Gå til innhold

I ydmykhet og beundring for en av de frivillige organisasjonene

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Et lite bilde egenhendig lånt fra en frivillig organisasjon jeg føler sterkt for :hjerte:

- de som havner der er dem som har mistet alt, og til slutt også nesten livet om det ikke hadde vært for den vidundelige kvinnen som driver prosjektet.

Se på ham hvor liten han er... hvilket liv hadde han hatt i vente om han ikke hadde kommet i hus?

10304635_798872966864775_144250519024913

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest hells bells
Skrevet

Så fin han er :)

Det er godt det fins snille mennesker :)

Skrevet

Dessverre er det mange av de store organiasjonene som velger avlivning altfor kjapt, og da er det gull verdt at vi har disse små, gjerne enmannsprosjektene, som tar til seg redde og syke katter andre ville avlivet. Det er mange flotte katter som har fått en ny sjanse gjennom disse.

Nydelig liten pus på bildet Hjerteskjærende å tenke på at han mest sannsynlig har vandret ute alene, om han ikke ble funnet sammen med sin mor :(

AnonymBruker
Skrevet

Nyyyydelig! :hug: :hug: Kan jeg få? :rodmer:

Anonymous poster hash: 25368...6ec
Skrevet

Dessverre er det mange av de store organiasjonene som velger avlivning altfor kjapt, og da er det gull verdt at vi har disse små, gjerne enmannsprosjektene, som tar til seg redde og syke katter andre ville avlivet. Det er mange flotte katter som har fått en ny sjanse gjennom disse.

Nydelig liten pus på bildet Hjerteskjærende å tenke på at han mest sannsynlig har vandret ute alene, om han ikke ble funnet sammen med sin mor :(

Det er også noe jeg har merket meg, etter å ha på nært hold sett hvordan personene tenker. Masseavliving av dyr. Jeg skjønner at man ikke kan ta til seg alle, men jeg får allikevel en ekkel følelse når jeg ser sånt. PETA i USA driver også med sånt, dog i en myyye verre og større skala enn i Norge.

Dyrebeskyttelsen gjør jo, stort sett, fine ting for dyra. Men de skulle hatt veldig mye statsstøtte etter min mening.

Skrevet

Jeg kommer i fremtiden kun til å ta til meg dyr som allerede er omplasserte. Ikke for det, er pent gjort å kjøpe en hundevalp fra en oppdretter og sørge for at ihvertfall han/hun får et fint liv uten å oppleve og bli omplassert eller mishandlet, men det er noe med de som har opplevd mye. Føle at man bidrar, at man gir et dyr en ny sjanse. Jeg hadde en katt en gang som holdt på å dø, fordi eierne forlot henne syk. Hun hadde kattepest, men overlevde. Men det var en sterk historie og det føltes bra at jeg sørget for at hun hadde et herlig liv de årene hun bodde hos meg.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Lykken trenger ikke være større enn en liten, blå Karinamus i følge den lille gutten.

Han ble funnet og tatt inn en vinterdag med 16 kuldegrader ute. Og slike små fryser fort ihjel... Han hadde ikke holdt lenge, så om noen får øye på småtasser i slike temperaturer så er det bare å få dem inn.

Han reddet livet takket være noen som bryr seg, og hun har grått mange tårer over manglende støtte og over opplevde krav fra omgivelser... vært på nippet til å gi opp... men holder det fremdeles gående.

Min neste hjertevenn skal møtes hos henne når den dag kommer. Hun er et av de mennesker jeg beundrer mest :hjerte:

Jeg kommer i fremtiden kun til å ta til meg dyr som allerede er omplasserte. Ikke for det, er pent gjort å kjøpe en hundevalp fra en oppdretter og sørge for at ihvertfall han/hun får et fint liv uten å oppleve og bli omplassert eller mishandlet, men det er noe med de som har opplevd mye. Føle at man bidrar, at man gir et dyr en ny sjanse. Jeg hadde en katt en gang som holdt på å dø, fordi eierne forlot henne syk. Hun hadde kattepest, men overlevde. Men det var en sterk historie og det føltes bra at jeg sørget for at hun hadde et herlig liv de årene hun bodde hos meg.

De bånd som spinnes mellom den som leter etter et sted å bo og den som åpner døren og inviterer vedkommende inn, - de bånd er uslitelig sterke.

Har du en katt som elsker deg (og det kan de og det gjør de) så har du en venn for resten av det livet dere begge er del av.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

Lykken trenger ikke være større enn en liten, blå Karinamus i følge den lille gutten.

Han ble funnet og tatt inn en vinterdag med 16 kuldegrader ute. Og slike små fryser fort ihjel... Han hadde ikke holdt lenge, så om noen får øye på småtasser i slike temperaturer så er det bare å få dem inn.

Han reddet livet takket være noen som bryr seg, og hun har grått mange tårer over manglende støtte og over opplevde krav fra omgivelser... vært på nippet til å gi opp... men holder det fremdeles gående.

Min neste hjertevenn skal møtes hos henne når den dag kommer. Hun er et av de mennesker jeg beundrer mest :hjerte:

De bånd som spinnes mellom den som leter etter et sted å bo og den som åpner døren og inviterer vedkommende inn, - de bånd er uslitelig sterke.

Har du en katt som elsker deg (og det kan de og det gjør de) så har du en venn for resten av det livet dere begge er del av.

Det har du helt rett i :)

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver så flott. Og du virker som fantastisk dame:) måtte bare si det 🌹

Anonymous poster hash: 36535...eec

• Liker 1
Skrevet

Du skriver så flott. Og du virker som fantastisk dame:) måtte bare si det

Anonymous poster hash: 36535...eec

Tenker det samme. Blir helt rørt her jeg sitter...

AnonymBruker
Skrevet

<3

Jobber selv hos min lokale Dyrebeskyttelse. Har ikke plass til mer enn to puser hjemme, men å gjøre en forskjell for de hjemløse betyr mye:)

Jeg drømmer om å bo i et stort hus, litt landlig, der jeg kan ta imot hjemløse katter.

En vakker dag, så kanskje!:)

Anonymous poster hash: cca1c...4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...