Maleficenta Skrevet 19. mai 2015 #61 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har Hellig Birma og Ragdoll, fantastiske katter! ellers kunne jeg tenkt meg Scottish fold og skookum Jeg vil ha en skookum. Noe så søtt.
Gjest Spook Skrevet 19. mai 2015 #62 Skrevet 19. mai 2015 Jeg vil ha en skookum. Noe så søtt. Ja, de er nydelige!
Maleficenta Skrevet 19. mai 2015 #63 Skrevet 19. mai 2015 Ja, de er nydelige! Men er litt bekymra for om disse sliter med ryggen? De var sånn kort i beina og lang som en dackshund så det ut som på bildet.
Gjest Spook Skrevet 19. mai 2015 #64 Skrevet 19. mai 2015 Men er litt bekymra for om disse sliter med ryggen? De var sånn kort i beina og lang som en dackshund så det ut som på bildet. Ja, de er nok dessverre mer utsatt for diverse helseproblemer... Katter er jo som kjent ikke dyr som normalt har korte ben, og så har jo denne lang rygg i tillegg. Kan tenke meg den har mye av de samme problemene som munchkin da den er en blanding mellom denne og La Perm.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #65 Skrevet 19. mai 2015 Er det en russian blue? De og er fine. Liker korthårede katteraser Nei, skal være British blue men tror ikke den er renraset... Hun gikk bort i fjor, kommer aldri ha en ny katt igjen. Ingen som kan ta hennes plass. Anonymous poster hash: f4e74...928 Anonymous poster hash: f4e74...928 2
Maleficenta Skrevet 19. mai 2015 #66 Skrevet 19. mai 2015 Nei, skal være British blue men tror ikke den er renraset... Hun gikk bort i fjor, kommer aldri ha en ny katt igjen. Ingen som kan ta hennes plass. Anonymous poster hash: f4e74...928 Anonymous poster hash: f4e74...928 Kondolerer. Er trist å miste et kjæledyr.. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2015 #67 Skrevet 19. mai 2015 Nei, skal være British blue men tror ikke den er renraset... Hun gikk bort i fjor, kommer aldri ha en ny katt igjen. Ingen som kan ta hennes plass. Anonymous poster hash: f4e74...928 Anonymous poster hash: f4e74...928 Hun var nydelig...helt nydelig.... Og med et ansikt som er veldig britisk korthår Ingen vil kunne ta den plassen hun bor i ditt hjerte, det rommet er opptatt og vil for alltid forbli opptatt. Jeg har en sort jeger som bor ett av rommene i hjertet mitt, det rommet er hans alene og det er opptatt. Lenge var det rommet så stort at det ikke var plass til en annen katts kjærlighet. Så kom alikevel den dagen hvor rommet hans var like fylt av ham, men hvor det viste seg at rommet hadde et naborom. Et naborom jeg ikke hadde lagt merke til fordi han bodde i sitt rom og ingen bodde på naborommet... På naborommet flyttet min funkjonshemmde hjertevenn inn, og i nok et rom er min Sorte Gentleman bosatt mens Frøken Fryd bor 'rett over gangen'. Og selv om de tre er her med meg hver dag, og vi puster den samme luft hele gjenger, så vil de alltid forbli boende ipå sine rom, også når den siste dag er over... Hjertet har mange rom...de er skjult inntil en dag noen med nøkkel kommer ruslende forbi og prøver nøkkelen 3
Rumle Skrevet 19. mai 2015 #68 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Nei, skal være British blue men tror ikke den er renraset... Hun gikk bort i fjor, kommer aldri ha en ny katt igjen. Ingen som kan ta hennes plass. Anonymous poster hash: f4e74...928 Anonymous poster hash: f4e74...928 For en nydelig pus Og kondolerer Endret 19. mai 2015 av Rumle 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #69 Skrevet 19. mai 2015 Skulle gjerne hatt en ragdoll eller maine coon. Fantastiske dyr. Jeg er mildt sagt forelska i denne katten, så søt og vakker samtidig: De er veldig søte.. men er dessverre avla opp til å bli "filledukker" og kan/bør ikke være ute, - og er dermed dømt til et liv i fangenskap. Anonymous poster hash: 79f76...226
Maleficenta Skrevet 19. mai 2015 #70 Skrevet 19. mai 2015 De er veldig søte.. men er dessverre avla opp til å bli "filledukker" og kan/bør ikke være ute, - og er dermed dømt til et liv i fangenskap.Anonymous poster hash: 79f76...226 trodde det gjaldt alle renrasede katter.
Auri Skrevet 19. mai 2015 #71 Skrevet 19. mai 2015 Hun ene min er komplett rasemix, men ser ut som en mindre versjon av ren skogskatt, kjempefascinerende. Hun har nok endel skogskatt i genene. Men søsteren hennes, som vi også har, likner ikke å skogskatt i det hele tatt, korthåret "vanlig" blandingskatt.
Devilheart Skrevet 20. mai 2015 #73 Skrevet 20. mai 2015 De er veldig søte.. men er dessverre avla opp til å bli "filledukker" og kan/bør ikke være ute, - og er dermed dømt til et liv i fangenskap. Anonymous poster hash: 79f76...226 Nja, det varierer vil jeg tro, avhengig av hvem som avler dem opp. Offisielle avlere bor vel på større hus med romslig (og avsperret) hage slik at kattene kan både være inne og ute uten riisko for andre fremmede dyr. Hvis jeg noen gang får meg enebolig med romslig hage, trenger det ikke mye til for å gjøre den brukervennlig for en ragdoll. Jeg syns ikke noe om at katter skal være innesperret inne hele tiden, selv om det klart finnes rene innekatter som aldri setter sine føtter utenfor døra.
palamina Skrevet 20. mai 2015 #74 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Syns Neva Masquerade eller colorpoint sibirkatt er så flotte. Men skal man ikke si høyt, for sibirmiljøet liker dem absolutt ikke. Men jeg syns at maske på en svær og tøff katt er utrolig kult. Var 8 kg sibiren jeg hadde, det er mye katt! Endret 20. mai 2015 av palamina
palamina Skrevet 20. mai 2015 #75 Skrevet 20. mai 2015 trodde det gjaldt alle renrasede katter. Selvfølgelig ikke, hvorfor skulle det det? Det tas like mye hensyn til bruk av friske og sunne dyr i rasekatt-avl som i hundeavl, om ikke mer. De fleste er akkurat like flinke musefangere som blandingskatter.
Maleficenta Skrevet 20. mai 2015 #76 Skrevet 20. mai 2015 Selvfølgelig ikke, hvorfor skulle det det? Det tas like mye hensyn til bruk av friske og sunne dyr i rasekatt-avl som i hundeavl, om ikke mer. De fleste er akkurat like flinke musefangere som blandingskatter. jeg tenkte ifh til tyveri.at noen vil stjele en og selge den
Kontormus Skrevet 20. mai 2015 #77 Skrevet 20. mai 2015 jeg tenkte ifh til tyveri.at noen vil stjele en og selge den Mange lar rasekattene sine gå ute. Kommer jo litt an på hvor en bor. Men reglene er slik at hvis en IKKE har stamtavle på katten, så er den for HUSKATT og regne. Sånn sett er ikke rasekatter spesielt attraktive å stjele. Men det er mange som ikke vet dette og tror de kan selge den som f.eks. Skogkatt eller Main Coon. Man må aldri kjøpe katter på Finn uten papirer som hevdes å være det ene eller det andre!
palamina Skrevet 20. mai 2015 #78 Skrevet 20. mai 2015 jeg tenkte ifh til tyveri.at noen vil stjele en og selge den Åja sånn ja, nei det tror jeg ikke er et stort problem akkurat. Er ikke verdt så mye uansett voksne rasekatter, og man slipper dem jo uansett ikke ut før de er 8mndr+.
Fame Skrevet 20. mai 2015 #79 Skrevet 20. mai 2015 Min rasekatt går ute. Ho trives ute og da skal ikke jeg tvinge ho inne i frykt for at noen KAN stjele ho 1
Fame Skrevet 20. mai 2015 #80 Skrevet 20. mai 2015 Åja sånn ja, nei det tror jeg ikke er et stort problem akkurat. Er ikke verdt så mye uansett voksne rasekatter, og man slipper dem jo uansett ikke ut før de er 8mndr+. Min er da verdt rundt 6000 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå