AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg tror jeg er blitt smittet av en kjønnssykdom så skal teste meg for dette. Har aldri gjort det før og lurer på hvordan det foregår. Jeg har sosial angst så klarer ikke å gjøre noe hvis jeg ikke vet nøyaktig hva som skjer. Er det noen som kunne forklart meg detaljert hvordan det foregår? Jeg er for gammel til å gjøre det på helsestasjonen. Er jente om det har noe å si. Anonymous poster hash: 49779...e0a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Det kommer an på hvilken kjønnssykdom du skal sjekke deg for. Er det klamydia trenger du bare ta en urinprøve og levere den. Noen helsestasjoner bruker også en slags q-tips som du selv bare stikker litt inn og rører litt rundt. Skal du sjekke deg for herpes eller kjønnsvorter tar de en titt på det. Anonymous poster hash: f8213...46d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg tror jeg er blitt smittet av en kjønnssykdom så skal teste meg for dette. Har aldri gjort det før og lurer på hvordan det foregår. Jeg har sosial angst så klarer ikke å gjøre noe hvis jeg ikke vet nøyaktig hva som skjer. Er det noen som kunne forklart meg detaljert hvordan det foregår? Jeg er for gammel til å gjøre det på helsestasjonen. Er jente om det har noe å si. Anonymous poster hash: 49779...e0a Generelt: Chlamydia - urinprøve og/eller "swab" (prøve med bomullspinne i vagina) Gonoré - swab - sendes til dyrkning. HIV og øvrige tas med blodprøve. En swab-prøve undersøkes gjerne under mikroskop for å se etter betennelsesceller.Anonymous poster hash: 3e4c2...018
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hvis du må vite AKKURAT hvordan det foregår, så burde du ta en telefon til legen der du skal teste deg, hvis det f.eks er klamydia. Det testes jo på ulike måter. Anonymous poster hash: be51b...42b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hvis jeg vil teste meg for klamydia med urinprøve. Må jeg til legen, så får jeg urinprøveglass der, så bruker jeg det og leverer det til legen, og så får jeg svar senere? Eller kan man ha med seg urinprøve selv så man slipper å ta det der? Anonymous poster hash: 49779...e0a
peppermyntete Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Hvis jeg vil teste meg for klamydia med urinprøve. Må jeg til legen, så får jeg urinprøveglass der, så bruker jeg det og leverer det til legen, og så får jeg svar senere? Eller kan man ha med seg urinprøve selv så man slipper å ta det der?Anonymous poster hash: 49779...e0a Du kan ha med prøven selv, kjøp glass på apoteket. Men hvis du ikke tar med så får du en sånn q-tip som du tar med deg på toalettet og "roter rundt med" i skjeden noen sekunder og leverer på labben.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Er det ikke vanlig å teste seg for alt på en gang? Hva er vitsen med å bare teste seg for en sykdom hvis man kan ha noen andre? Da vet man jo ikke om man er sykdomsfri. Anonymous poster hash: 49779...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Kan man teste seg hvis man har litt blødninger? Dette kom sammen med symptomene til kjønnssykdommer. Kanskje litt dumt om den q-tips tingen blir full av blod, eller om det er blod i urinen? Anonymous poster hash: 49779...e0a
VampireLadyXXL Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Hvis du må vite AKKURAT hvordan det foregår, så burde du ta en telefon til legen der du skal teste deg, hvis det f.eks er klamydia. Det testes jo på ulike måter. Anonymous poster hash: be51b...42b Telefonsamtaler kan ofte være det verste for mennesker med sosial angst. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 Lurer på det samme. Har hatt ubeskyttet sex med ny partner, og vil teste meg for "alt". Hvordan gjøres dette på sykehuset? Har lest at man bare møter opp og trekker en kølapp på Haukeland, men hva skjer deretter? Noen som har gjort dette? Må man si hva man skal når det er sin tur, eller vet de dette allerede ut fra kølapp-systemet? Anonymous poster hash: 5b950...92c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 Det vanligste nå for tiden, er at legen gir deg en vattpinne. Legen kommer til å forklare deg grundig hvordan dette skal utføres. Deretter skal denne vattpinnen opp i skjeden, for å så puttes tilbake i en slags beholder. Det kan hende at vattpinnen skifter farge når du har gjort dette - men det er ikke noe farlig Så leveres denne til legen. Deretter tar det vel ca. en uke å få svar. Jeg husker jeg gruet meg veldig til dette jeg og, men det er virkelig ikke noe problem - og det kommer til å være en lettelse å ha gjort det. Lykke til - dette går fint! Anonymous poster hash: db854...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå