Gå til innhold

Hva koster det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min kjære har bestemt oss for å begynne å spare til bryllupet allerede nå. Bryllupet står ikke før 30.07.05, men det er greit å spare litt underveis.

Men hva koster det hele?

- Vi regner med å være ca 90 til middag + 30 kaffegjester.

- Middagen blir antagelig bestilt av stedets leverandør, forrett/middag/dessert, med brus/vann og hjemmebrygget øl til.

- Kaffe og likør til kaffen

- Bryllupskaka blir bestilt, resten av kakene ordner slekt og venner med.

- kjøpe/leie brudekjole og 1-2 brudepikekjoler

- kjøpe/leie klær til brudgom.

- innbydelser

- borddekorasjoner og annen pynt

- leie av hus (1500,-)

- fotografering inkl takkekort

- folk på kjøkkenet/servitører

- nattmat (spekemat?)

- frisør og sminke

- brudebukett og andre blomster

Er det noe jeg har glemt nå? Mye av dette er VELDIG ca og "antageligvis", men går det an å komme med et overslag på hva dere tror dette totalt kan koste? Og hva må man regne med pr kuvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare fortelle hva hva vårt bryllup kostet sånn ca.:

Kirke og prest: 1800

Lokale: 4000

Ringer:1600 (smeltet om foreldres gifteringer)

Mat/kokk/serveringshjelp til 65: 26000

Bryllupskake: 2000

Sminke til meg og barbering til han: 1500

Brudekjole:7000(mamma sydde skjørt, fikk korsett-overdel sydd profesjonelt)

Undertøy/sko/smykker:1500

Brudebukett,3 knapphullsblomster og andre blomster:ca. 1000

Leie av sjakett til han + to brudesvenner: 3600

Brus,øl og blandevann: ca. 3500

Cognac,vodka,gin,whisky: Aner ikke

Duker,servietter,serviettringer/bordkort,invitasjoner,lys,pynt og diverse småtteri:ca. 2500

-Vi hadde ikke profesjonell fotograf, men en venn som er kjempeflink. Betaler bare for fremkalling.

-Nattmaten fikk vi gratis

-Soloinnslag i kirken,bil og brudesuite fikk vi gratis eller som gave. Ga en flaske cognac som takk.

Vi hadde altså innleid kokk. For forrett og middag betalte vi 280 pr. kuvert (kokkens jobb inkludert). Desserten ordnet vi selv, det ble endel billigere (is med bringebær og blåbær)

hmmm, det er det jeg husker i farta...lykke til med planleggingen!

Skrevet

Jeg har laget et regnestykke på hva vi betalte som ligger her et eller annet sted. Du finner det sikkert om du søker.

Vi hadde 87 gjester til middag og betalte ca. 120 000 kr for bryllupet. Det var uten bryllupsreise.

Skrevet

Har fått kuvertpris på tre-retters kr 210 - 230 avhengig av type kjøtt. Hovedrett serveres 2 ganger. Da er også kokka inkludert, og hun tar det grøvste og meste av oppvasken etter middagen også. Er fornøyd med den prisen!

Skrevet

Send meg en PM med mailadressen din, så kan jeg godt sende deg budsjettet vårt?

Vi betaler ca. 95 000,- for 72 gjester, alle til middag.

Dette inkl. absolutt alt, utenom bryllupsreisen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk, takk, takk, takk, takk, takk, takk, takk!

Dette var så bra! Nå har vi satt opp et budsjett for vårt bryllup. Sånn som det ser ut helt sånn foreløpig; ca 90000,- for 90 middagsgjester + ca 20 ekstra til kaffe. uten bryllupsreisa, den skal vi uansett ta senere.

Skrevet

Vi hadde 55 gjester, alle til middag.

Hele festen kom på 17.000 kr!!! (Bryllupsreise og kjole ikke inludert da...)

Alle gjestene var kjempefornøyde...

:enig_animasjon:

Skrevet

Jandia: Det var ikke dyrt!

Har du lyst til å dele noen tips om hvordan holde kostnadene nede?

Skrevet

Ja det kan jeg sikkert. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva alt kosta da min mor og svigermor gjorde det meste av innkjøp. :P

Men, vi handla omtrent all alkohol i sverige og danmark.

Brus, vann og lettøl handla vi på tilbud (type 6.90 pr flaske, og 3.50 pr. lettølflaske).

Mat (koldtbord) bestilte vi fra et selskap som driver med salg av mat til koldtbort og slikt (husker ikke navnet her og nå), fikk det også noe billigere enn vanlig da svigermor kjenner sjefen. Ellers så lagde vi endel gode salater og kjøpte inn ost og kjeks og litt sånt i tillegg til den andre maten.

Kaker fikk vi av tanten min i gave (hun lagde 6 stk dagen før). Bryllupskaka kjøpte vi på Baker Brun til 900 kr (2 etg og VELDIG god).

Dekorasjon var rosa roser som vi kjøpte hos Våre Nye Landsmenn, og her pruta visstnok min svigermor ganske mye. Vi kjøpte maaaange roser og det ble visstnok ikke dyrt i det hele tatt i forhold til vanlig butikkpris.

:danse:

Andre dekorasjoner (som lys, servietter etc) ble kjøpt inn på Nille (og andre billige steder). Duker til bordene var stoff kjøpt på Grønland i en innvandrersjappe som min mor sydde til. Ble utrolig bra.

Hmm... Musikk, mannens onkel spilte og sang hele kvelden.

Tja... kommer ikke på noe mer sånn i farta. Spør bare om det er noe dere lurer på. :enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...