Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på makeover-programmer i blant, og jeg har bitt meg merke i en ting. Ofte får damene mye pes for å gå i for mye sort, noe jeg ikke helt skjønner. Det skal sies at de klærne i tillegg ofte sitter dårlig og har dårlig passform, men selve fargen er tydeligvis en dårlig ting? Jeg synes personlig at sort ikke kan bli dårlig, det er klassisk og passer til alt.

Synes dere at det er en dårlig ting eller kjedelig å gå i sorte klær mesteparten av tiden? Ble så nysgjerrig nå :fnise:

Skrevet

Jeg går stort sett bare i sort og får konstant kommentarer på at jeg er kjedelig og gjemmer meg bort med sorte klær, noe som for øvrig er akkurat det jeg ønsker, for hver gang jeg har på meg noe som ikke er sort blir det gjort et så unødvendig stort poeng av det og jeg HATER det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg føler meg ofte mye finere i svart, og generelt mørke farger. Føler at sminken ser bedre ut, og at det passer til hårfargen min. Om sommeren pleier jeg å bruke litt mer farge, så kommer egentlig litt ann på hvordan jeg føler meg der og da + sesong.

Skrevet

Jeg går stort sett bare i sort og får konstant kommentarer på at jeg er kjedelig og gjemmer meg bort med sorte klær, noe som for øvrig er akkurat det jeg ønsker, for hver gang jeg har på meg noe som ikke er sort blir det gjort et så unødvendig stort poeng av det og jeg HATER det.

Kjenner meg veldig igjen her! Jeg ønsker ikke å gjemme meg bort da, men jeg går stort sett i kun sort, og du store min gud hvor mange ganger jeg skal få høre det per dag om jeg går i en annen farge :P

Jeg føler meg ofte mye finere i svart, og generelt mørke farger. Føler at sminken ser bedre ut, og at det passer til hårfargen min. Om sommeren pleier jeg å bruke litt mer farge, så kommer egentlig litt ann på hvordan jeg føler meg der og da + sesong.

Jeg føler akkurat det samme! Jeg synes jeg kler svart best, og det er det jeg føler meg mest vel i :)

Gjest Caress
Skrevet

Jeg gikk mye i sort før men ser jo nå at det ikke passer meg overhodet mtp hudtone og slikt :P Blir helt bleik og grågrønn av det. Men om du har fargene til det er svart kjempefint synes jeg!! :)

Skrevet

Jeg gikk mye i sort før men ser jo nå at det ikke passer meg overhodet mtp hudtone og slikt :P Blir helt bleik og grågrønn av det. Men om du har fargene til det er svart kjempefint synes jeg!! :)

Hehe, her er det motsatt! Sort gjør meg en stor tjeneste når det kommer til hud og hår, mens hvitt ser jeg helt sykelig ut i :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er litt for glad i sort selv. Kjøper ikke så veldig mye klær, så når jeg skal kjøpe tenker jeg at hvis jeg kjøper fargerike klær kommer jeg til bruke de max 2 ganger fordi jeg blir lei. Svart, grått og mørkeblått blir jeg ikke like lei av. Føler heller ikke at jeg kler så veldig godt sterke farger(eller pastellfarger, grøss)

Skrevet (endret)

Hele klesskapet mitt er sort, fra undertøy til cardigans og kjoler. Ok, man finner hvitt og noen andre farger der, men det er liksom ikke det du ser når du åpner skapdøra. Eier ingen helsvarte sko da, vel og merke :P

Jeg elsker svart på meg selv, og fuck hva de sier i de showene på TV.

Endret av sweg
  • Liker 1
Skrevet

I følge Sci/Art-systemet med 12 fargetoner, er det ikke alle hudtoner som kler sort. Veldig mange av oss vil rett og slett se friskere ut i andre farger. Jeg er feks. en kald sommer, og skal ideelt sett ikke ha for mye sort. Jeg synes jeg kler det helt ok dog, men det gir meg ikke samme glød som de fargene jeg virkelig kler. Ellers er jeg enig med TS, det er klassisk og passer til alt. Jeg bruker nesten utelukkende sort selv, og har vanskelig for å slutte.

Skrevet

Bare sort er veldig kjedelig. Det KAN se classy ut, men min erfaring er at de som alltid går i sort sjelden gjør det på den classy måten.

Og så er det mange som ikke kler sort, blant annet meg.

• Liker 1
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Bare sort er veldig kjedelig. Det KAN se classy ut, men min erfaring er at de som alltid går i sort sjelden gjør det på den classy måten.

Og så er det mange som ikke kler sort, blant annet meg.

Det er fleire eg kjenner som kler seg i bare svart som ikkje VIL sjå classy ut, heller f.eks. meir mot punk, eller ein tøffare type elegant. Det kan hende at dei du he sett/ser heller ikkje er interessert i å gjere dette.

Nå kan det jau sjavsagt hende at eg ikkje forstår definisjonen din av classy og tek feil.

Forresten, kan du gje nokon eksempler på den classy måten å kle seg på?

Skrevet

Det er fleire eg kjenner som kler seg i bare svart som ikkje VIL sjå classy ut, heller f.eks. meir mot punk, eller ein tøffare type elegant. Det kan hende at dei du he sett/ser heller ikkje er interessert i å gjere dette.

Nå kan det jau sjavsagt hende at eg ikkje forstår definisjonen din av classy og tek feil.

Forresten, kan du gje nokon eksempler på den classy måten å kle seg på?

Ja det er så klart mulig, og folk må jo kle seg som de vil. Men også rocka/punka folk i bare svart er ganske kjedelig.

Jeg er dårlig på klær, så jeg vet bare hva jeg mener med classy når jeg ser det. :ler:

Gjest Bergtekjen
Skrevet

Ja det er så klart mulig, og folk må jo kle seg som de vil. Men også rocka/punka folk i bare svart er ganske kjedelig.

Jeg er dårlig på klær, så jeg vet bare hva jeg mener med classy når jeg ser det. :ler:

Dette er sjavsagt din mening, sø det einaste eg kan sei er at eg ikkje er enig. ;)

Det gjeng fint. Då satsar eg bare på at eg he ein noenlunde grei definisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Sorte klær er så absolutt ikke en dårlig ting! Sort er rent og klassisk - noe jeg liker veldig godt!

Anonymous poster hash: 7165c...794
AnonymBruker
Skrevet

Dette er sjavsagt din mening, sø det einaste eg kan sei er at eg ikkje er enig. ;)

Det gjeng fint. Då satsar eg bare på at eg he ein noenlunde grei definisjon.

Dialekt er ikke lov på KG :opplyse:

Anonymous poster hash: 41002...2f6

Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Classy

black-women-simple-v-neck-long-sleeve-su

- med et skjerf som bryter opp.

Bryter man opp, og erstatter den sort blazeren over den sorte kjolen med en annen farve (her rosa) får man et mykere uttrykk, men ikke mindre proffesjonelt.

temp2.0x0.jpg

Bytt den hvite blusen/skjorten med en farve som gjør mer for din naturlige hudtone. Om alt annet holdes i sort så vil som regel en hvit skjorte/bluse gjøre uttrykket veldig strengt og hardt.:

2012-office-lady-formal-skirt-suit-1-sui

Hovedpoenget er at alt for mange tror de kler helsort og at det er det tryggeste, men prøv litt andre farver for å bryte opp og se hva de farvene som er riktige for din hudtone gjør med totalinntrykket.

Spring-2014-Novelty-Ladies-Office-Suits-

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt i sort! Derimot har jeg en del 'blingy' tilbehør (ok det hørtes harry ut og det er jeg ikke, lover :P) for å sprite opp et helsort antrekk.

Derimot synes jeg det er ofte er litt umoderne å kjøre sort sammen med en helt plagg i en knæsj farge som over her. Vet ikke, jeg synes det blir liksom litt eldre damete uten å kunne sette fingeren på hvorfor. Dessuten liker jeg ikke en så tydelig kontrast...det blir så skrikende.

Synes man helt klart skal gå i sort hvis man trives med det :) det trenger overhode ikke å være kjedelig. Det er klassisk og elegant. Er man redd for å være kjedelig er det som sagt bare å kjøre på med noe crazy tilbehør :P

Anonymous poster hash: 706af...f2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lys hud og synes sort gjør at den ser enda lysere og penere ut.

Anonymous poster hash: e89fa...e4c

Gjest Tigress
Skrevet

Tja, eg synest vel ofte at dei som får melding om at dei ikkje skal bruk svart i slike makeoverprogram ofte har både haldning og klede som syner altfor tydeleg at dei brukar svart av di dei har høyrt at det er slankande, og så har dei berre gått for svart, litt lite medvite.

Eg brukar masse svart, men prøver å ha noko på meg som er ikkje er svart. Eg er mellom dei som kler svart, så eg har svart som basisfarge, men det blir jo litt monotont om alt er svart. Dei fleste har jo også andre fargar dei kler godt, i tillegg til svart, og eg synest det er fint når ein brukar andre fargar også.

Gjest gjestvest
Skrevet

Dressjakker, bukser, skjørt kan være fint i sort, men ikke topper. Jeg har ikke en eneste topp i sort. Jeg synes topp blir trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...