydelig veldig mange som ikke klarer å følge her inne... 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Det er ikke sjelden jeg har fått høre "er du dum eller?" o.l fra folk som er uenige. Veldig dumt å diskutere slik ja! Anonymous poster hash: f9398...154
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Det er ikke sjelden jeg har fått høre "er du dum eller?" o.l fra folk som er uenige. Veldig dumt å diskutere slik ja!Anonymous poster hash: f9398...154 Da mener jeg du er hårsår. Men samtidig er jeg enig med deg, det er en teit hersketeknikk å bruke. Vanligvis slenger de ut når de har gått tom for argumenter, så da kan du heller takke de for komplimentet. Anonymous poster hash: 7e062...339 1
Gjest morhjertegod Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hørt uttrykket Kg kjerringer og Kg Høner, at man blir miljøskadet her inne. Tror kanskje noen ikke tenker seg om når de kommenterer anonymt i forskjellige fora. Ser ofte at man blir som dem man diskuterer med, så ta utvikler det seg. Noen tråder er jo rene krangletråder, der man skal overgå hverandre. Ja ja, man får passe på seg selv, tror ikke det er mer man kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hørt uttrykket Kg kjerringer og Kg Høner, at man blir miljøskadet her inne. Tror kanskje noen ikke tenker seg om når de kommenterer anonymt i forskjellige fora. Ser ofte at man blir som dem man diskuterer med, så ta utvikler det seg. Noen tråder er jo rene krangletråder, der man skal overgå hverandre. Ja ja, man får passe på seg selv, tror ikke det er mer man kan gjøre. Tråden "hvordan spiser du spaghetti?" er et godt eksempel hvordan alle trådene her inne her. Et veldig enkelt spørsmål, men ender i flere sider med krangling. Trådstarter latterliggjøres for å spise med feil bestikk, så kommer noen å sier at trådstarter har helt rett, men så kommer det noen som gjør det på en helt annen måte enn noen av de. Så kommer noen inn og tar noen på skrivefeil og noen avsporer om noe helt annet. Og alle i den tråden har en ovenpå og ned holdning ovenfor hverandre. Klassisk. Anonymous poster hash: 7e062...339 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Jeg tror heller man må slutte å ta Kg så høytidelig. Å bli fornærmet over det anonyme personer skriver til/om en, som selv er anonym, på nettet? Det er bare latterlig. 'Can't we just all get along'? Velkommen til verden.Anonymous poster hash: 88c83...cc3
tussi84 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Jeg tror heller man må slutte å ta Kg så høytidelig. Å bli fornærmet over det anonyme personer skriver til/om en, som selv er anonym, på nettet? Det er bare latterlig. 'Can't we just all get along'? Velkommen til verden.Anonymous poster hash: 88c83...cc3 Du synes det er latterlig. Det finnes folk som takler mye uten å bli såret, andre blir såret igjen av ingen ting. Er det for mye forlangt at man i det minste prøver å sette seg selv i ts eller med debattan sin sko før man svarer frekt. Det er ikke hyggelig for noen å høre hvor udugelig man er. Det minner meg sterkt om mobbing flere ganger. Jeg sier heller ikke at man skal komme overens med alle. Men det går ann å respektere hverandre for det. Endret 18. mai 2015 av tussi84 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Men for å bidra til diskusjonen: det er mange ganger jeg har blitt beskyldt for personangrep og regelrett angrepet av TS fordi jeg forteller vedkomne ting de kanskje ikke vil høre. Noen ganger kan et argument oppfattes som veldig negativt og på grensen til personangrep. Selv om man bare ytrer sin mening. Innlegget er ryddet for kommentar til slettet innlegg. Daenerys, mod.Anonymous poster hash: 3b4bf...4d7 Endret 19. mai 2015 av Daenerys 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Men for å bidra til diskusjonen: det er mange ganger jeg har blitt beskyldt for personangrep og regelrett angrepet av TS fordi jeg forteller vedkomne ting de kanskje ikke vil høre. Noen ganger kan et argument oppfattes som veldig negativt og på grensen til personangrep. Selv om man bare ytrer sin mening. Innlegget er ryddet for kommentar til slettet innlegg. Daenerys, mod.Anonymous poster hash: 3b4bf...4d7 Der har du også et godt poeng. Noen er rett og slett altfor hårsåre og krenkbare.Anonymous poster hash: 7e062...339 Endret 19. mai 2015 av Daenerys
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Sånn er mange av KG kjerringene her. De elsker å hakke på andre for å føle seg bedre. Klarer ikke å dy seg vet du. Beste en kan gjøre er å overse de eller rapportere de inn. Det er ikke greit, men de kommer aldri til å lære. Mange blir tøffe når de kan gjemme seg bak AB funksjonen Anonymous poster hash: c4fa6...368
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Der har du også et godt poeng. Noen er rett og slett altfor hårsåre og krenkbare. Anonymous poster hash: 7e062...339 Det er en grunn til at jeg sier: "Vil du ha forslag til løsninger på problemet, spør en mann. Vil du ha trøst spør en kvinne" Mange skriver tråder her inne i håp om å få trøst når de har et problem. Mange kvinner er vant til å høre "det går så bra så, det var ikke din skyld". Så kommer det andre som ikke har noe bånd til disse kvinnene og leser hva de skriver og kanskje påpeker at TS burde ha gjort annerledes eller at det er hennes feil. Så begynner moroa. Nå har jeg heldigvis lært å pakke det inn bedre, eller å fortelle folk jeg kjenner på en smartere måte. Men hender jeg glipper og kan finne på å snakke rett fra levera.Anonymous poster hash: 3b4bf...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Du synes det er latterlig. Det finnes folk som takler mye uten å bli såret, andre blir såret igjen av ingen ting. Er det for mye forlangt at man i det minste prøver å sette seg selv i ts eller med debattan sin sko før man svarer frekt. Det er ikke hyggelig for noen å høre hvor udugelig man er. Det minner meg sterkt om mobbing flere ganger. Jeg sier heller ikke at man skal komme overens med alle. Men det går ann å respektere hverandre for det. Om man får dagen, eller livet sitt, ødelagt av hva noen anonyme skriver på Kg, så burde man rett og slett holde seg unna Kg og andre lignende steder på nettet. Du og andre kan gjerne si 'alle burde være snille', men slik er altså ikke verden. Anonymous poster hash: 88c83...cc3 1
tussi84 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #13 Skrevet 18. mai 2015 Om man får dagen, eller livet sitt, ødelagt av hva noen anonyme skriver på Kg, så burde man rett og slett holde seg unna Kg og andre lignende steder på nettet. Du og andre kan gjerne si 'alle burde være snille', men slik er altså ikke verden. Anonymous poster hash: 88c83...cc3 Jeg har Vært innom flere andre forumer og sett og har generelt intrykk av at de klarer fint å respektere hverandre. Men mangel på respekt er fraværende hos mange på kg. Det minste man burde forvente er å diskutere sak og ikke person.
Gorgonzola Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 I flere tråder her inne blir man angrepet. Mange klarer ikke å se på sak og angriper heller person. ... Velkommen til nettforumets verden. Det er endel av prisen man må betale hvis man engasjerer seg, desverre. Er helt enig med deg, det er uryddig, umodent og vitner om manglende intelligens når tilsvar møtes med personhets i stedet for argumenter "til saken"
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har Vært innom flere andre forumer og sett og har generelt intrykk av at de klarer fint å respektere hverandre. Men mangel på respekt er fraværende hos mange på kg. Det minste man burde forvente er å diskutere sak og ikke person. Av og til er sak og person samme sak, når man legger fram noe som handler nettopp om sin egen person. Anonymous poster hash: 88c83...cc3
tussi84 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #16 Skrevet 18. mai 2015 Av og til er sak og person samme sak, når man legger fram noe som handler nettopp om sin egen person. Anonymous poster hash: 88c83...cc3 Jo da mange skriver om seg selv og ber om enpati eller råd men man kan fortsett skrive på en god konstruktiv måte istedenfor å slenge dritt. Det handlet om å respektere hverandre. Isteden for å skrive hvor idiotisk ts er feks. Vi er voksne mennesker men mange ser ut til å ikke ha blitt det. Hvordan ville du ha likt at noen svarte til deg?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #17 Skrevet 18. mai 2015 Jo da mange skriver om seg selv og ber om enpati eller råd men man kan fortsett skrive på en god konstruktiv måte istedenfor å slenge dritt. Det handlet om å respektere hverandre. Isteden for å skrive hvor idiotisk ts er feks. Vi er voksne mennesker men mange ser ut til å ikke ha blitt det. Hvordan ville du ha likt at noen svarte til deg? Jeg har lagt fram mye og mangt, og blitt latterliggjort. Men jeg bryr meg ikke. Synes nesten det er festlig. Jeg laget f.eks. en tråd om at jeg irriterte meg over at samboer ikke rullerte tallerkener. OK, det var ingen big deal, men lilevel interessant å se hvordan jeg ble fullstendig slaktet, en gal kjerring. Men brydde jeg meg? Nesh.Anonymous poster hash: 88c83...cc3
tussi84 Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #18 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har lagt fram mye og mangt, og blitt latterliggjort. Men jeg bryr meg ikke. Synes nesten det er festlig. Jeg laget f.eks. en tråd om at jeg irriterte meg over at samboer ikke rullerte tallerkener. OK, det var ingen big deal, men lilevel interessant å se hvordan jeg ble fullstendig slaktet, en gal kjerring. Men brydde jeg meg? Nesh.Anonymous poster hash: 88c83...cc3 At du ikke brydde deg er en ting. Men det er all like vel totalt unødvendig av de som debatter å svare sånn. Det er nettopp det jeg skal fram til. Det går ann å vise respekt for hverandre. Reglene mener jeg skulle vært følgende. 1. Respekter at andre har andre meninger enn deg og at dere er forskjellige. 2. Kom gjerne med konstruktiv t tilbakemelding men unngå personangrep. Å kalle folk dum, teit, skada osv.. er ikke konstruktiv tilbakemelding. 3. Respekter hverandre. 4. Diskuter sak og ikke person. Ved tråder der man må diskutere mer person. Vær høflig.
hog Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 Er dessverre blitt sånn her på KG etterhvert som fler og fler menn/guttunger har inntatt forumet og kan skjule seg bak AnonymBruker. første svaret her er jo et godt eksempel på dette. Garantert en guttunge/drittunge på 30(!).Anonymous poster hash: be555...f57 Nå skal jeg ikke uttale meg om fordelingen, men av de som er frekke under nick har vi absolutt representanter av begge kjønn. Jeg tror mye av grunnen til at det er sånn, er at det er tilsynelatende konsekvensfritt å bryte reglene her inne, med mindre det er snakk om svært grove brudd. Når konsekvensene uteblir og man heller får positiv respons på "rett fra levra" og "kalle en spade for en spade", skjønner jeg godt at enkelte fortsetter.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 Nå skal jeg ikke uttale meg om fordelingen, men av de som er frekke under nick har vi absolutt representanter av begge kjønn. Jeg tror mye av grunnen til at det er sånn, er at det er tilsynelatende konsekvensfritt å bryte reglene her inne, med mindre det er snakk om svært grove brudd. Når konsekvensene uteblir og man heller får positiv respons på "rett fra levra" og "kalle en spade for en spade", skjønner jeg godt at enkelte fortsetter.. Det er et viktig poeng du peker på her. Mobbing, eller andre ugreie metoder, er ikke bare å slenge med leppa, her inne. Men og når en bruker kommenterer med få ord nærmest i alle tråder en annen bruker er i, og alt den ene brukeren skriver blir "sabotert" ved avsporinger eller negativitet av den andre som kommer i etterkant. Ting får og lov å stå altfor lenge. Når en blir omtalt som sinnsyk, åndssvak og det som verre er og dette står i nærmere ett døgn, da er det ikke noe særlig hyggelig. Forøvrig, er denne tråden opprettet i dag, kort tid etter at jeg annonserte at jeg ville slette meg pga. Overnevnte forhold. Øyner jeg en sammenheng? Anonymous poster hash: 5accc...272 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå