AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei Vi bor per dags dato i Oslo, men vurderer å flytte til Trondheim pga jobbsituasjon, og for å komme noe nærmere familien i Nordland. Har tre barn på 1,3 og 6 år. Lurer på følgende: - hvilke bydeler er fine å bo i? Vi verdsetter friluftsliv og nærhet til marka, minst mulig asfalt. - er det lett å bygge seg opp et sosialt nettverk med andre? Lett å bli kjent med folk? Anonymous poster hash: 6004e...691
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Ville bosatt meg på Byåsen om dere er glade i marka. Bymarka er rett utenfor stuevinduet. Øst-siden med Lade,Ranheim,Strindheim osv har også fine turområder,men der er det mer sjø enn skau:)Anonymous poster hash: 5420e...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Brattberg og Jonsvatnet er nært naturen og marka. Anonymous poster hash: af554...cfd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Det er vell barn og slikt å finne overalt.. Jeg bor i Trondheim selv i heimdalsområdet, her har man jo mulighet til skogstur og shopping i nærheten. Men utrolig fint på byåsen, der har man utrolig mange muligheter med tanke på natur og mulighet til å få et hus med store hager og for ikke å snakke om badeplasser i ferskvann. Lade er også en fin plass synes jeg selv, der har man jo sjøen i tillegg, men litt dyrere å bo der enn andre plasser daAnonymous poster hash: 6b276...2e3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Lade er utrolig flott. Sentrumsnært, gode bussforbindelser og alt av tilbud (kjøpesenter etc). I tillegg flotte turområder langs sjøen, men det er jo mer begrenset enn Byåsen sånn naturmessig. På Byåsen har man jo hele Bymarka i nærheten. Selv synes jeg det er deilig at tulipanene spirer her på Lade, selv om det er høye brøytekanter på Byåsen, men er dere glade i å gå på ski, er nok Byåsen bedre! Anonymous poster hash: e72ab...19e
Sølvrosen Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Stinda, Steinan og det området er også fint. Der er det nærhet til Estenstadmarka som også har gode turmuligheter og badevann. Våren kommer tidligere på den siden av byen enn på Byåsen. Hvis dere er veldig glade i ski er imidlertid Bymarka bedre, men busstilbudet er så godt at det ikke gjør så mye forskjell. Risvollan er også nær Estenstadmarka, selv om det er litt lengre til dammene. Fra Risvollan går det buss til Bymarka via sentrum.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Vi bor på Huseby, nært marka og veldig god bussforbindelse til byen. Har butikk, lege, barnehage, treningssenter+++ like i nærheten. Trives veldig godt og kommer aldri til å flytte Anonymous poster hash: 8ccc9...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå