AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei. Jeg skal ha nytt internett men jeg har ikke peiling på internett jungelen. Ser på film og serier, leser nyheter, email og laster opp bilder til face og instagram daglig. Vil gjerne ha mulighet til å ta med meg nettet på lengre reiser men om det er billigere med stasjonær velger jeg kanskje det bort. Hvilke internett bruker dere og hvor mye koster det? Er det fri bruk?Anonymous poster hash: 700b1...e05
-Jiinxs- Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Hvis du vil ha med nettet så må du ha et mobilt bredbånd som kommer med begrenset mengde data du kan laste ned pr mnd. Du kan også bruke mobilen din og det abonnementet du har der og dele det med f.eks en laptop. Men det kommer også med begrenset bruk pr mnd. Internett for bolig har "fri bruk" Jeg bruker NextGenTel 299.- "fri bruk".
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Titter på mobilt bredbånd m hos telenor. Er det et greit tilbud?Anonymous poster hash: 700b1...e05
-Jiinxs- Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Titter på mobilt bredbånd m hos telenor. Er det et greit tilbud?Anonymous poster hash: 700b1...e05 Spørs hvor mye data du vil ha i mnd. Ser ut som at du får med en liten miniruter med Telenor, hos NextGenTel får du kun et simkort og så bruker du enhetens 3g/4g. Der koster forresten 5gb 149 kr pr mnd.
Britt Banditt Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hvis du streamer film og serier daglig så er ikke mobilt bredbånd noe for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Film og serier er kun på nrk. Holder det med 5 mg altså?Anonymous poster hash: 700b1...e05
-Jiinxs- Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Film og serier er kun på nrk. Holder det med 5 mg altså?Anonymous poster hash: 700b1...e05 Hva mener du med at de er kun på nrk? Om du bruker nettet og ser filmene på nrk sin side så går det under datatrafikk. Hvis du skal stream så ville jeg ikke anbefalt mobilt bredbånd i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Ja jeg streamer ikke filmer derfor jeg lurte?Anonymous poster hash: 700b1...e05
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Hvor mye datatrafikk går det til ca 3 timer med film og serier i uka?Anonymous poster hash: 700b1...e05
-Jiinxs- Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 leser nyheter, email og laster opp bilder til face og instagram daglig Om du bruker nettet til kun det så skal 5gb være mer enn nok. Hadde kanskje holdt med 3gb
-Jiinxs- Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Hvor mye datatrafikk går det til ca 3 timer med film og serier i uka?Anonymous poster hash: 700b1...e05 Netflix sier dette. Jeg antar at du kan velge kvalitet på NRK sin sider også. Så da har du en liten pekepinne. Adjust your data usage settings Adjusting the data usage settings for your account is the easiest way to reduce the amount of bandwidth used while watching Netflix. There are 4 data usage settings to choose from, each estimate below is per stream: Low (0.3 GB per hour) Medium (SD: 0.7 GB per hour) High (best video quality, up to 3 GB per hour for HD, 7 GB per hour for Ultra HD) Auto (adjusts automatically to deliver the highest possible quality, based on your current internet connection speed) https://help.netflix.com/en/node/87
Gjest 82girl Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 http://www.nextgentel.no/privat/hjelp/faq/hvor-mye-kan-jeg-surfe/
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Ok, takk da skjønner jeg mere Takk for hjelpen :)Anonymous poster hash: 700b1...e05
Kamikatze Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Hvor mye datatrafikk går det til ca 3 timer med film og serier i uka?Anonymous poster hash: 700b1...e05 Med minste oppløsning, som gir noenlunde akseptabel kvalitet på vanlig PC-skjerm må du regne med ca. 600 MB pr time HD 720 320 MB pr time i 480 Senker du kvaliteten slik at bildet blir uskarpt, men ennå litt brukbart kan du komme ned mot 200 MB i timen med i 240. Siste tallet er antall pixler i høyden (tilsvarende linjer på gamle TV-apparater). Vil advare litt mot såkalt mobilt bredbånd som fastnett. Det blir fort dyrt hvis du trenger mer data. Dessuten er dekningskartet ofte bare skryt som fungerer under optimale forhold utendørs. 4G-hastigheten du tror du får, blir kanskje 3G. Hastigheten kan også synke dramatisk under "prime time" som er den tiden på kvelden rundt 20-22 hvor "alle" surfer, ser nyheter og film. Synd fastlinje er såpass dyr, som den er. Telenor tar mer enn det dobbelte for laveste hastighet fastlinjebredbånd enn for 5GB/mnd mobilpakke. Det lureste er nok å lete etter det rimeligste fastlinjebredbåndet du finner. Med litt flaks og et års binding, finner du kanskje en kampanje som krymper kostnadene. Bruk heller mobilen for alt den er verdt i ferien. Spar mobilkapasitet ved å koble mobilen mot wifi mens du er hjemme og på jobb, og spar på mobildatakapasiteten. Last heller ned hjemmefra til minnekortet, hvis det er programmer du vil se, og samle opp til turen. Selv har jeg noen lydbøker og dokumentarprogrammer liggende på kortet, som jeg vet at jeg liker. Så er de der den dagen jeg trenger dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå