Gå til innhold

Er kvinner iferd med å miste sin identitet ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant et innlegg til ettertanke........

Det er vel antagelig ikke bare meg som synes at likestillingshysteriet har gått både altfor langt og lenge.Likeverd-ja men likestilling umulig.Hvordan kan man likestille en ku og en okse ?Ei heller en mann og en kvinne Forskjellene er der og bør være det.Kvinner er iferd med å bli kopier av menn (altså ingen orginaler)

Det kvinner i alle år har kritisert mannen for, er hun iferd med å kopiere .Man kan jo undres hvorfor.Både hva og hvorfor hun har kritisert,men også hvorfor hun da til tross for sin kritikk,kopierer det.

Men hvordan kan man tro at man kan likestille noen som må kjønnskvoteres ? Hvordan kan man likestille noen som alltid vil tape i alle konkuranser med menn ?

De myke menn hun søkte på sytti og åttitallet har hun forlengst funnet,giftet seg med (bodd sammen) og forlatt.Først og fremst fordi han var ingen MANN.

Må man importere virkelige kvinner for at etterslekten fortsatt skal kunne oppleve forskjellene ?

For å sitere John wayne: Jeg er så glad jeg har levet i en tid hvor menn var menn og kvinner fortsatt var kvinner.

Og hvis noen skulle være i tvil:Orginalen vil alltid være bedre enn kopien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke enig i at kvinner kopierer menn. Jeg er heller ikke enig i at menn har felles kritikkverdige trekk.

Ledere har tradisjonelt hatt en del felles trekk, bl.a. det at de ER menn og helst vil HA menn som mellomledere/etterfølgere. Rett og slett fordi "det alltid har vært slik".

For å kunne konkurrere har en del kvinner vært nødt til å gå inn i denne tradisjonelle lederrollen med de kriteriene som tradisjonelt har vært der for ledere. At de dermed blir oppfattet som maskuline, mener jeg er feil.

Lederrollen er nå i ferd med å mykes opp, og dagens mannlige og kvinnelige ledere har fått en annen rolle enn tidligere.

Myke menn har forøvrig alltid eksistert, og noen liker dem. At de var i media en del for 15-20 år siden, betyr bare at det ikke trengte være negativt lenger, å være i kontakt med mer emosjonelle sider av seg selv.

Noen liker myke menn, noen liker macho menn, og noen liker de midt i mellom.

Ingen kvinner liker vel menn som syter og klager på at kvinnene inntar viktigere posisjoner i forretningslivet? Som føler sin posisjon truet og forsøker å få kvinnen tilbake til kjøkkenbenken med argumenter som at "hvis du ikke lager middag og mannen skjønner at han kan selv, er du snart overflødig"?...men det er vel en helt annen diskusjon.

Ingen kvinner liker vel menn som har problemer med dem fordi de er hans overordnede?

Gjest gurimalla
Skrevet

Kvinner vil ikke bli menn Waco, det har du ikke noe grunnlag for å si. Likestilling er ikke det samme som å bli helt lik, det er da noe alle vet. :roll:

PS: Jeg visste ikke at du er like gammel som John Wayne....

Gjest Janna
Skrevet

Waco, vet du ikke hvorfor mannen ble skapt først?????

Gud måtte jo lage en kladd før han skapte sitt mesterverk... :ler:

Skrevet

Enig, Vinga!

Waco; Kvinner mister da slett ikke sin identitet. De har så vidt begynt å skape den! Er du en pjokk som er redd for forandring kanskje?

Skrevet

Hallo, hva er det som feiler dere? Jeg fant et innlegg på nettet..det er ikke jeg som har skrevet teksten..... jeg bare mener at han belyser en del viktige temaer....

Det blir jo lattis når damer har egne turneringer i sjakk, kaster en kule tre meter kortere som veier tre kilo mindre.... blir sånn blåkopi liksom...

Forstår dere nå?

Og alle disse inntaksgreiene...kvinner kan og kvinner vil.... etableringer for kvinner... kvinner og landbruk... kvinnekurs, kvinnebostøtte... kvinnetaxier og kvinnmobil, .... kvinneditt og kvinnedatt...

Nei...likestilling må vi se langt etter.....

desverre....

Waco

Skrevet

.... og "fedrekampen" for rett til samme forhold til barna har heller ikke noe med likestilling å gjøre, sikkert......

Skrevet

Jeg henger meg på de som tror waco er redd kvinnen skal komme å "ta over".

Det blir litt sånn som når invandrerfiendtlige sier: "Nå må vi passe oss, ellers kommer negerne å tar over hele verden...."

Fryktpreget, uvitenhet som egentlig er ganske patetetisk! I mine øyne!

Og ja! Nå sikter jeg til nicket waco, fordi saken du kommer med er tåpelig og bygd på frykt fra svake menn! Ha.. :kul:

Skrevet

Hallo, aline jeg snakker ikke om min frykt, jeg prøver bare opplyse dere. At dere må skjerpe dere littegranne dersom vi noengang skal få til likestilling i dette landet her.

sånn som dere holder på, - er jeg redd det vil ta lang tid.

Og hvis dere ikke engang klarer å snakke om det, kan vi ihvertfall glemme å bedre kvihnners kår her i samfunnet.

Skrevet

Vi snakker om frykten din vi, Wacko. At du er i total fornektelse, har vi skjønt for lenge siden.

Gjest Janna
Skrevet

Det er DU som må skjerpe deg her Waco. "Vi kvinner" klarer oss meget bedre uten å måtte bli matet med alle de kvinnefiendtlige innleggene dine. (eller henvisninger til andres "kvinnefiendtlige" innlegg)

Jeg synes du burde pakke snippesken og komme deg ut i den virkelige verden; den som alle de andre holder til i.

Det er helt ok at du har blitt sviktet, brukt, lurt, WHATEVER av noen enkle kvinne-etterligninger; jeg er ialle fall ikke interessert i å diskutere med en som har banket inn i hodet sitt at kvinner er håpløse på så mange områder.... Vær litt snill da Waco! Du vet innerst inne at langt fra de fleste jenter er sånn som du forfekter her inne!

Kanskje noen er det, det er sant, men da er det i din egen interesse å skifte ut litt på omgangskretsen din...

Krake søker make forresten..............

Du har jo innrømt at du liker jenter flest...

Håper ingen av de kommende elskerinnene dine leser innlegg av deg..... Da blir det lenge til neste gang du får deg fitte godeste Waco :wink:

Skrevet

Er fullstendig klar over at DU ikke snakker om frykt wacko, for som sissan skriver: fornektelse kalles det blandt mange! :lol:

Fra min synsvinkel, så er det "fremmedfrykt", uvitenhet og patetisk. Selvfølgelig ser ikke du det slik, det er det ingen med "problemer som gjør. En rasist har heller ikke problemer i egne øyne, det er helt korrekt i vedkommendes øyne å tenke som det gjør! Det er alle andre som bare er så teite at de ikke skjønner det.. samme med alkoholikere, de har heller ikke noe problem.... de drikker jo ikke mye???!!!!! andre drikker sikkert samme...

altså; fornektelse. lev med det, det er først når du innser problemet at du kan gjøre noe med det.

Skrevet

Hva er det du snakke om Aline? Jeg skjønner ingenting... hallo.... jeg bare nevner at vi kanskje burde være litt påpasselig med alt dette likestillingstøyset... så tolker du det som fremmedfrykt?

Eller alkisen... jammen drikker ikke så mye....

Hva om dere heller kunne gått litt inn i dere selv og sagt; Dersom alt det Waco sa var svada så ville vi heller ikke tatt oss nær av det....

Men sett heller merkelapper på meningsmotstandere... det må jo blir debatt ut av sånt....

Skrevet

ja, for jeg tar meg fryyyyktelig nær av det du sier!!!! :hoho:

og at du ikke skjønner hva jeg snakker om hadde jeg egentlig aldri forventet heller vennen. Du er jo dog gutt! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...