mariss Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg bestile to vaser fra Scandinavian Design Senter for ca. en uke siden. Noen dager etter bestillingen får jeg en mail fra nettsiden om at varen var utsolgt fra lageret (noe jeg ikke fikk beskjed om da jeg bestilte), noe som medførte en forsinket leveranse på rundt 2 mnd (!) Jeg vil altså ikke motta varen før i begynnelsen/midten av juli. Jeg ba om å få kansellert bestillingen eller få avslag i prisen. Det eneste de kunne tilby meg var 10% avslag på neste bestilling, noe jeg syntes er for dårlig! Hvilke rettigheter har jeg i denne saken? Kan jeg kreve å få kansellert bestillingen og refundert pengene? Dette skulle være en bursdagspresang, som nå blir svært forsinket, noe jeg ikke er interessert i. På forhånd takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Du skal ha fått et skjema for angrerett, så hvis det er mindre enn 14 dager siden du mottok dette så kan du bare fylle ut det for å anullere. Hvis du ikke har fått det skjemaet så har du enda lengre tid på deg til å angre. Anonymous poster hash: cee53...568
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Det er vel kun angrerettskjema dersom bestillingen ble gjort over telefon eller nett? Uansett, så kan du henvise til forbrukerkjøpsloven (søk den opp på lovdata.no) så lenge du kjøpte varen som privatperson. Mener å huske det er noe om forsinkelse der. Anonymous poster hash: 30c4e...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå