Gå til innhold

Når eksen ikke vil ha kontakt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble slutt mellom oss for snart 1 år siden. Vi hadde litt sex etter dette(jada, jada, kom med pekefinger), men følelsene mine for det tok slutt. Har kun vennefølelser for han nå, og dermed ble sex uaktuelt. Problemet er at jeg gjerne skulle hatt han som venn, men han vil ikke - han klarer ikke kun være venn. Føler et enormt tomrom etter vi ikke har snakket sammen på lang tid. Han var min beste venn, og vi var sammen i nærmere 4 år.

Vet ikke hva jeg lurer på, men synes dette er så trist, og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for at dette gikk. Er det mange her som er venner med eksen sin? Eksen min er sikker på at det ikke går, og at det er unaturlig..

Anonymous poster hash: f3865...3a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ha ikke vil er det fint lite du kan gjøre med det. Jeg er litt av samme oppfatning som din eks på det området. Er det noen jeg virkelig har vært forelsket i, men som det ikke har blitt noe med, så har jeg brutt kontakten på permanent basis.

Når det er sagt, har hatt kontakt med et par ekser i ettertid, men da har det ikke vært følelser involvert. Har ikke kontakt med dem nå lenger, men det er vel heller fordi kontakten døde ut gradvis, ettersom tiden gikk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes forholdene til eksene har blitt bedre etter at jeg graderte de ned til bekjente. Synes det ble for slitsomt å støtte seg til noen som man en gang var intim med. Grensene blir så utydelige, for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også som eksen din. Jeg ble såret og så dumpet, og for min egen sjelefred kuttet jeg all kontakt. Det har vært det beste for meg, og jeg ser ingen grunn til å ta opp kontakten igjen selv om vi var sammen i nesten 20 år.

Om han ikke vil ha deg i livet sitt er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å akseptere det og gå videre.

Anonymous poster hash: 2e0ab...a6b
Gjest Castielz
Skrevet

Skjønner ikke at folk gidder ha kontakt med eksene sine?

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er jævlig egoistisk av deg å forvente at han "kun skal være en venn", når det er åpenbart at hans følelser for deg er sterkere enn dine, og gjør det vondt/sårt for han om dere kun skal være venner!

Nå tolker jeg det ikke ut ifra posten din at du faktisk forventer at dere fortsatt skal ha et forhold, kun at du skulle ønske det, men her syntes jeg faktisk at du, som tross alt er den som har kommet ut av dette sterkest, skal la han få gå videre uten deg. Få tid til å lege sine sår.

Anonymous poster hash: cd029...d0e
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å tenke på. Du må respektere hans ønske og la ham gå. Ellers så er dette svært egoistisk av deg. Du har etter bruddet brukt ham for sex, allerede utnyttet ham.

NOK nå. Gå videre.

Anonymous poster hash: 4498e...c4b
  • Liker 4
Skrevet

Jeg brøt kontakten med en jeg var veldig interessert i. Det var ikke gjensidig, hun sa at hun var forelsket i en annen. Så for å gå videre brøt jeg kontakten, permanent. Hun sa at hun ønsket at vi var venner men at hun forsto hvis jeg ønsket å gå videre i livet uten henne. Men, flere mnd etterpå hørte jeg fra en annen venninne at hun hadde snakket dritt om meg, at jeg liksom ikke tålte at hun hadde fått seg kjæreste. Godt mulig at hun ikke tålte at jeg brøt kontakten eller noe. Men det var det som var det riktige for at jeg skulle komme meg videre. Da jeg fikk høre det hadde ikke jeg tenkt noe særlig på henne på veldig lenge.

• Liker 2
Skrevet

Det ble slutt mellom oss for snart 1 år siden. Vi hadde litt sex etter dette(jada, jada, kom med pekefinger), men følelsene mine for det tok slutt. Har kun vennefølelser for han nå, og dermed ble sex uaktuelt. Problemet er at jeg gjerne skulle hatt han som venn, men han vil ikke - han klarer ikke kun være venn. Føler et enormt tomrom etter vi ikke har snakket sammen på lang tid. Han var min beste venn, og vi var sammen i nærmere 4 år.

Vet ikke hva jeg lurer på, men synes dette er så trist, og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for at dette gikk. Er det mange her som er venner med eksen sin? Eksen min er sikker på at det ikke går, og at det er unaturlig..

Hvis han er din beste venn skal du oppføre deg som hans bestevenn, og ikke gjøre noe som kan såre ham. Han klarer ikke det, da er det åpenbart at han ikke er over deg og at dette kan såre ham, i beste fall forvirre ham.

Jeg forstår at du savner ham som venn, men det ville være ganske urettferdig og egoistisk av deg om du for eksempel prøvde å overbevise ham eller om du tar initiativet til kontakt.

Gi ham tid, og kanskje en dag blir han klar til å innlede et helt tydelig, platonisk vennskap med deg. Da vil han selv gi deg beskjed om det. Det kan ta noen mnder, år eller det kan aldri skje. Du kan ikke få fasitsvar her, for dette avhenger av hvert enkelte mennesker og hvordan det mennesker takler å gå over fra kjærlighet, via forvirrende sexforhold til vennskap.

Dette kan føles urettferdig for deg, men det er det meste rettferdig objetkivt sett etter min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er din beste venn skal du oppføre deg som hans bestevenn, og ikke gjøre noe som kan såre ham. Han klarer ikke det, da er det åpenbart at han ikke er over deg og at dette kan såre ham, i beste fall forvirre ham.

Jeg forstår at du savner ham som venn, men det ville være ganske urettferdig og egoistisk av deg om du for eksempel prøvde å overbevise ham eller om du tar initiativet til kontakt.

Gi ham tid, og kanskje en dag blir han klar til å innlede et helt tydelig, platonisk vennskap med deg. Da vil han selv gi deg beskjed om det. Det kan ta noen mnder, år eller det kan aldri skje. Du kan ikke få fasitsvar her, for dette avhenger av hvert enkelte mennesker og hvordan det mennesker takler å gå over fra kjærlighet, via forvirrende sexforhold til vennskap.

Dette kan føles urettferdig for deg, men det er det meste rettferdig objetkivt sett etter min mening.

Takk for et veldig fint svar. Veldig enig med deg i alt du skriver, og spesielt det du skriver i begynnelsen likte jeg veldig godt. Kloke ord. De fleste andre skriver jo også at det ville være egoistisk av meg å prøve og holde på han, og det forstår jeg selvsagt. Jeg visste vel egentlig dette fra før, men det er så vondt å tenke på at jeg muligens aldri skal snakke med han igjen, kommer aldri til å finne en person som han igjen. Men da kan jeg vel bare ane hvordan han har det, som har romantiske følelser i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og tusen takk til alle andre også som svarte meg på en høflig og medmenneskelig måte :) Er enig med alle sammen..Dessverre :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med eksen din, det er ikke normen og heller ikke noe som er naturlig eller noe å forvente (selv om noen alltid vil komme med eksempler på det).

Anonymous poster hash: 9e3a6...0f9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå venner med en jeg er forelsket i. Han er i et forhold, så det er ikke på min plass å være ærlig om dette. Og må ærlig si situasjonen er vond. Tenker ikke så mye på at han er med noen andre, men at han ikke er med meg.. om du ser forskjellen på det..

Ekser er jeg ekser med for en grunn, da er følelsene over. Har ikke blitt dumpa, men ser for meg at om jeg hadde blitt det og følelsene mine var sterke, så hadde det selvfølgelig vært ufattelig vondt - litt sånn som nå når jeg er forelsket i en jeg ikke kan fortelle det til.

Jeg skjønner eksen din godt. Synes han høres fornuftig ut. Ikke noe godt å utsette seg selv for den smerten, og det kan hindre han i å gå videre med sitt eget liv bare for å tilfredsstille ditt behov for vennskap.

Anonymous poster hash: a711d...717
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå venner med en jeg er forelsket i. Han er i et forhold, så det er ikke på min plass å være ærlig om dette. Og må ærlig si situasjonen er vond. Tenker ikke så mye på at han er med noen andre, men at han ikke er med meg.. om du ser forskjellen på det..

Ekser er jeg ekser med for en grunn, da er følelsene over. Har ikke blitt dumpa, men ser for meg at om jeg hadde blitt det og følelsene mine var sterke, så hadde det selvfølgelig vært ufattelig vondt - litt sånn som nå når jeg er forelsket i en jeg ikke kan fortelle det til.

Jeg skjønner eksen din godt. Synes han høres fornuftig ut. Ikke noe godt å utsette seg selv for den smerten, og det kan hindre han i å gå videre med sitt eget liv bare for å tilfredsstille ditt behov for vennskap.

Helt enig med deg her, veldig sant. Takk for kloke ord. Han er veldig fornuftig, ja. Og trist med din situasjon, du burde jo høre på dine egne ord :) Ikke utsett deg for denne selvpiningen. Jeg ser veldig godt forskjellen på at du tenker på at du ikke er med han. Men, det beste for deg er å la han gå. Dette vet du jo.. Skjønner det er veldig vanskelig! Ønsker deg alt godt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brøt kontakten med en jeg var veldig interessert i. Det var ikke gjensidig, hun sa at hun var forelsket i en annen. Så for å gå videre brøt jeg kontakten, permanent. Hun sa at hun ønsket at vi var venner men at hun forsto hvis jeg ønsket å gå videre i livet uten henne. Men, flere mnd etterpå hørte jeg fra en annen venninne at hun hadde snakket dritt om meg, at jeg liksom ikke tålte at hun hadde fått seg kjæreste. Godt mulig at hun ikke tålte at jeg brøt kontakten eller noe. Men det var det som var det riktige for at jeg skulle komme meg videre. Da jeg fikk høre det hadde ikke jeg tenkt noe særlig på henne på veldig lenge.

Det er en del som er umodne på det punktet. De respekterer ikke at den andre gjør det som er best for seg selv fordi de gjerne ønsker at h*n skal gjøre det som er best for dem, nemelig gi dem vennskapet de ønsker. De ser ikke selv at de er egoistiske som ønsker setter den med følelser i posisjon hvor h*n har det vondt og er lidende.

Anonymous poster hash: d50d4...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet åssen du har det.... Men du er nødt til å bare akseptere hans måte å komme seg videre i livet på

Anonymous poster hash: 9bf74...2cc
Skrevet (endret)

Det er en del som er umodne på det punktet. De respekterer ikke at den andre gjør det som er best for seg selv fordi de gjerne ønsker at h*n skal gjøre det som er best for dem, nemelig gi dem vennskapet de ønsker. De ser ikke selv at de er egoistiske som ønsker setter den med følelser i posisjon hvor h*n har det vondt og er lidende.

Anonymous poster hash: d50d4...226

Paradokset her er at hun faktisk skrev til meg at det ville vært egoistisk av henne å beholde meg som venn hvis jeg så det som best å bryte kontakten.

Endret av sjonkelrolf
AnonymBruker
Skrevet

eneste grunn til å ha kontakt med eksene. er om man har barn sammen.

Anonymous poster hash: e0902...d7b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg her, veldig sant. Takk for kloke ord. Han er veldig fornuftig, ja. Og trist med din situasjon, du burde jo høre på dine egne ord :) Ikke utsett deg for denne selvpiningen. Jeg ser veldig godt forskjellen på at du tenker på at du ikke er med han. Men, det beste for deg er å la han gå. Dette vet du jo.. Skjønner det er veldig vanskelig! Ønsker deg alt godt :)

ja, det hadde nok vært lurest. Vi er i en stor felles vennegjeng fra studietiden. Så da ekskluderer jeg i så fall meg selv fra alt sosialt.. det vil jeg ikke. Er jeg heldig blir han singel med tid og stunder, og jeg kan fortelle han hvordan jeg føler det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske klart at TS vil ha godene vennskapet medførte. Tjenester er viktige vettu.

Anonymous poster hash: a4a45...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...