lykkelige.meg Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Har du noen geniale triks til å gjøre vaskingen enklere mer effektiv? Når jeg vasker er det frem med bøtte, moppestav, mopp og støvklut, selv om jeg bare skal ta en lett vask. Også på badet, da er det frem med alt. Jeg ser jo at det ikke er nødvendig og at det tar unødvendig mye tid. Så trenger tips :-)
Puny Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 ikke så miljøvennlig da, men sånne engangsvåtmopper gjør det jo lettere og bare sveipe over gulvet uten å måtte styre med vann etc... Jeg har også ofte en klut hengende over dusjkabinett døren så det er lett å vaske av veggene inne i dusjen mens man dusjer....
catman Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Støvsuge først, moppe litt våt, så ganske tørt. Går da fort det? Det som tar mest tid her i gården er å rydde...
melatonin Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 På badet bruker jeg ofte vasken.. skyller kluten i rennende vann.. Ellers er det det samme her og, bøtter, mopp, kluter og stativ. Men bruker stativet og moppen til jif (ikke engangs til vanlig gulvvask) for hater å tre de andre moppene på stativet. Jif sine kaster jeg på gulvet og setter stativet på. Personlig er klesvask det mest kjedelige. Har ikke vaskerom så må ha stativet i gangen eller stua og det er stygt! Jeg må og ta alt husarbeidet selv, hadde Vært fint om mannen kunne ta i litt.
catman Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 @melatonin (sovehormonet?), har du balkong? Vi tørker alt av klær ute. Blir en fin lukt av det + nå når det er varmt tar det ca 2t å tørke en hel maskin.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Bruker sprayflaske til å moppe. Har to-tre moppekluter som jeg kan skifte på, og ferdig såpeblanding på sprayflaske. Slipper bøtte, og slipper å skylle og vri opp klutene. Bare sprayer litt såpevann utover, mopper, og skifter hele kluten når den er skitten. Klutene hives til vask etterpå. Anonymous poster hash: fcaec...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå