Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

En annen liten sak er at sort ikke er sort.

Jeg ser mennesker med bare sorte klær på seg som antageligvis har syntes at alle de sorte plaggene så ut til å ha nøyaktig samme farve (når de så på seg selv i speilet på badet), men når dagslyset kommer så synes det klart og tydelig at det absolutt ikke er den samme nyansen av sort.

Selvsagt velger folk helt fritt hvilke farver de ønsker eller liker, men ofte virker det som sort er en slags 'livbøye' som benyttes fordi det meses å være trygt og forminskende.

• Liker 2
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Dialekt er ikke lov på KG :opplyse:

Anonymous poster hash: 41002...2f6

Eg vet, men eg trodde eg hadde nok nynorsk i kommentarane mine til at det ikkje regnast som dialekt.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg vet, men eg trodde eg hadde nok nynorsk i kommentarane mine til at det ikkje regnast som dialekt.

"Sjavsagt", "sø", "bare"? Dialekt, dialekt og bokmål? Ikkje rart vi andre ikkje fatta at det skulle vere nynorsk!

Gjest Bergtekjen
Skrevet

"Sjavsagt", "sø", "bare"? Dialekt, dialekt og bokmål? Ikkje rart vi andre ikkje fatta at det skulle vere nynorsk!

Hehehe.

Eg må innrømme at nynorsken min er rusten (om ikkje heilt vekk) og skal gjere mitt beste for å skrive bedre i framtida.

Gjest Tigress
Skrevet

Hehehe.

Eg må innrømme at nynorsken min er rusten (om ikkje heilt vekk) og skal gjere mitt beste for å skrive bedre i framtida.

Mykje beTre! :-) Køyr på, seier eg!

Skrevet

En annen liten sak er at sort ikke er sort.

Jeg ser mennesker med bare sorte klær på seg som antageligvis har syntes at alle de sorte plaggene så ut til å ha nøyaktig samme farve (når de så på seg selv i speilet på badet), men når dagslyset kommer så synes det klart og tydelig at det absolutt ikke er den samme nyansen av sort.

Selvsagt velger folk helt fritt hvilke farver de ønsker eller liker, men ofte virker det som sort er en slags 'livbøye' som benyttes fordi det meses å være trygt og forminskende.

Veldig godt poeng, og noe man må ta hensyn til når man velger et antrekk som er helstort.

Selv går jeg veldig mye i sort uavhengig av årstid, prøver å bryte opp med lysere farger, men føler meg alltid mest komfortabel i sort egentlig. En typisk spøk i vennegjengen er at jeg endelig har fått på meg farger når jeg har på meg en grå t-skjorte og resten er beholdt sort. Har slått meg til ro med at mitt fargespekter ikke nødvendigvis trenger å være bredere enn sort, grått, hvitt, nude/camel - men prøver å finne plagg med litt farger nå og da. Det er også viktig å merke seg at jeg bruker en del sminke og er glad i lange negler, og da synes jeg fort det kan bli litt for mye om klærne også er fargerike. Angrer ofte i etterkant når jeg har kjøpt farger i stedet for sort (særlig hvis plagget også fantes i sort), og ender ofte opp med å ikke bruke plaggene i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...