Gå til innhold

To rammebadrasser til èn seng - hvordan unngå grop?

Drømmespill

Anbefalte innlegg

Hei.
Samboer klager på sengen vår, den består av 2 enkeltsenger satt sammen, med overmadrass. Men han havner alltid i "gropa", og sover ikke særlig godt. Vi er studenter og har ikke penger til å kjøpe ny seng, og heller ingen mulighet for å frakte den. Er det noen som har noen smarte løsninger, vi er garantert ikke de eneste med denne sengeløsningen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har den løsningen, og har ikke noe grop. Hvor tykk overmadrass har dere? Og har dere festet sengene skikkelig sammen? Eller har dere bare satt dem inntil hverandre?

Anonymous poster hash: 149ca...6fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den løsningen, og har ikke noe grop. Hvor tykk overmadrass har dere? Og har dere festet sengene skikkelig sammen? Eller har dere bare satt dem inntil hverandre?

Anonymous poster hash: 149ca...6fe

De er festet godt sammen, men den ene har blitt brukt mer enn den andre, så jeg tror det kan være årsaken. Er IKEA-rammemadrasser, de buer litt ned på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Dobbel overmadrass.

Det har vi, men det er fortsatt grop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stripse sengene tett sammen og tykk (eller to) overmadrasser. Er det fortsatt grop mellom sengene, da er sengene heøt utslitt og har lite støtte i kanten. Forsøk da å snu dem, så det som nå er sengekant blir midten. Fortsatt grop? Nye senger må nok til.

Anonymous poster hash: 58d21...80a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vi, men det er fortsatt grop...

Det funker hos oss, men har også stripsa sammen sengebena som AB over her foreslår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snudd sengene nå, og stripset dem sammen, så får vi se i kveld hva han synes :)
Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det finnes egne beslag som en bruker til å skru sengene sammen.

Jeg har brukt det og sengene sitter som støpt.

Nedligget, dyp grop derimot får en ikke bukt med før en kjøper nye senger.

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kontinentalseng med to rammemadrasser satt sammen med beslag og overmadrass. Vi snur både rammemadrassene og overmadrassene jevnlig, men får likevel grop. Fikk alt nytt på reklamasjon for en stund siden - nå har vi grop igjen!

Jeg skal ha SENG med ramme og bunn neste gang! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg har to rammemadrasser med hver sin overmadrass. Valgte å sy overmadrassene sammen (grovt, for hånd) og de har holdt seg o mange år. Rammene er festet til hverandre med en klemme, så hele senga virker som en stor seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...