AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg har ikke sovet på flere dager, merker kroppen er sliten, men får ikke sove når jeg legger meg. Har ligget i sengen siden kl. 00.00, men har ikke sovet et eneste sekund. Har aldri opplevd dette før, og er rimelig irritert. Det hjelper jo ikke at en leser på nett at et friskt menneske kan begynne å hallusinere/bli psykotisk uten søvn. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: c6451...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Del Skrevet 18. mai 2015 onanere Anonymous poster hash: 3609a...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 18. mai 2015 #3 Del Skrevet 18. mai 2015 Ringe fastlegen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg har ikke sovet på flere dager, merker kroppen er sliten, men får ikke sove når jeg legger meg. Har ligget i sengen siden kl. 00.00, men har ikke sovet et eneste sekund. Har aldri opplevd dette før, og er rimelig irritert. Det hjelper jo ikke at en leser på nett at et friskt menneske kan begynne å hallusinere/bli psykotisk uten søvn. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: c6451...5e5 Du må ringe lege når det åpner.Anonymous poster hash: affd7...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest devy79 Skrevet 18. mai 2015 #5 Del Skrevet 18. mai 2015 Ring legekontoret når det åpner og si at det er en hastesak. Du må sove,forhvis ikke blir du psykotisk. Hilsen ei som har vært der. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. mai 2015 #6 Del Skrevet 18. mai 2015 Ikke jeg heller, ikke sovet på 2 døgn. Ja, man begynner å hallusinere, men det er virkelig ikke så ille som det høres ut som. Man bare ser skygger som kan forme seg som et menneske om man stirrer lenge Som når man f.eks prøver å se igjennom gardinene for å se om noen er utenfor. Men det er ikke det verste, det er at man skvetter av alt som er verst. Mellom skvetting og forming av mennesker har hjernen fått nok av negative følelser, så man begynner å le av alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Del Skrevet 18. mai 2015 Ringe fastlegen Men hva skal jeg si? Jeg har ikke fastlege her jeg nå bor, og får vel ikke akutt-time på grunn av det. Frustrende er det, er så irritert at tårene renner. Anonymous poster hash: c6451...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Del Skrevet 18. mai 2015 Du må ringe lege når det åpner.Anonymous poster hash: affd7...7dc Har dessverre ikke fastlege her, men hvis jeg kontakter lege, hvilken hjelp vil jeg få? Ring legekontoret når det åpner og si at det er en hastesak. Du må sove,forhvis ikke blir du psykotisk. Hilsen ei som har vært der. Håper det ordner seg for deg. Har aldri opplevd dette før, og ble så skremt da jeg leste at en kan bli psykotisk. Kan du fortelle meg hva jeg kan gjøre, utenom å kontakte lege? Tok en sovepille for én time siden, men har fremdeles ikke fått sove. Er så irritert at jeg gråter. Anonymous poster hash: c6451...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Del Skrevet 18. mai 2015 Ikke jeg heller, ikke sovet på 2 døgn. Ja, man begynner å hallusinere, men det er virkelig ikke så ille som det høres ut som. Man bare ser skygger som kan forme seg som et menneske om man stirrer lenge Som når man f.eks prøver å se igjennom gardinene for å se om noen er utenfor. Men det er ikke det verste, det er at man skvetter av alt som er verst. Mellom skvetting og forming av mennesker har hjernen fått nok av negative følelser, så man begynner å le av alt. Det høres ikke bra ut. Har du opplevd dette før, og hva gjør du for å få sove? Har nemlig ikke vært gjennom dette før, hva i søren er det som skjer med kroppen når den nekter å sove? Har vært på jobb i tillegg, og kjenner kroppen er sliten, men sove vil den ikke. Anonymous poster hash: c6451...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Del Skrevet 18. mai 2015 Skal på jobb i 3-tiden. Kan jeg dra på jobben? Anonymous poster hash: c6451...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest devy79 Skrevet 18. mai 2015 #11 Del Skrevet 18. mai 2015 Kjære TS. Ring legevakta hvis du ikke har fastlege.Forklar over tlf hvordan situasjonen er og at du trenger å se en lege. Kanskje kan han skriv ut noe som kan hjelpe, evt noe beroligende e.l.Å gå så lenge uten søvn er farlig, jeg ble psykotisk pga det for noen år siden. Lag deg en kopp te og legg deg ned på ryggen og pust med magen. Er det noe som ligger bak det at du ikke har fått sovet? Hvis det er det,bør du si det til legen dom du forhvis får snakke med. Hvis jeg var drg ville jeg ikke gått på jobb. Heller konsentrert meg om å få søvn. Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 18. mai 2015 #12 Del Skrevet 18. mai 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Del Skrevet 18. mai 2015 Skal på jobb i 3-tiden. Kan jeg dra på jobben?Anonymous poster hash: c6451...5e5 Du bør ikke gå på jobb, du må til legevakten å få noe for å sove. Anonymous poster hash: affd7...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #14 Del Skrevet 18. mai 2015 Skal på jobb i 3-tiden. Kan jeg dra på jobben? Anonymous poster hash: c6451...5e5 Det avhenger helt av hva slags jobb du har. Og du sier også at du ikke har sovet på "flere dager", hva betyr det? To, tre fire, fem? Anonymous poster hash: 52725...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Del Skrevet 18. mai 2015 Psykotisk? Jeg har tidligere ikke fått sove på mange døgn sammenhengende og jeg ble ikke psykotisk, bare veldig trøtt og sliten. Anonymous poster hash: fad87...879 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #16 Del Skrevet 18. mai 2015 Psykotisk? Jeg har tidligere ikke fått sove på mange døgn sammenhengende og jeg ble ikke psykotisk, bare veldig trøtt og sliten.Anonymous poster hash: fad87...879 Du kan bli psykotisk. Har du prøvd med varm melk? Jeg har funnet ut at om jeg tar en Serotex (på resept og ikke varseltrekant på medikamentet) og en kopp varm melk kan hjelpe meg inn i søvnen, har tette gardiner på soverommet slik at det ikke slippes inn lys i tillegg. Når jeg har gått i flere døgn uten søvn blir det fult av katter her (fryktelig glad i katter så det gjør ingenting, foruten at det er ubehagelig), ser gråe katter som går bak ting i stua. Bak lenestolen og bak to seteren er de ofte! Anonymous poster hash: e6697...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #17 Del Skrevet 18. mai 2015 Gjør 4-7-8 teknikken! Helt vidunderkur! Google det for mer info. Kort innføring er: 4 sekunder pust inn, hold pusten i 7 sekunder , og pust ut gjennom munnen i 8 sekunder. Man kan sovne på under et minutt med denne teknikken selv de med insomnia. Hemmeligheten her er at når du puster dypt, spesielt dypt utpust, så slapper musklene i kroppen mer av, og når man konsentrerer seg om både det å puste og å telle så har ikke tankene plass til å tenke på masse flere ting. Begynner du å tenke på flere ting så begynner du å telle på nytt og setter 100% fokus inn i tallene. eeenn toooo treeee fiiiire..... Da vil hjernen etter kort tid bli så tankeløs at den skrur seg av som er det som trengst for å få sove. Anonymous poster hash: 697bb...a7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 18. mai 2015 #18 Del Skrevet 18. mai 2015 Gått 4 døgn uten å sove, ble ikke psykotisk. Jævlig slitsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerbit Skrevet 18. mai 2015 #19 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg sov ikke på nesten 3 døgn en gang pga influensa og fikk sovetabletter på resept. De hjalp meg til å få ro i kroppen den natta og jeg sov ihvertfall noen timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #20 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg gikk litt for lenge uten søvn en gang. Skjønte det hadde gått for langt når jeg lå nærmest paralysert på senga og løste ligninger i taket, uten å styre noen av tankeprosessene bevisst. Viste seg at jeg hadde noen infeksjonssykdommer, og løste seg greit etter det. Legebesøk hjalp, med andre ord. Anonymous poster hash: f5f7f...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå