AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har plutselig begynt å miste MYE hår, og jeg som hadde så tykt og langt hår :'( og ikke mindst mykt. Men nå er det slitt, tynt (iallefall MYE tynnere, sprøtt og tørt. Har begynt med b-vitamin og har gjort det i 3 dager, men hvor lenge tar det før jeg begynner å se forandringer??Anonymous poster hash: 7bc30...c1e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Du må regne med 4-24 måneder. Jeg mistet mye hår i fjor pga stress og medikamenter, og bruker arganolje i håret mitt nå , har ikke fått tilbake noe hår men merker ihvertfall at det håret jeg har er litt sunnere etter ca 3,5 måned. Anonymous poster hash: 0b01a...900
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg hadde LANGT TJUKKT hår....fikk kommentarer fra øst og vest på hvor fint håret mitt var. Begynte å miste hår for ett år siden...(muligens pga mye stress!!), begynte raskt med vitamintilskudd/var hos hudlede for å elimenere uten å bli klokere der..mister fortsatt like mye og 3/4 kjennes borte. Trist. Men vet ikke om jeg noen gang vil få tilbake håret. Mer frustrerende å ikke vite årsaken, hadde mangel på vitamin d men ellers var de andre verdiene ok.. Anonymous poster hash: 1fc74...a9e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Samme skjedde med meg i 2012... Har også vært hos hudlege, tatt divere vitaminer, sjekket alt som sjekkes kan... Men har vært nødt å innse at det bare er slik..Vi bytter ut ALT hår hvert 7 år. Er du tenåring / tidlig i 20 årene, må du kanskje nesten vende deg til ditt nye "voksen" hår.. Mye er arvelig også.. se hvordan hår moren og bestemoren din har feks? I know it sucks, og jeg var lenge deprimert. Men hjelper å sette i extensions! Anonymous poster hash: 893e0...89b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Samme skjedde med meg i 2012... Har også vært hos hudlege, tatt divere vitaminer, sjekket alt som sjekkes kan... Men har vært nødt å innse at det bare er slik..Vi bytter ut ALT hår hvert 7 år. Er du tenåring / tidlig i 20 årene, må du kanskje nesten vende deg til ditt nye "voksen" hår.. Mye er arvelig også.. se hvordan hår moren og bestemoren din har feks? I know it sucks, og jeg var lenge deprimert. Men hjelper å sette i extensions! Anonymous poster hash: 893e0...89b Hjelper å sette på extensions? Trodde det sliter veldig på håret... Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Til dere som mister mye hår : Jeg har langt , tjukt , ja fyldig hår med fall i, men ifjor begynte jeg og miste mye hår. Jeg tok blodprøver, og det viste seg at jeg hadde anemi, dvs alvorlig lavt jernlager. Nå tar jeg jerntilskudd, og håret er på vei tilbake. Så sjekk jernlageret! Dere bør og sjekke stoffskiftet : f.eks lavt stoffskifte kan gi mye håravfall. Test ut TSH, T4, T3 og Anti TPO , viktig! En annen ting er kosthold. Få i dere nok fett , som en god omega 3, gjerne omega 6 og ( tar selv nattlysolje/evening primrose oil ), extra virgin kokosolje ( en-to spisesjeer pr dag ), få deg nok søvn, ro ned hvis du er stressa. Hvis du/dere har hatt langt , tjukt, vakkert hår, bør det komme tilbake igjen. Ikke ta på extentions, da jeg mener at det sliter mye på håret, men ha fokus på rett næring og hvile, samt selvsagt ta blodprøver for å se om du/dere mangler noe. Og husk : selv om stoffskiftet ditt virker normalt, kan dere være på grensa hvis dere har symptomer, da referanseverdien kan variere fra person til person. Skaff deg selv kunnskap om din evt sykdom. Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 En annen ting : ta en god multivitamin, evt Spirulina. Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hadde LANGT TJUKKT hår....fikk kommentarer fra øst og vest på hvor fint håret mitt var. Begynte å miste hår for ett år siden...(muligens pga mye stress!!), begynte raskt med vitamintilskudd/var hos hudlede for å elimenere uten å bli klokere der..mister fortsatt like mye og 3/4 kjennes borte. Trist. Men vet ikke om jeg noen gang vil få tilbake håret. Mer frustrerende å ikke vite årsaken, hadde mangel på vitamin d men ellers var de andre verdiene ok.. Anonymous poster hash: 1fc74...a9e Har du sjekket alle hormonene dine på blodprøver? Stoffskifte og jernlager? Du bør kunne få håret tilbake. Mine foreldre ( som er langt oppi årene ) har begge like fyldige manker som de alltid har hatt. Bestemoren min hadde langt, tjukt, mykt, fantastisk hår da hun var over 90! Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Du må regne med 4-24 måneder. Jeg mistet mye hår i fjor pga stress og medikamenter, og bruker arganolje i håret mitt nå , har ikke fått tilbake noe hår men merker ihvertfall at det håret jeg har er litt sunnere etter ca 3,5 måned. Anonymous poster hash: 0b01a...900 Det er ikke nok med bare arganolje på håret, næring innenfra er ennå viktigere. Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har plutselig begynt å miste MYE hår, og jeg som hadde så tykt og langt hår :'( og ikke mindst mykt. Men nå er det slitt, tynt (iallefall MYE tynnere, sprøtt og tørt. Har begynt med b-vitamin og har gjort det i 3 dager, men hvor lenge tar det før jeg begynner å se forandringer??Anonymous poster hash: 7bc30...c1e Har du tatt blodprøver ts? Nytter ikke å bare pøse på med B vitaminer hvis du har andre alvorlige mangler... Anonymous poster hash: e10d7...00d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Og til ts : 3 dager er ingenting... Biotin kan og hjelpe. Anonymous poster hash: e10d7...00d
Ulla Ullsokk Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Det samme skjedde meg, til slutt klipte jeg det ganske mye, og savner det lange håret mitt, men nå er det masse nytt hår på vei ut, uten at jeg har gjort noe spesielt.. Men jeg hadde et halvår der jeg var veldig stressa, og det er jeg ikke lenger.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #13 Skrevet 25. mai 2015 En annen ting : ta en god multivitamin, evt Spirulina. Anonymous poster hash: e10d7...00d Dette er bare tull. Ingen vits å ta vitaminer med mindre man har påvist mangler. Og spirulina funker ikke. Anonymous poster hash: 89552...1e9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #14 Skrevet 25. mai 2015 TS: har du flass og eksem i hodebunnen? Jeg hadde det og kjøpte medisinsk sjampo på apoteket. Det stoppet håravfallet med en gang. Anonymous poster hash: 89552...1e9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #15 Skrevet 25. mai 2015 Hvilken kjøpte duAnonymous poster hash: 48f3c...b29
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #16 Skrevet 25. mai 2015 Hvilken kjøpte duAnonymous poster hash: 48f3c...b29 Sjampo? Fungoral og Selukos. Den siste var absolutt best. Anonymous poster hash: 89552...1e9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #17 Skrevet 25. mai 2015 Sjampo? Fungoral og Selukos. Den siste var absolutt best. Anonymous poster hash: 89552...1e9 synes hele håret tørkes ut av fungoral:( og så har jeg fått problemer emd fett hår.. broker ingefær shampoen til body shop før jeg tar en runde med fungoral, og så balsam I tuppene...men synes den tørker ut. Anonymous poster hash: 1fc74...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå