AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Har så lyst til å gjøre noe med en liten del av min mosegrodde hage. Og tenkte at poteter kanskje kunne være enkelt og greit? Er det noen her som har erfaring og eventuelt kan komme med tips og triks/gjerne steg for steg forklaring på hvordan man gjør det? Hva trenger jeg av utstyr? Hvor mange meter trenger jeg sånn ca, osv? Anonymous poster hash: 2530b...908
Gjest UngMann1986 Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Ikke akkurat mitt fagfelt, men har litt kjennskap til det Du må rett og slett lage en kjøkkenhage. Fjern det øverste laget, sånn at du bare har jord. Mulig at du også må kjøpe et lite lass med matjord. Du trenger en spade, en jernrive, mulighet for vanning med hageslange eller vannkanne, og området må ikke være bare i skyggen. Litt sol må altså til. Når du har et område med jord, for eksempel 3x3 meter, lager du noen rekker med jord, og så lager du hull i jorda, og setter poteten ned, og dekker med litt jord. Hiv på litt gjødsel, og vann det. Du må nok vanne det i blant, hvis det er lite regn, og luke bort ugress. Så blir det poteter til høsten
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Tusen tusen takk for informativt og enkelt forklart svar 😊 Da får jeg begynne i morgen 👍Anonymous poster hash: 2530b...908
Gjest UngMann1986 Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Tusen tusen takk for informativt og enkelt forklart svar Da får jeg begynne i morgen Anonymous poster hash: 2530b...908 Forresten kan du jo også dyrke gulrøtter, det er ikke så vanskelig, og veldig kjekt å ha Og persille og andre urter som setter smak på maten i sommerseongen. Nå fikk jeg nesten lyst til å begynne selv! Bare synd at jeg ikke har hage...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Gulrøtter er jo spennende 😊 Har du noen tips og komme med? Du kan jo bruke pallekarmer og så i selv om du ikke har hage 😊👍Anonymous poster hash: 2530b...908
Kjibba Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Må berre tilføye det at du må kjøpe eigne godkjente settepoteter. Om du bruker vanlege poteter kan det føre til sjukdom hos andre i nærleiken. Får ein bonde (eller fleire) denne sjukdommen på sine poteter, får han fleire års forbud mot å produsere, og du kan rekne med ein salig bot. -Men lykke til! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå