Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at naboene skyter fugler, har hørt skudd og funnet endel døde fugler. En gang satt jeg ute i hagen, hørte skudd og så en fugl fløy avsted (større fugl, så hørte vingeslagene). Det er skjærer og duer det går i for det meste.

Er det lov??

Anonymous poster hash: ee7a1...e1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytttttttt

Skrevet

Gooogle!

AnonymBruker
Skrevet

Gooogle!

Svar på tråden, eller finn deg noe annet å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Alle dyr og fugler er fredet i hekkesesongen og når de får unger. Det er dessuten ulovlig å jakte i tettbygd strøk uansett årstid.

Anonymous poster hash: ae3fb...8a6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er regler for bl.a. hva man kan skyte, hvilke våpen som er lov å bruke, og man må ha kvalifisert seg til å drive jakt (stå i jegerregisteret). Siden du gir så få opplysninger er det umulig for oss å vurdere om det blir brutt noen regler. Det eneste du kan gjøre hvis du tror det er ulovlig er å melde fra til politiet og/eller en dyrevernorganisasjon.

Anonymous poster hash: ab882...f92
Skrevet

Her finner du gjeldende regelverk for når en kan jakte på de enkelte artene.

Om en jakter på due eller skjære i disse tider vil jeg anbefale deg å ringe til viltforvaltningen i kommunen og hørt om han har fått skadefellingstillatelse. Men kan egentlig ikke tenke meg at det er tilfelle. Snakk med naboen du også før du eventuelt varsler lensmann, for jakt i disse hekketidene er ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet

Det er såklart regler om dette!

BUFEdommen er kanskje også ok å lese.

Anonymous poster hash: 8171b...1fe
Gjest Money
Skrevet

Bruker å skyte på måsene med luftgevær. Dette er etter å ha låget i senga i en time å hørt på det forbaska gnålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...