AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Min mor på 65 har pådratt seg et leit eksem og jeg har lenge oppmuntret henne til å oppsøke sin lege,noe hun ikke har gjort og jeg tenker ja da er det ikke mer jeg kan gjøre når hun ikke vil. Prøvde meg igjen i dag med forsiktig oppmuntring at hun burde få tatt diverse viktige prøver( som hun ikke ante om var tatt) men som hun sier at legen vet nok hva han har gjort ved tidligere konsultasjoner ,dermed er det ingen vits i å spørre siden legen vet best. Hun tok det opp og dermed følte jeg jo for å komme med et forslag til behandling. Plutselig utbryter hun:" Det er viktig å ikke snakke en lege imot" (Altså spør legen om noe for da sår man tvil om dennes kompetanse) Hun har alltid hatt denne innstillingen. Nå var eksemet bare et eksempel og ikke det jeg egentlig ville diskutere.. Kan ellers igrunn ikke si noe annet enn at grunnholdningen hennes er ekstremt ødeleggende både for henne og omgivelsene. Anonymous poster hash: 0701e...122
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Dennes? Er mannen et intetkjønn? Det er ikke dumt å spørre legen sin spørsmål. Viser han seg til å være inkompetent bør henne bytte lege. Legen min spør meg hva jeg tror det er, etter å ha beskrevet symptomene, for å få en indikasjon på hvilken ende han kanskje bør begynne i, noe han bare tar til vurdering. Så siden det er så dårlig kjemi mellom pasient og lege, bør det jo kanskje vurderes å bytte lege uansett.Anonymous poster hash: 2114c...07f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 hehe, kjenner det sååå igjen. Jeg er ikke lege, men jeg har en profesjon der jeg utreder barn i forskjellige bydeler i Oslo. Det er så påfallende når jeg er på vestkanten at de alltid stiller spørsmål/diskuterer resultatene med meg, dette setter jeg som regel pris på da de jo sitter med masse kunnskap om sitt barn som jeg ike har. Når jeg gjør utredninger på oslo øst så sitter folk stille og lytter til hva jeg har og si, før jeg spør om de har noen spørsmål/noe å legge til etc. det har de som regel ikke, de sier takkog tar hatten sin og går. Gjett hvem som får mest ut av en konsoltasjon med meg? Det oppleves noen ganger slitsomt å forholde seg til mennesker som ikke har den holdningen til autoriteter, samtidig som det er spennende. De tør å kreve noe, og ser seg ikke blind på min profesjon. Det er synd å si det men de som krever noe får bedre/mer behandling. Sånn er det jo i helsevesenet også. De som har minst bruk for et gratis offentlig helsesystem (resurssterke mennesker) får mest/best behandlig, og mest tilbake for sine skattepenger. Anonymous poster hash: 84982...c13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå