Gå til innhold

Gutter, kan dere svare på dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar over at ingen er like, men for å få et lite overblikk spør jeg.

Har dere noen gang blitt interessert i ei dame som dere ikke umiddelbart syntes var pen? Kan ei dame bli interessant etterhvert som dere blir kjent med henne, eller trenger dere et blikkfang først?

Jeg har en kompis som jeg har blitt ganske betatt av, men jeg tror ikke han ser meg som noe annet enn en venn. Jeg sliter litt med å bestemme meg for om jeg skal prøve å få ham til å forstå at jeg liker ham eller la være fordi det kan bli pinlig hvis det ikke er gjensidig. Kan ikke bare unngå ham etterpå hvis det går dårlig, vi er i samme vennegjeng.

Fra før har jeg litt følelsen av at om han ikke tar kontakt først, så blir det ikke noe ordentlig ut av det. Jeg er veldig lite glad i uønsket oppmerksomhet selv, så vil helst ikke påføre det på noen andre.

Anonymous poster hash: ea447...aa4

Videoannonse
Annonse
Gjest Castielz
Skrevet

Yup!

Go for it!

Bedre å angre på noe du har gjort, enn å angre på noe du aldri turte gjøre!

Skrevet

Har skjedd noen ganger det, men som du sier, folk er forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Det skal så lite til før jeg føler meg avvist, er nok kanskje litt overfølsom der, men jeg går liksom alltid ut fra at den jeg liker mest sannsynlig ikke liker meg. Dårlig utgangspunkt og jeg gjør meg vel bare enda mindre attraktiv med å være feig og usikker :P

AnonymBruker
Skrevet

Menn velger som regel kvinner med en personlighet de liker utifra et utvalg av kvinner som allerede er tiltrekkende - ikke motsatt.

Av erfaring vil de fleste kvinner også ha en mann som synes de er sexy, ikke en de må overbevise inn i et forhold som aksepterer dem "på tross av" hvordan de ser ut. Så ser ikke at noen har noe å vinne på dette.

Anonymous poster hash: de341...cd5
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du og tape på å prøve da TS ?

Anonymous poster hash: 24667...e60
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det skjer. Har kjent en jente i et år nå og det var ikke før jeg ble litt bedre kjent med henne at det gikk opp for meg at jeg virkelig likte henne. Det var ikke noe blikkfang, men personligheten hennes ble jeg virkelig betatt av!

Anonymous poster hash: 548ff...0f1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn velger som regel kvinner med en personlighet de liker utifra et utvalg av kvinner som allerede er tiltrekkende - ikke motsatt. Av erfaring vil de fleste kvinner også ha en mann som synes de er sexy, ikke en de må overbevise inn i et forhold som aksepterer dem "på tross av" hvordan de ser ut. Så ser ikke at noen har noe å vinne på dette. Anonymous poster hash: de341...cd5

Det hender jo at jeg får opp øynene for en gutt etter en stund, så jeg håper at det kan være sånn for gutter med jenter. Men kanskje det ikke egentlig er det :(

Hva har du og tape på å prøve da TS ? Anonymous poster hash: 24667...e60

Vil ikke gjøre at det blir pinlig eller rar stemning etterpå, kan som sagt ikke unngå å treffe ham igjen.

Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Det skal så lite til før jeg føler meg avvist, er nok kanskje litt overfølsom der, men jeg går liksom alltid ut fra at den jeg liker mest sannsynlig ikke liker meg. Dårlig utgangspunkt og jeg gjør meg vel bare enda mindre attraktiv med å være feig og usikker :P

Du kan jo starte med å snakke med han, kanskje neste gang dere er sammen med flere fra samme gjeng så virker det ikke så tydelig at du liker han. Det kan være lettere å kontakte han enten på tlf eller Facebook etter at dere har snakket sammen, for da har du kanskje en icebreaker. Kanskje det dukker opp en felles interesse dere har ila samtalen(e) som du etterhvert kan invitere han med på 😉

AnonymBruker
Skrevet

Det hender jo at jeg får opp øynene for en gutt etter en stund, så jeg håper at det kan være sånn for gutter med jenter. Men kanskje det ikke egentlig er det :(

Det er jo fordi tiltrekning for jenter er mer komplekst - man vinnes over av en manns selvtillit, utstråling, sosiale intelligens, personlighet.

For menn er det mer "utseende tiltrekker, personlighet får ham til å bli". Selvsagt er det unntak, men dette er normen. Du skal ikke se bort i fra at unntakene også oftere gjelder menn med få valgmuligheter, som ikke kan få en jente de både fant et ultimat blikkfang, og elsker personligheten til.

Anonymous poster hash: de341...cd5

Skrevet

For å svare på første avsnittet ditt TS, ja det er mulig. Har blitt sånn med min lokale kassadame, etter over ett år gikk hun fra middels attraktiv til ganske attraktiv pga personligheten :)

Lever bare en gang, så ta sjansen da, i verste fall må du spise to liters-is og finne en sommerflørt i sommer ;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke gjøre at det blir pinlig eller rar stemning etterpå, kan som sagt ikke unngå å treffe ham igjen.

Kleinheten må du bare leve med haha! En jente som vi har begge mye felles interesser og bor i samme studentkompleks spurte jeg ut for to uker siden, men hun ser noen andre. Var ganske klein stemning etter det, men det går videre ;)

Anonymous poster hash: 548ff...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Lever bare en gang, så ta sjansen da, i verste fall må du spise to liters-is og finne en sommerflørt i sommer ;-)

Hadde det bare vært så enkelt. Det er ikke så ofte jeg finner en jeg liker, tviler på at det tilfeldigvis dukker opp en til i sommer. Og det er ikke fordi jeg går etter de med perfekt utseende, han her er ikke noe glansbilde rent objektivt, men i mine øyne er han superkjekk. Også har han det fineste smilet jeg vet om :)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Jo mer man kjenner en person jo penere blir også personen, og til syvende og sist er det personligheteh man tiltrekkes av og skal leve med resten av livet, utseendet er mere for førsteintrykk og det forandrer seg jo også med åra når man blir eldre.

Hvordan du skal gjøre det? Begynn å flørt med han! Klaps han på stumpen når han reiser seg opp for å kjøpe mer øl, spør han åssen damer han liker, si at du syns han er kjekk og si en løs avtale på "om jeg ikke er gift innen jeg er 30 så vil jeg prøve meg på deg!" da kan du se åsen han responderer på det om han ler av det eller om han sier at nei det håper jegikke du gjør, og hvis han ler av det og tar det som et kmpliment vet du jo at han ihvertfall ikke utelukker å ha en greie med deg, så da kan du prøve deg litt mer og mer for hver gang dere møtes. Det værste som skjer er at han trekker seg unna, men da har du hvertfall prøvd og det er bedre det enn å gå rundt å være betatt av kompisen din for alltid :)

Anonymous poster hash: 47010...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...