AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg og min mann har fått innkallelse til IVF i slutten av Juni! Vi har vært gjennom alt via gynokolog, men nå er neste steg videre samtale med ivf avdelingen på sykehuset! Det jeg lurer på er : 1. Hva skjer på første møte/samtale med avdelingen på sykehuset? 2. Dagen vi skal inn er midt i min mensenperiode. Hvor lang tid tar det før jeg begynner på hormoner osv og til egguttak/innsetting av egg? Dette er jo litt før ferien begynner (går ut i ferie i modten av juli og reiser utenlands). VIl dette klaffe med at jeg allerede har fått satt inn egg eller burde jeg ringe å prøve å få time før eller senere? På forrhånd, tusen takk for hjelpa! :D Anonymous poster hash: 3374e...be0
Biloba Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Hei! Jeg og min mann har fått innkallelse til IVF i slutten av Juni! Vi har vært gjennom alt via gynokolog, men nå er neste steg videre samtale med ivf avdelingen på sykehuset! Det jeg lurer på er : 1. Hva skjer på første møte/samtale med avdelingen på sykehuset? 2. Dagen vi skal inn er midt i min mensenperiode. Hvor lang tid tar det før jeg begynner på hormoner osv og til egguttak/innsetting av egg? Dette er jo litt før ferien begynner (går ut i ferie i modten av juli og reiser utenlands). VIl dette klaffe med at jeg allerede har fått satt inn egg eller burde jeg ringe å prøve å få time før eller senere? På forrhånd, tusen takk for hjelpa! :DAnonymous poster hash: 3374e...be0 Vi har ikke hatt vanlig forsamtale, hadde privat utredning og behandling samme sted. Forsamtale pleier vel ellers å inneholde innvendig ul, evt ny sædprøve ved behov, informasjon og sprøyteopplæring. Evt også samtale om dere, om det er personlige problemer som gjør at dere ikke kan bli igjen for behandling nå. De fleste klinikkene har en periode med sommerstengt for at personalet skal avvikle ferie. Hvis du skal ha kort regime uten spray, starter du sprøyter på dag 2 eller 3 etter første mens dag, og er klar til egguttak oftest innen 2 uker, innerst 2-5 dager senere. Du kan teste ca 2 uker etter uttak. Skal du ha langt regime starter du med spray på syklusdag 20 el 21, sprayer i minst 2-3 uker, deretter sprøyter + spray i litt under 2 uker før egguttak. Innsett og test som ellers. Når dere får starte er avhengig av kapasitet før sommeren. Når det velges spray kan spray perioden forlenges for å få din syklus til å passe med ledig kapasitet, mens hvis du har kort regime styres oppstart helt av syklus. Det kan være ventetid på oppstart. Det hender også at klinikklegen vil ha mer utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå