AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Har alltid syntes at det er litt risikabelt å bo på bakkeplan mtp. innbrudd f.eks. Og har følt det tryggest lengre opp i etasjene. Har kommet over en flott leilighet, eneste minuset er bakkeplan. Hva tenker dere sånn generelt rundt det? Anonymous poster hash: 4196f...8af
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Det spørs vel på hvilket område det er. Jeg ville nok ikke valgt bakkeplan hvis det var så sentrumsnært at det er fare for masse fulle folk rundt dørene nattestid i helgene. Men jeg har bodd på bakkeplan i fredelige boligstrøk hele livet uten at det har skjedd noe. Å installere alarm og sette opp et sånt merke om at boligen er alarmbeskyttet er også veldig avskrekkende og gir trygghet hvis man ikke er helt komfortabel. Anonymous poster hash: 55a1a...330 1
Gjest Gemini7 Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg bor på bakkeplan og har alltid sett på det som et stooort pluss fordi jeg har barn. Da kan de gå inn og ut av terrassedørene uten å måtte ringe på og slippes inn hoveddøren og opp trappene. Men det skal sies at jeg ikke bor i sentrum, hadde ikke likt det like bra da. Bor i et stort sameie formet som et bilfritt tun med lekeplass i midten, like ved marka. Perfekt for barna å løpe inn og ut på egen hånd. +deilig å slippe trapper. Vi har imidlertid soverom mot en slette og skog på baksiden og det er bittelittegrann skummelt og mørkt der når mannen er borte. ellers tenker jeg ikke på det. Bor så tett her, mange mennesker , så føler meg generelt veldig trygg-
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Ja er enig i at det er forskjell på sentrum i by og i utkanten evt. på bygda. Ligger ikke i sentrum dette. Prøver å tenke sånn at det er tusenvis av folk som bor på bakkeplan og alle har ikke innbrudd . Men et skilt om at det er alarm kan kanskje være nok.. TS Anonymous poster hash: 4196f...8af
Wonderbitch Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Jeg synes det er verre om den ligger så lavt at folk kan se inn. Har bodd i en leilighet på bakkeplan med innsyn tidligere-aldri igjen! Måtte ha persienner og gardiner for vinduene hele tiden, og det ble mørkt og deprimerende å bo der. Ikke får man hatt vinduene åpne heller om folk går rett forbi og kommenterer blomstene i vinduskarmen eller "her lukter det godt, hva lager du til middag?"
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Ville ikek bodd på bkkeplann midt i sentrum, mest pga innsyn. Liten sjanse for inbrudd uansett. Er det f eks i bakkeplan eller underetasje på hus er det null stress bortsett fra gulvkaldt på vinteren. (tøfler) Anonymous poster hash: 65461...ca3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Har alltid syntes at det er litt risikabelt å bo på bakkeplan mtp. innbrudd f.eks. Og har følt det tryggest lengre opp i etasjene. Har kommet over en flott leilighet, eneste minuset er bakkeplan. Hva tenker dere sånn generelt rundt det? Anonymous poster hash: 4196f...8af Det ville jeg aldri flyttet inn i. På grunn av innbrudd, bråk fra forbipasserende og flomfare ved store nedbørsmengder, is og snø.Anonymous poster hash: 5d64d...73c 1
Anglofil Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Det har jeg bodd i selv, og synes det er helt greit. Ser på det bare som en stor fordel, spesielt med tanke på flytting, hvis man får barn osv. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hadde følt meg tryggere på bakkeplan, men så er jeg mer bekymret for brann enn innbrudd.Anonymous poster hash: 3413f...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Hva er forskjellen mellom å bo på bakkeplan i en leilighet eller å bo i en enebolig? Alle eneboliger er jo nødvendigvis på bakkeplan uten at jeg hører så mange som er bekymret for det.Anonymous poster hash: b75b4...2e0 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Det kommer helt an på beliggenhet. Ulemper med bakkeplan kan være økt innbruddsfare i forhold til en leilighet høyere oppe, samt økt innsikt. Om leiligheten ligger i et trygt strøk, og er vinklet slik at det ikke er noen innsikt, så spiller det liten rolle for min del. Forlemper med bakkeplan er at det er lett å komme seg ut om det begynner å brenne, samt at det kan være mulighet for hage rett utfor døra. Og man slipper bære ting opp og ned, ikke minst... (hilsen en som bor i 12 i en blokk med heis som står minst en gang i måneden) Anonymous poster hash: e95e0...899
Gjest celine Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har bodd på bakkeplan, og det var helt greit Dette var underetasjen i en blokk hvor plenen på baksiden var på et lavere nivå enn inngangspartiet på forsiden. (Vi hadde utsikt mot plenen på baksiden) Vi hadde ingen verandadør, men det gikk fint å "heise" ungene ut av vinduet når de skulle leke ute. Det samme gjorde naboen. Da vi flyttet opp i etasjene, ble det mye mer tungvint. Vi hadde forresten innbrudd i blokka en gang. Da klatret tyven opp til verandaen i første etasje (etasjen over vår) og brøt opp verandadøra der. Så man er ikke nødvendigvis sikret, selv om man bor lenger opp.
Gjest mirimi Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Syns det er helt greit å bo på bakkeplan, men ikke midt i en by som jeg gjorde. Ofte folk kikket inn vinduet og smilte, noen ganger vinket de
Gjest Gemini7 Skrevet 20. mai 2015 #14 Skrevet 20. mai 2015 Hva er forskjellen mellom å bo på bakkeplan i en leilighet eller å bo i en enebolig? Alle eneboliger er jo nødvendigvis på bakkeplan uten at jeg hører så mange som er bekymret for det.Anonymous poster hash: b75b4...2e0 Dette er helt sant! Og risikoen for innbrudd er antakelig høyere i en enebolig enn i en leilighet i 1. etg i blokk siden sistnevnte er mye mer "overvåket" av naboer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå